Ja denk ik wel hoor, maar ben geen expert. Ik had het ook niet elke nacht, ongeveer 3/4 keer in de week ofzo. Sinds ik magnesium slik niet meer!
Ik heb regelmatig een echo vh hart en kan me niet herinneren dat ik dat ooit met vloeistof heb gehad, maar dat ligt misschien ook aan wat ze willen bekijken. Bedoel je met een hartfunctietest een fietstest?
Vraagje of iemand dit herkent. Ik ben in april bij de huisarts geweest voor onder andere hartkloppingen. Nu kan ik bijna altijd mn hart wel voelen kloppen maar af en toe krijg ik zo’n harde “hartklopping”. Laatst had ik bedacht dat t gewoon een spierspasme was want die heb ik ook vaak maar meestal is dit maar een keer en een spasme wel vaker. En vaak als ik op mn zij lig dus dacht misschien zit er gewoon iets klem wat dan losschiet. Maar gisteravond had ik zo’n harde en nu net op de bank ook. En t is echt gewoon eng. Heb t vaker als ik me druk maak over dingen en als ik last heb van mn tietze. Al gaan die 2 ook wel weer samen. Maar een 24 uurs holtertest ofzo heeft dus volgens mij ook geen zin want heb t lang niet elke dag. Is er iets wat dit kan veroorzaken wat je op een echo kan zien ofzo? Ben bang dat ie t op een keer gewoon niet meer doet. En tegelijkertijd voelt t soms ook te hoog in mn lijf voor mn hart. Dus een gescheurde aorta ofzo behoort ook tot de mogelijkheden voor mijn gevoel.
Ja maak me momenteel veel te druk. En dat ik mn hart voel is niet erg en dat weet ik. Maar die harde kloppen voelen echt alsof ie even niet meer weet hoe die moet kloppen. Kan ook niet goed uitleggen hoe t voelt maar echt alsof iemand met zn hand mn hart samenknijpt ofzo. Zoiets.
Wil dus vooral weten of iemand die grote harde bons herkent.
Ik moest weer beginnen met de anticonceptiepil en bloed nu elke dag wel wat en elke dag is de kleur weer verschillend. (Ben nu bijna twee weken bezig) Het is echt 15 jaar geleden ofzo dat ik ooit aan de pil ging en volgens internet kan je wel doorbraakbloedingen hebben maar maak me toch een beetje zorgen ofzo. Is dit heel normaal? Misschien dat ik maandag toch de gyn nog even bel voor nog wat professionele geruststelling maar tussentijdse geruststelling is ook welkom
Het kan een mix zijn tussen ‘oud’ bloed en vers bloed. Dat oude bloed is bloed dat er langer over heeft gedaan om naar buiten te komen, dan wordt het bruin. En verder kan bloed ook vermengd zijn met slijm waardoor het meer roze is en niet rood. Stolsels hebben dan weer juist een hele donker rode kleur.
Dus er is veel variatie aan wat er uit je baarmoeder naar buiten kan komen en dat is niet vreemd.
Met natuurlijk ongesteld zijn ziet het er zo anders uit!!! Ik denk dat door een recente diagnose en het onrustige gevoel dat ik sinds ik de pil neem heb ik mezelf ook helemaal gek en paniekerig maak om alles, en elke keer als ik naar de wc ga en weer bloed zie denk ik ja zie je wel, het is allemaal helemaal mis. Terwijl ik ergens ook gewoon weet van dat kan tijdens de eerste strip wat meer zijn is allemaal normaal… zit mezelf echt gek te maken
En dankjewel voor je reactie, voel me net een vijftienjarige met zo’n vraag over de pil
Onze dochter heeft vanmiddag haar vingers derde graad verbrand (vinger toppen zijn wit met blaasjes). De HAP gaf aan te moeten koelen en dat we het vet moeten houden, maar ik ben in m’n paniek helemaal vergeten te vragen waarmee.
Wat kan ik het beste doen? Ik heb bijv pure lanoline (erg vet, tepelzalf). Kan ik dat er op smeren? En moet ik er dan wel of geen pleisters overheen doen? Als er nu vuil bij komt is ze nog verder van huis denk ik?
Wat vervelend!! Gewoon nog een keer bellen!
