Het Groningentopic

Hier ook een stukje boven Groningen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Hahaha hier bijna dichter bij Borkum dan bij de Stad geloof ik :joy:
Edit: valt toch tegen, 40km naar Borkum inclusief water natuurlijk en 28 maar het centrum.

1 like

Weet iemand een gezellig overdekt terras in groningen (waar je het liefst wel kunt reserveren vooraf)?

Ik heb gemerkt dat er heeeeel weinig op reserveren werkt nu. Tot nu toe alleen Pronk kunnen vinden op reservering, die is wel grotendeels overdekt. Bij Werkman (op de grote markt naast Hooghoudt) kun je reserveren maar wel aan de deur geloof ik.

Dus ik ben verder ook wel benieuwd of anderen tips hebben.

1 like

Als iemand goeie tips heeft voor terrassen uit de wind dan hoor ik het ook graag :sob:

Bistro Basta heeft een leuke binnentuin. Grotendeels overdekt en ze hebben ook heaters!

2 likes

Perse in Groningen of wil je ook daarbuiten?

1 like

Rip Gerrit Krol brug. Wat kut weer :sweat_smile:
Ik ben nog regelmatig pissig door het ontbreken van de Paddepoelsterbrug…

5 likes

Ja ik weet niet wat het is, maar voor mijn gevoel wordt hier regelmatig een brug eruit gevaren. Kan mij niet herinneren dat dit zo vaak gebeurde in mijn vorige provincie waar ook veel bruggen waren.

1 like

Kwam daarover dit artikel tegen op dvhn

1 like

Ja :imp:

Ik hoef gelukkig niet meer zo vaak over de Gerrit Krolbrug, maar oohh, zo irritant voor al het verkeer uit de Hunze en Beijum. En ook voor fietsers trouwens, want je fiets de brug over sjouwen valt me altijd tegen. Ik las dit trouwens ook nog op Sikkom:

Rozen verwelken,
schepen vergaan,
Maar een brug in Groningen
Vaart altijd iets tegenaan

9 likes

Same :tired_face: ging daar met wielrennen vaak langs

1 like

Yup…daar fietste ik langs van stad naar huis :confused:

1 like

Ik ben net in Helpman komen wonen. Iemand daar nog leuke tips? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Leuk! Daar heb ik 3 jaar gewoond.

  • Huisgemaakte mayo en eierballen bij Restaria Zuid
  • Kringloopwinkels van Mamamini
  • Deense krakeling van Warme Bakker Rob van Dijk (ze noemen het anders maar weet even niet hoe)
  • Park Groenestein. Echt een hidden gem vind ik. Er is daar ook veel daslook te vinden.
  • Op het terras zitten bij Brasserie Harkema
  • Geocache bij de vijver aan de Van Iddekingeweg
  • Mezze voor baklava, couscoussalade en andere delicatessen
  • Bier drinken bij de Singelier
5 likes

Ik heb als aanvulling op hierboven Bistro Basta en Uit de Buurt :ok_hand:t2:

1 like

Grappig, ik ook! De chocoladetaart van Mezze is erg aan te raden :grinning_face_with_smiling_eyes:.

1 like

Bedankt FC groningen! Super chill om de hele stad wakker te maken om 12 uur ‘s nachts. :weary: hoop dat jullie snel gedegradeerd worden. Hadden jullie er ook last van?

2 likes

Ja niet normaal man. Zou toch ver genoeg van de Grote Markt af moeten wonen dat het niet zou klinken alsof het naast me was

2 likes

Ik kreeg gisteren een mail van de burgemeester naar aanleiding van de open brief over de demonstraties bij de abortuskliniek. Er is besloten dat men daar niet meer mag demonstreren (met hele uitgebreide regels wat ze allemaal niet meer mogen doen). Zo blij dat die actie heeft gewerkt :tada:

13 likes