Het Groningentopic

Weet iemand of je in de stad ook ergens van die leuke kerstballen/ ornamenten kan kopen? Zag bij bunnyslippers een leuke uit de bijenkorf maarja die hebben we natuurlijk niet meer

Marcā€™s

Deze winkel is amazing. Wel behoorlijk duur, maar alle kerstballen zijn met de hand gemaakt. Hij hangt zijn hele winkel vol met allemaal kerst dingen.

2 likes

Ahh top! Ga ik daar zo even kijken!

1 like

Bij Laif&Nuver hebben ze ornamenten van Vondels, die verkopen ze ook bij de Bijenkorf.

1 like

Ik heb geen idee wat voor kerstballen je precies bedoeld. Maar sostrene grene had een leuke collectie en flying tiger had ook leuke

1 like

Is er trouwens ook iemand die naar het woningnood protest gaat in de stad volgende week?

1 like

Ik wil heel graag! Ga jij ook? Ik vind het nog wel een beetje spannend wat betreft besmettingen op mā€™n werk en in mā€™n omgeving, dus ik bekijk later even of ik echt ga.

1 like

Ik zag dat Musjes ook leuke had. Ze staan ook op hun website.

Ik zou erg graag willen gaan. Alleen weet niet of ik wel alleen durf haha. Ga sowieso afstand houden en een mondkapje op doen. Zou je misschien samen willen gaan? Als alles goed gaat op het werk en de besmettingen uiteraard.

Als ondersteunend personeel zit ik weer de hele dag thuis. :expressionless:

2 likes

Wanneer is het? Ik wil misschien ook wel gaan :slight_smile:

2 likes

Ja, lijkt me leuk! Ik denk dat ik wel ga hoor. Vind het wel belangrijk en het lijkt nu rustig te zijn. Mā€™n vriend gaat misschien ook mee.

@jasmijntheetje het is 28 november in Groningen

1 like

Ja dat zou leuk zijn! :smiling_face_with_three_hearts:

Edit: Stomme wappies die nu aan het rellen zijn in de stad.

2 likes

Ahh ja die vondelkerstballen bedoelde ik! Oh grappig, ik wist niet dat Laif en Nuver naar de rode weeshuisstraat verhuisd was. Helaas hadden ze niet de bal die ik wilde, maar goed om te weten!

@fahrenheit451 wow wat een enorme kitsch die winkel! Was er nog nooit binnen geweest, wat heerlijk.

Met het woonprotest ben ik helaas niet in de stad, wel stom, want ik loop constant te zeiken op de woningmarkt, dus voelt wat hypocriet er nu niet bij te zijn.

2 likes

Mijn vader komt op bezoek de dag van het woonprotest. Dus even kijken wat dan handig is, ik wil hem niet ongevraagd meeslepen maar misschien vindt hij het ook wel goed/interessant! :slight_smile:

@Max die kitsch kerstballenwinkel zit om de hoek van waar ik woon en ik was er al een paar keer langs gelopen of gereden zo van :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: Maar ik zag al dat het erg prijzig was. Maar alsnog wel leuk om te gaan kijken denk ik!

Wat leuk had je nog iets leuks kunnen vinden? Als er meer mensen naar het woning protest gaan zou ik dan een gezamenlijke pb aanmaken? :blush:

1 like

Ik wil misschien ook wel mee :blush:.

Edit: en stomme relschoppers inderdaad! Werd er nu echt een beetje boos van nu het om mijn eigen stad gaat.

1 like

Ik vond dit net. Lijkt me leuk om eens te doen! Muziek is uitgekozen door Thijs van Noisia en Frank van Posij. Iemand dit al eens gedaan?

3 likes

Ooh ik heb dat hele woonprotest gemist! Was even een weekje weg. Hoe was het? Ik had anders ook wel heen gewild.

Het protest was mooi! Aan het begin waren er interessante speeches en werd iedereen nog een beetje opgehyped en daarna hebben we met zā€™n allen een rondje gelopen. Er waren ook twee makelaars (krakelaars) aanwezig die ā€˜te kraakā€™ posters op lege panden plakten. Super leuk bedacht. De sfeer was heel gemoedelijk en ik voelde me geen moment onveilig (wat je misschien zou kunnen verwachten na dat gedoe in Rotterdam). Mā€™n vriend was voor het eerst mee naar een demonstratie en hij vond het ook leuk. Er waren naar schatting zoā€™n 400 mensen.

5 likes

Ah jammer dat ik het gemist heb, maar heel fijn dat het zo goed is gegaan allemaal! Thanks voor je verslag;).