Het Groningentopic

Van m’n collega’s hoor ik heel vaak dat El Txoko erg lekker is. Ik zou in ieder geval níét naar La Cubanita gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: oh je bent er misschien nu al haha. Sorryyy

Haha ja! Bijna alla tapas restaurantjes zaten vol. Eten nu lekker sushi!

1 like

Ik was net bij El Txoko en het was echt niet lekker. Wat een aanfluiting. We zitten nu bij De Drie voor een toetje lol.

@Blush ik voel me haast schuldig dat ik het je aanraadde. Gelukkig heb je toen sushi gegeten :sweat_smile:

Oh nee, balen! We hadden naar Bodega gewild, maar hebben uiteindelijk inderdaad sushi gegeten bij Imono. Was ook erg lekker!

Sowieso erg lekker gegeten en een fijn weekend gehad. Was de enkele reis van 2u en 10 min meer dan waard :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

jaaa :heart: Imono is echt top

1 like

Mocht je weer tapas gaan eten kan ik je Cervantes aanraden. Txoko vind ik ook niet chill.

1 like

Ja die is inderdaad lekker! Daar ben ik al eens geweest. En Hemingway’s is volgens vrienden ook chill. Daar heb ik zelf alleen nog maar cocktails gedronken (en die waren erg lekker :yum:).

Ik zag dit stukje en daar stonden echt leuke terrasjes tussen. Onder andere die theeschenkerij en het Indonesische restaurant lijken me leuk en verrassend.

Iemand ervaring met Boccaccio in Groningen toevallig?

3 likes

Leuk artikel! Veel buiten de stad is ook wel eens leuk. Lekker ongevraagd maar misschien interessant voor mensen;

Theeschenkerij is heel leuk! Bediening laatste keer wel wat matig maar leuk om te zitten.

Herberg in de Valk is echt heeeerlijk eten in een kleinschalig restaurantje

De Molen in Ten Post zou ik overslaan. Matig eten en wel vrij aan de prijs. Bediening wel goed trouwens.

Garnwerd aan Zee is top!

Fraeylemaborg is altijd fijn als je net in het prachtige bos hebt gelopen.

2 likes

Ja! Vind Boccaccio erg lekker en sfeervol. Het is wel het leukste om buiten te zitten in het steegje. Kaart is niet heel groot maar wel genoeg keuze

1 like

Ja zag die kaart ook al bij Ten Post en dacht mwah! Maar goede bevestiging dus. Bij Hammingh in Garnwerd lijkt me ook goed, goeie verhalen over gehoord.

@hallodaar dankje! Gaat die ook op de lijst. Vind een kleine kaart geen probleem

1 like

Heeft iemand in Groningen een buurtkastje gezien?
image
Ik heb nog wat spullen in mijn voorraadkast die maar niet opkomen, maar vind het ook zonde het weg te doen…

Over mooie terrasjes in de omgeving gesproken: ik vind de drentsche aa in schipborg ook fantastisch. Mooie omgeving om te fietsen, en je zit daar heel mooi, aan het water, in het gras.

1 like

Hanasato staat hier nog steeds op het wachtlijstje! Mijn vriend wil al tijden heel graag heen. Goed om te horen dat het dus een leuke ervaring was. Misschien toch maar eens werk van maken.

Block&Barrels is inderdaad heel leuk. Wij hebben er ook een keer met een hele grote groep gezeten (net voor het hele corona gebeuren) en toen heeft de keuken er zelf wat leuks van gemaakt. De gerechten werden toen heel tof gepresenteerd en de smaak was zo goed.

2 likes

Die theeschenkerij is echt super snoezig. Als je tijd over hebt dan kan je ook eens naar het theemuseum wat er bij zit. Niet super groot maar wel leuk om een keer gedaan te hebben

1 like

Ik heb daar gewerkt! :orange_heart:

1 like

Dat is zo leuk. Het is echt een mini oase van rust. Mocht je ook alle thee uitproberen? Die muur van theepotten is ook zo leuk. En dat tweedehands winkeltje aan de overkant. Het enige minpunt is volgens mij dat het met het ov niet te doen is

1 like

Haha ja ik heb wel heel veel thee geproefd!
En idd, ov is er niet. Ja een belbus volgens mij…
Ik vind het nog steeds een leuke plek om heen te gaan, het is alleen wel flink prijzig geworden door de jaren heen.

1 like

Het collegejaar begint maandag weer, maar er is een ernstig tekort aan kamers! Dus mocht je toevallig op vakantie zijn binnenkort, of een logeerkamer overhebben:

https://sosgroningen.nl/

Hier het artikeltje erover:

Mijn vriend gaat zich aanmelden, en een vriendin heeft het ook al gedaan.

Echt kwalijk dat dit nodig is maar ok

2 likes

Nog een leuke tip voor een gezellige plek om te zitten buiten de hoofdstad, is het koffie- & theehuis tante Til. Gezellige plek en het is ook een mooie omgeving om te fietsen, wandelen of auto/motor te rijden!

Tante Til uut Enumatil (tantetilenumatil.nl)

2 likes

En voor ‘s avonds is het leuk als eetcafe! super kneuterig

1 like