Het geluk dat een relatie heet

Mijn vriend en ik gingen in februari vorig jaar voor het eerst samen op vakantie, naar Istanbul! We waren bijna een halfjaar samen en het was echt maaagischhh.

4 likes

Istanbul :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: wat een goede keuze

1 like

Wij zijn na 2 maanden voor het eerst samen naar Marseille geweest. Het was een verrassingsvakantie en dit hadden we “gewonnen” via vaka.ntievei.lingen. Was ook meteen een goede test, want: de terugweg hadden we onze vlucht naar Nederland gemist. Met alle drama tot gevolg etc. hebben we geen ruzie gekregen. :rofl: #goodteamwork

1 like

Een aantal dagen Maastricht! Was trouwens ook de eerste vakantie zonder ouders (ik was net 16) en we hadden nog maar een paar maanden.

1 like

Oh Portugal lijkt me ook prachtig! Jullie hebben goede smaak haha, wordt vast net zo leuk

1 like

Eerst een weekendje Parijs en een dagje Londen, maar eerste echte vakantie was in Split. We vertrokken paar dagen na ons laatste examen en het was zo leuk met zn tweeĂ«n. Veel goede herinneringen aan❀

Leuk! Wij doen dat ook!!

4 likes

Superleuk idee! Denk dat ik dit ook ga introduceren als ik genoeg verdien!

3 likes

@Matilda Ja wij doen het omdat we het nooit zo leuk vinden om spullen te krijgen. Graag doen we iets leuks samen. Mijn vriend is jarig in de zomer dus ik kan dan altijd een leuke stedentrip plannen en ik ben altijd in het voorjaar jarig dus meestal gaan we dan in het paasweekend weg.

@Canvastas Wij deden dit ook al als studenten! Dat was juist altijd leuk, gingen we skeer met de boot over naar londen in crappy hotels en dat soort dingen, maar dat zijn uiteindelijk echt de leukste weekenden geweest samen. Citytrips kunnen heel goedkoop!

2 likes

Je kan ook dagjes weg met de bus! Dat doen wij best regelmatig naar Londen of Parijs. Heel leuk omdat je echt even ‘op vakantie’ bent en helemaal niet duur (40 euro geloof ik)


Ik heb bedacht wat ik mijn vriend voor zijn verjaardag ga geven. Een bioscoopabonnement. Ik neem er dan ook Ă©Ă©n en dan kunnen we een paar maanden lang onbeperkt naar de film. We gaan eigenlijk zelden naar de bioscoop, dus het lijkt me leuk om wat vaker te gaan. Moet het nu wel nog een maand stilhouden tot zijn verjaardag


2 likes

Dat ga ik misschien ook geven voor m’n vriends verjaardag! En hopelijk Ajax real Madrid kaarten

1 like

Wij gingen na 1,5 maand een paar dagen naar Parijs. Nu hebben we onze eerste echte grote vakantie gepland: in juni gaan we 3,5 week naar Amerika! Echt heel veel zin in :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

en @Canvastas hoe doen jullie dat? Ik vind het zo moeilijk om niet een beetje jaloers te doen en hard to get/nonchalant te doen. Ben snel bang dat ik afhankelijk overkom (of nog erger, afhankelijk wordt).

Voorbeeld

Had verwacht 'em vanavond te zien, maar hoor dat het niet doorgaat. Ik wil eerst nonchalant sturen “Oh prima, ga ik naar de bios”, maar gewoon eerlijk geweest en gezegd dat ik het jammer vind en me erop had verheugd hem te zien. Hij appte terug, maar verder geen reactie op mijn opmerking. Dat soort dingen maken me snel onzeker. Weet dat het nergens op slaat, maar tips zijn welkom.

