Het grote medische vragen-topic #2

Bedankt voor je reactie! Ah oke! Ja het doet me eigenlijk bijna een beetje aan een allergie reactie denken. Maar ik wist niet dat waterpokken daarmee konden beginnen.

Het ‘gekke’ is dat hij ook speldenknop vlekjes op alleen zn romp heeft. Hij heeft 2 dagen geleden ook koorts gehad dus dat lijkt dan wel een beetje op de 6e ziekte. Hij heeft geen jeuk aan zn romp, althans, daar zit hij niet aan.
En dat in zijn gezicht ziet er echt heel anders uit. 1 vlek was wel 3 cm groot. Dus dat lijkt dan weer iets compleet anders te zijn.

Als je aan iets verkoelends denkt, denk jij dan aan iets van mentholzalf ofzo? Of is dat te agressief? Weet je dat toevallig?

Bedoel je petechien? Kleine vlekjes die niet weggaan als je duwt en niet ‘op’ de huid liggen? Hoort dat nog bij de zesde ziekte misschien?

Jeuk is zo naar, beterschap en succes!

Op zijn romp zitten echt meer speldenprikjes die net wat donkerder gekleurd zijn dan zijn huid. Het lijkt daarom toevallig dat het zo samen is. (Maar dat is misschien helemaal niet zo hoor). Hij heeft op zn romp in ieder geval geen jeuk. Hij zit alleen continu met/aan zn hoofdje te wrijven. Net een kat die kopjes geeft.

T is zo zielig. Heb nog wel een aloe vera plant thuis staan. Zou ik dat erop kunnen smeren? :thinking: Hij is al helemaal oververmoeid. Zo sneu

Ach zo sneu die jeuk! Heb je zinkzalf in huis? Waarschijnlijk wel zoiets als billenzalf? Dat verkoelt wel wat vaak.

1 like

Thanks! Ja dat heb ik wel inderdaad! Zelf nog niet aan gedacht. Ga meteen even smeren!

Oh dit vind ik niet lijken bij waterpokken! Eerder idd iets van allergie/eczeem of een virus. Misschien morgen de HAP bellen of een foto sturen (weet niet of dat kan). En dan wat verkoelend en hydraterend op smeren.

1 like

Als je een glas pakt en die op de rode vlekken op zijn romp houdt, blijven de plekken dan?

Als het blijft zou ik even de huisartsenpost bellen, ik wil je niet ongerust maken maar petechien kunnen ook wijzen op wat ernstigers.

Ze zijn gelukkig wel wegdrukbaar! Bedankt voor je reactie :blush:

1 like

Ik heb al een tijdje, een paar jaar ofzo één dikke bovenarm. Hij is niet pijnlijk of stijf maar minstens twee keer zo dik als mijn andere bovenarm. Ben er wel ooit mee naar de huisarts geweest maar ik ben dik dus hij zei afvallen zal wel werken. Ik ben nu 15 kilo afgevallen maar waar mijn ene arm dunner is geworden blijft deze net zo dik. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn?

Lymfoedeem?

1 like

Ik ben twee weken geleden naar de dokter geweest omdat ik wat bloed in mijn urine had (bij het afvegen alleen, het was maar net zichtbaar), nadat ik wat te weinig dronk en te weinig naar de wc was geweest. Toen is mijn urine nagekeken op rode bloedcellen en die waren niet te zien, mijn huisarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk onschuldig is. Maar nu is het weer aan de hand en ik word hier echt gestresst van. Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet, ik denk dat ik morgen maar weer de dokter bel? Meh

Weet je zeker dat het bij je urine zit en niet vaginaal bloedverlies is? Weet je zeker dat het bloed is en niet roze/rode urine om een andere reden (bieten, kleurstof, rabarber, sommige medicijnen)? Heb je ergens pijn (flanken/nieren/rondom je plasbuis)?
Kan heel goed inderdaad iets onschuldigs zijn, maar als je je zorgen maakt zeker even opnieuw bellen.

1 like

Nee ik weet zeker dat het urine is, en heb ook geen bieten oid gegeten. Ook geen pijn, maar misschien een licht geïrriteerde blaas (ik heb gister te weinig gedronken, en was vandaag weg en buiten waardoor ik overdag maar 1 keer naar de wc ben geweest). Dus het kan ook misschien iets van irritatie zijn. Maar ik bel morgen inderdaad toch maar weer, want ik vind het niet normaal dat dit vaker gebeurt.

Mn dokter vraagt altijd of ik bloed zie in mn urine wanneer ik over blaasontstekingen bel. Heb dat nooit gehad maar wellicht heeft het ermee te maken?

Ja zeker bellen! En echt meer gaan drinken!

2 likes

Ik ben geweest en heb een doorverwijzing gekregen naar de uroloog, om uit te sluiten dat er iets ergs aan de hand zou zijn. Dat verwacht mijn huisarts gelukkig niet. Fijn dat ik serieus genomen wordt maar ik ben nu ook echt bang en een vaatdoek meh, nog meer stress in deze tijd kan ik niet echt gebruiken.

Ja is dan ergens fijn maar kan me voorstellen dat het je zorg dan bevestigd ofzo. Goed voor jezelf zorgen door goed te drinken, hopelijk kan je snel terecht!

1 like

Hele rare. Ik heb sinds een paar weken een rare smaak in mijn mond en ruik een rare geur. Zepig, branderig.
Zwangerschaptest negatief, coronatest negatief.
Heb in oktober corona gehad met smaak- en geurverlies, maar dat was inmiddels wel weer normaal. Kan het hormonaal zijn? Ben inmiddels na meer dan 60 dagen weer ongesteld.
Moet ik hier wat mee?

Ik herken deze klacht eigenlijk wel van mensen die Corona hebben gehad, mocht dat het eventueel kunnen zijn! Heb erover gelezen en filmpjes gezien.
Google maar eens bad smell after covid (of iets met zulke termen iig) er is volgens mij ook een FB groep met mensen die praten over de nasleep van Corona waaronder dit bijv ook een onderwerp is @midheavenmoon ik tag je even hoor volgens mij heb ik dit eerder van jou “gehoord”/gelezen.

1 like

Weet je de naam van zo’n Facebook groep?