Het geluk dat een relatie heet

Ja, in Antwerpen! Ik heb er heel veel zin in, we hebben net al wat bezichtigingen aangevraagd.

2 likes

Wil je verkering met mij?

7 likes

Ik ben ziek en had mijn vriend aan de telefoon net. Hij: lieverd, leg nu even de telefoon van je oor want ik ga koffie zetten en anders is het geluid heel hard!
Awww

15 likes

Mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject en in de eerste week van mei krijgen we te horen of we zijn ingeloot. En nu probeer ik niet te veel te hopen maar toch fantaseren we er al over. We zijn er zelfs langs gereden. Nu ben ik bang dat we het jinxen maar het is zo leuk om er over te praten.

Dus echt :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

23 likes

Mijn vriend en ik zijn volgende week ook 2 jaar samen en vorig jaar had ik m verrast met echt een leuk kado (smartwatch wat hij graag wilde) maar dit jaar weet ik echt niets eigenlijk. Ik weet dat hij mega graag een chemex koffie filter ding wil maar ik ken hem ook goed genoeg om te weten dat dat ding nooit gebruikt wordt en de laatste 3 kado’s die ik gegeven heb hadden ook allemaal met koffie te maken dus wil weer eens iets origineels doen. Hij heeft het er een paar maanden terug wel eens over gehad dat hij graag wat meer engelse bordspellen zou willen hebben, is het leuk als ik hem nu een geef? Of is het te a-romantisch

Haha wel een paar maanden geleden (tijdens kerst, toen we in de intertoys stonden. Hij was overigens heel teleurgesteld dat je in nederland in een kinderwinkel geen engelse spellen kan vinden :’) :’) )

Oh dat zou echt een mega goed idee zijn, ik woon helaas echt veel te ver weg van tilburg :’(

Al denk ik dat ik wel weet welk spel ik zou kopen, tijdens kerst hebben we een spel met zijn familie gespeeld wat erg leuk was, ik denk dat ie dat wel zou waarden

Ik heb me net aangekleed om door de regen oranjetompoezen te gaan kopen als ontbijt, komt vriend na z’n nachtdienst verregend thuis met tompoezen in z’n hand, held! :heart_eyes:

29 likes

Ik kom net thuis en mn vriend ging “nog even tv kijken”. Ik hoor nu ineens keihard gesnurk uit de woonkamer komen, ligt ie daar als schattige snorlax te pitten.

11 likes

Mijn vriend bleef maar weg uit de woonkamer, bleek dat hij mijn kant van het bed al op aan het warmen was. Omdat ik het zo koud had :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Ik heb nooit een kinderwens gehad, totdat ik mijn huidige vriend leerde kennen. En ik verbaas mijzelf hier nog het meeste mee. Ook gewoon de gedachte: het hoeft niet nu, maar ik zie het binnen een paar jaar wel voor me. Heb er echt gewoon zin in met hem. Keep it in your pants woman. Ik zal het maar interpreteren als teken dat ik hem heel leuk vind.

13 likes

Ik kwam vandaag thuis na een lange werkdag en hij had de hele afwas gedaan en mn keuken opgeruimd. We wonen niet samen en ik heb echt een hekel aan afwassen en stel het zo lang mogelijk uit, dus er stond best wat en er zat alleen 1 glas van hem bij. Zo chill thuis komen!

15 likes

Ik was als 12-jarige echt een megafan van Joe Jonas. Qua uiterlijk was (and still is) hij echt 100% mijn typ. Nu kwam ik er net achter dat buiten dat mijn vriend dezelfde uiterlijke kenmerken heeft van Joe Jonas, hij ook:

  • Dezelfde sterrenbeeld heeft
  • Ze even lang zijn
  • En Joe Jonas’ vriendin is op dezelfde dag jarig als ik. Sorry, maar…

My inner 12 year old is screaming at her toekomstige zelf!!!11!1/

34 likes

Voor de koppels die samenwonen: welke kosten hebben jullie naast de huur? Hoeveel geven jullie bijvoorbeeld gemiddeld per maand uit aan boodschappen? En zet je geld opzij voor vakanties? En spaar je voor onvoorziene uitgaves?

Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen maar we verschillen een beetje over het budget voor de huur haha. Ik heb daar iets meer voor over dan hij. Sowieso is het voor mij goedkoper (gemiddelde huur in mijn nieuwe stad is 300€ goedkoper dan mijn huidige stad dus ik reken me sowieso al rijk).

Wat jullie budget voor de huur is, hangt ook af van de makelaar / huisbaas waar je van huurt. Zij rekenen vaak een bepaalde inkomenseis.

Wij hebben een koophuis maar zijn verder nog geld kwijt aan: verzekeringen, gemeentelijke belastingen, huisdieren, internet, auto, boodschappen, gezamenlijk sparen, VVE (servicekosten), individueel sparen & eigen uitgaves zoals kleding. We houden elke maand ook geld apart om samen iets leuks van te doen zoals uiteten, borrelen, bioscoop etc.

Dat is hier gelukkig iets minder het geval. Meestal moet je wel wat loonstrookjes kunnen laten zien. We zijn het tot nu toe iig niet tegen gekomen. En de meeste appartementen worden aangeboden met extra kosten, je moet dan alleen nog g/w/l (en tv/internet) en de gemeentebelastingen regelen.

Thanks iig voor je antwoord, ik zie al wat dingen die voor ons niet van toepassing zijn dus dat scheelt. Sparen jullie veel elke maand?

Oh dat gaat dat inderdaad even anders!

De kosten die je maakt per maand zijn inderdaad best wel verschillen. We sparen nu 400 per maand gezamenlijk maar dat komt omdat ik nog niet zoveel verdien. Ik ben bijna afgestudeerd en ga dan 2x zoveel verdienen. Dus vanaf dat moment willen we het sparen omhooggooien zodat we de badkamer kunnen gaan verbouwen :grinning:

1 like

Wij hebben een koophuis, dus de kosten zijn iets anders. We maken allebei elke maand €1000 over naar de gezamenlijke rekening, dat gaat meestal wel zo’n beetje op, we sparen niet samen. Buiten die €1000 houden we onze overige inkomsten gewoon zelf, we sparen zelf, maar wij verdienen ongeveer hetzelfde (en hebben allebei geen gat in onze hand), dus het is niet zo dat we niet op vakantie kunnen omdat 1 van ons niet genoeg geld heeft bijvoorbeeld.
We betalen €110 gas/licht, €20 water(schapsbelasting), €350 boodschappen (maar kijken ook nergens naar, zou best wat minder kunnen), €36 televisie/internet, Netflix/spotify, de (inboedel/reis/aansprakelijkheids)verzekeringen gaan nog van m’n vriends rekening af, dat moeten we nog aanpassen.

1 like

Stomme humor, mn vriend die mij tussendoor (tussen het werken door eigen zaak) een goedemorgen kusje komt brengen (:heart:) met mijn ondergoed over zn hoofd :sweat_smile: goed wakker worden haha

2 likes

Ik huur een appartement, daarnaast hebben we eigenlijk alleen boodschappen geld (200eu per maand, wat we van te voren pinnen en wat we overhouden gaat in een potje om eens uit eten te gaan). Oh en electriciteit/gas, service kosten, verwarming, en internet/tv. Vakantie e.d. betalen we gewoon 50/50 zelf, alles wat we voor in huis kopen ook 50/50, behalve als het om iets gaat wat de een veel meer gebruikt dan de ander (dan betaalt de ander wel wat mee, maar niet 50%). Onvoorziene uitgaves wordt eigenlijk niet voor gespaard, maar zouden we wel moeten doen aangezien we elk jaar weer verrast worden door belastingen en onze groene bak net gestolen is dus die zal ook vervangen moeten worden :frowning:

1 like