Wit met blaasjes klinkt niet echt als derdegraads maar tussen 2 en 3 in, dus dat is op zich wel gunstiger. Maar wel echt super naar voor je dochtertje, zeg! Heeft ze veel pijn?
Vet houden kan het beste met vaseline, echter dit niet op de blaren doen maar op de roodheid daar omheen. Geen pleisters erop doen. Is ze naar de HAP gegaan of alleen gebeld? Ik zou het morgen wel laten checken door de huisarts, want mogelijk moet je dan flammazine (antibacterieel) op open plekjes smeren en dan speciaal verband er omheen doen wat niet aan de blaren gaat plakken. En omdat het de vingers betreft is het natuurlijk heel belangrijk dat het goed heelt, dus zeker weten even langs de HA morgen.
Vreemd, ik heb geleerd niets op brandwonden te smeren i.v.m infecties. Je huid is zijn verdediging kwijt en erg kwetsbaar.
Alleen steriele gaas om te bedekking.
Ik zou toch vragen een arts er naar te laten kijken met blaren.
Protocollen rondom brandwonden wijzigen best vaak heb ik het idee! Ook mbt blaren verwijderden e.d. Vaseline moet puur en alleen op de 1e graads, dus op de roodheid.
@Madam-Mikmak
Het is beoordeeld dmv een foto. Ga inderdaad morgen even langs onze eigenlijk huisarts. Ze heeft nu ook geen gevoel op de witte brandwonden, de rode doen wel erg zeer. Heb nu de plekken die konden, ingepakt met pleisters zodat er geen vuil bij kan maar misschien is speciaal verband inderdaad beter.
Ze is er gelukkig heel stoer onder. Ik wist al dat ze geen mietje was, maar ze heeft na lang koelen in de sneeuw en een chocolaatje gewoon weer de hele middag op de schaatsen gestaan en is nu super trots op haar pleister hand
Ah wat een stoer kind heb je!
De rode plekken lekker insmeren met vaseline dus, de blaren niet. Ik zou eerlijk gezegd die pleisters er niet op houden maar aan de lucht laten drogen en dan morgen speciaal steriel gaas/engels pluksel halen. Zijn het van die plastic pleisters?
Ja van die afzichtelijke met Peppa Big erop Ze ligt nu te slapen maar morgen wilde we ze er inderdaad ff afhalen om in te vetten, maar misschien beter eraf laten dan inderdaad?
Ik doelde ook inderdaad niet op de blaren. Heb jouw eerste antwoord niet goed gelezen zie ik.
Mijn oma heeft trouwens eens haar rug verbrand en er boter op gesmeerd. Vandaar dat ik met ehbo dacht. Oh jee oma. Niet goed hahahaha
@Madam-Mikmak haha boter, prachtig! Wat ik allemaal wel niet voorbij zie komen. Honing, pindakaas, etc. Fascinerend.
@Axolotl ik zou het er wel afhalen inderdaad. Pleisters zijn oke mits het speciale brandwondenpleisters zijn, anders niet.
Mijn handen (en voornamelijk mijn duim) zijn mega droog. Ik heb alles er al opgesmeerd. Vaseline, sudocreme, uierzalf, hand creme. Het helpt allemaal niks. Ik heb het nu een paar dagen laten rusten door er niks op te doen, maar het wordt alleen maar erger. De rest van mijn vingers beginnen nu ook te vervellen. Af en toe gaan de velletjes van mijn duim er af, en komt er doorzichtig vocht uit. Moet ik hiermee naar de huisarts of weet iemand anders wat ik kan doen? Ik zit er nu aan te denken om een laag vaseline te smeren met een vet gaasje en dan te verbinden.
@Axolotl
Hoe gaat het met je dochter?
Hmm weet niet of vet gaas zoveel meer gaat doen dan wat je eerder gedaan hebt, behalve dat het dan bedekt is. Kan je deze foto niet naar je huisarts sturen, zodat die even mee kijkt? Ben niet zo thuis in de dermatologie maar misschien ben je meer gebaat bij een hormoonzalf oid.
edit: bij droge huid/eczeem moet je dus ZALF hebben en geen creme
Dat is een goede inderdaad!
Ik zou morgenochtend even bellen. Dank!