Ehmmm, ik heb bij mijn ex heel erg veel gepraat met mijn moeder. Zij gaf mij als tips voor jaloezie dat ik niet bang moet zijn of hij vreemd zou gaan of me niet meer leuk vindt. Dan blijf je namelijk in een vicieuze cirkel hangen: jij twijfelt > wordt verdrietig > bent waarschijnlijk kortaf/ chagrijnig/boos tegen je vriend voor bevestiging zonder dat hij weet wat er aan de hand is > hij geeft niet wat jij wil > jij twijfelt > wordt verdrietig etc. Waardoor je vriend ook kortaf en boos terug zal reageren. Dit is voor beide partijen niet positief en dan geniet je niet van de leuke momenten! Maar zolang jouw vriend ook een beetje jaloers is, dan krijg jij dit natuurlijk ook weer terug
 dat lijkt me wel lastig.

Er bestaat natuurlijk altijd een kans dat je vriend vreemdgaat, maar de kans is ook heel groot dat hij niet vreemdgaat! Ik probeer me op momenten van jaloezie altijd mezelf als voorbeeld te nemen: zou ik vreemdgaan? Nee. Waarom verwacht ik dan wel dat alle mannen vreemd gaan? Het is oneerlijk om meteen ervan uit te gaan dat hij vreemdgaat. Dan staat hij meteen op -1. En natuurlijk er is een kans dat je vriend je niet meer leuk vindt, maar hier heb je ook geen invloed op. En dat geldt natuurlijk ook andersom: na 3 maanden, een half jaar, 5 jaar of 10 jaar kan jij ook niet meer gek op hem zijn. Daarom: geen zorgen over de toekomst, want daar heb je geen invloed op.

En met hard to get: ik vind het ook vervelend als de ander zo tegen mij zou doen, daarom doe ik dat ook niet. En natuurlijk je kunt gewoon plagerig hard to get doen en daar is helemaal niks mis mee!

Eigenlijk is gewoon het belangrijkste wat ik onthou: zolang mijn vriend niet weet dat ik met iets zit, dat ik iets niet leuk vind, dat ik ergens bang voor ben, dan kan ik ook niet verwachten dat hij dat weet en daarop inspeelt.

Jouw voorbeeld vind ik dat je heel goed gehandeld hebt juist!! Dit zou ik ook zo zeggen tegen mijn vriend. Misschien dat je nog kunt vragen waarom hij niet reageert op je opmerking?

8 likes

en @Truitje

Superfijn jullie reacties. Ik maak het inderdaad bespreekbaar, heb letterlijk uitgesproken dat ik Ă©cht geen spelletjes wil spelen en gewoon eerlijk wil communiceren.

@Canvastas je hebt helemaal gelijk. Dat soort dingen probeer ik ook in mijn achterhoofd te houden.

Ik kan het meestal wel goed relativeren hoor, maar gevoelsmatig is er toch iets (soort zelfbeschermingsmechanisme) dat zegt 'misschien kan je maar beter niet teveel laten merken hoe leuk je hem vindt".

Nogmaals thanks, het helpt soms echt als andere mensen dit soort dingen zeggen en ik het niet in m’n uppie hoef te relativeren/analyseren enz.

3 likes

Lief, dankjewel! We zijn pas 2 maanden officieel, dus probeer er gewoon op te vertrouwen dat het moet groeien


1 like

Net in m’n tussenuur naar huis gegaan zodat ik m’n vriend nog even 30 minuten kon zien, voordat ie weer tot zondag avond laat weg is :heart::heart:

5 likes

Afgelopen week ging ik 's avonds lekker alleen op bed series kijken terwijl mijn vriend in de woonkamer bleef, en had ik wat chocola gegeten. Komt hij naderhand de slaapkamer in, kijkt me aan en zegt: wat heb jij jou op je gezicht? Had ik echt super grote chocoladevlekken op mijn gezicht, dus hij zegt ‘aahh ik zie het al jij hebt chocolade zitten snoepen’ op zo’n hele schattige manier :blush: Komt hij gisteravond thuis van voetballen, gebeurt precies hetzelfde gewoon nog een keer haha

15 likes

De laatste tijd hebben we het allebei best wel druk, dus waren we op date night geweest. Heerlijk de hele avond in een kroegje met drankjes, hapjes en een kaart spel gespeeld. Eigenlijk vrij simpel maar kan er zo van genieten!

14 likes

Waarom denk je dat je partner de ware is? Of als je dat niet denkt: waarom denk je van niet? En wat is verschil met je ex(en) (als je die hebt)?