Het geluk dat een relatie heet

Het is gelukt! :grin:

1 like

@lijnewiets @Krekel
Dat lijkt mij ook en zo zie ik het ook maar goed hij wil het liefst gewoon samenwonen

Het is voor mij een succes als ik lekker mijn eigen ding doe, dat wil zeggen eindelijk tijd om (een paar) boek(en) te lezen aan het zwembad/strand, lekker eten, uitslapen
 gewoon niks doen eigenlijk, daar ben ik echt aan toe, alleen wat ik zelf wil.
Hij neemt het me kwalijk nu al, hij denkt dat ik daar een ander tegen ga komen maar ik ga niet eens erheen om uit te gaan of contacten te leggen. Ik ben wel heel sociaal maar ik ben niet op zoek naar een ONS of nieuwe liefde? Hondstrouw en ik zou dat niet eens doen?
Ik zie het echt als een afsluiting van een vreselijke periode, waarin ik door mijn stukgelopen huwelijk alles op alles heb moeten zetten om te redden wat ik had, zakelijk en prive.
Al die tijd kon ik dus ook niet weg gaan, en heb mezelf beloofd dat ik dat zou gaan doen!

Maar goed, we hebben vandaag ruzie gekregen (in mijn ogen omdat hij gewoon er tegenop ziet dat ik een week weg ga) en nu heeft ie bepaalde dingen gezegd waaruit ik opmaak dat hij liever geen contact meer wil en me niet meer wil zien voor ik weg ga. Omdat ik geen aannames wil maken heb ik het hem letterlijk gevraagd maar een antwoord krijg ik niet. Alsof ik het al niet eng genoeg vind.
Ga niet ver en het is voor anderen misschien weinig avontuurlijk maar voor mij is dat het wél


Wat rot om zo weg te gaan, en vervelend dat hij zo onzeker is/lijkt/reageert. Het lijkt me verstandig om goed naar je eigen behoeftes te kijken voor je naar zijn pijpen gaat dansen. Misschien kan je kijken of er manieren zijn om de ruzie te beslechten, door bv humor, afstand te nemen, geduldig te zijn of vertrouwen uit te spreken?

1 like

Wat een rotreactie! Ik ben het eens met @Krekel
Laat je niet gek maken en probeer te genieten van je dagen weg. Het is goed voor jou en dat is super belangrijk.
Het klinkt alsof zijn reactie vooral uit onzekerheid komt? Maar misschien is het daarom wel heel goed dat je even weg gaat. Zodat jullie beide even tot rust kunnen komen en hij inziet dat je echt wel even van elkaar weg kan zijn zonder dat jij iemand anders ontmoet.

@Krekel @lijnewiets Ja, dat wil ik ook, heb in m’n huwelijk al die tijd zoveel gelaten en waarvoor? Maar hij snapt dat niet, weinig ervaring met lange relaties en een roze wolk
 Ik ben juist heel erg bezig met hoe ik communiceer, heb daar een paar terug een hele intensieve coaching voor gedaan en heb er echt veel van geleerd

Ik stelde voor dat hij vanavond langskwam en hij vond dat de moeite niet
 oke morgen lunchen dan? Nee stort je maar op je werk we hebben het er na je vakantie wel over. Dus letterlijk gevraagd wat ie dan verwacht de komende anderhalve week qua contact
 geen antwoord
 nu wil hij ineens weer langskomen vanavond en ik reageerde niet binnen een minuut en dan is het “laat dan ook maar”.
Weet het echt niet
 wil hem in ieder geval niet meer zien vanavond, ik wil niet met me laten sollen, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat hij zo onzeker is en door te bellen of appen word het echt niet beter


Wat wil jij? Dit vind ik allemaal nog best vanuit hem beredeneerd. Ik zou proberen er geen power-battle van te maken, het klinkt al ingewikkeld genoeg.

Als je hem wil zien zou ik duidelijk communiceren: het lijkt me leuk je nog te zien en ik kan dan. Kom je langs?

Of als je denkt dat je je lekkerder voelt zonder drama vooraf: ik ga mijn vakantie voorbereiden, ik heb er veel zin in en wil je daarna snel weer zien oid.

Als hij zo vast zit in zijn onzekerheid, zou ik niet te veel in onderhandeling gaan, maar gewoon lekker duidelijk

1 like

@Krekel @Noomie Dat is waar, maar dat is ook een beetje hoe ik ben (geworden). Ik heb lang geroepen geen relatie meer te willen want ik vermaak mezelf ook echt wel, maar als je verliefd word, dat gebeurd gewoon.
Hij zou mij ook naar het vliegveld brengen, dat wilde hij graag (mijn plan was gewoon met de trein maar ja het scheelt toch 3 kwartier reistijd en is fijner dus oke). Nu wil ik daar eigenlijk vanaf en gewoon zelf er heen, aangezien hij vanavond eigenlijk liet blijken dat hij vond dat we dingen maar moesten overdenken en na de vakantie wel praten.
Vertrouwen is zeker belangrijk maar ik denk dat hij gewoon van slag is doordat ik weg ga. Maar ik wil mijn vlucht niet missen omdat we ruzie krijgen onderweg of zoiets? Pfff jeetje.
Ik heb dat ook gezegd nadat ik vroeg of mijn aannames klopten en er geen antwoord of uitsluitsel kwam, dat ik dat dan maar respecteer en hem nadien wel weer spreek, maar ja dan ineens wil hij wel weer langskomen vanavond. Terwijl ik mijn werk nu nog later af heb door een hele discussie over de telefoon (en sja hier posten oke maar daarover dus)
Terwijl ik gewoon denk, als ik het gewoon lekker afmaak en me probeer te focussen, kan ik je morgen nog even zien en dat is prima wat mij betreft.
@Noomie Dit heb ik ook echt heel erg hierbij, het voelt verstikkend
 precies wat je zegt manipulatief, hij zegt ik kan je niet tegenhouden, maar ondertussen is er wel strijd en dat verpest het wel gewoon. En ik wil inderdaad mijn grenzen aangeven, maar hij ziet dat als “jij bepaalt alles”.
Hij heeft gezegd ik bedenk me over vanavond want ik ben ook teleurgesteld en denk er steeds aan
maar ik ben geen frisbee die je heen en weer kunt gooien


Dus ik vind dat doodeng maar aan de andere kant is het uberhaupt de eerste man die voorbij komt dat ik echt denk ik wil er voor gaan ondanks mijn angst omdat ik vrij hard uit het niets aan de kant ben geschoven.
Maar goed ik kan mooi dingen over denken straks, als ik me maar niet laat tegenhouden om in dat vliegtuig te stappen pfff
Ergens denk ik dat de kans aanwezig is dat hij het me blijft verwijten en het geen kans van slagen heeft daarna, maar zelfs dan nog wil ik gaan, ik geloof in het lot en ik moet dit gewoon doen!!
Zelfs als hij zegt straks kom je daar iemand anders tegen, ik denk dan van uh nee want ik ben gek op jou, maar alles kan
 dan moest het gewoon zo zijn, denk daar zo anders over dan hij


1 like

Ik ben er ook bang voor, maar ik ben wel echt gek op hem. Om dat te bereiken moeten er wel heel wat dingen gebeuren

Ik vind het ook heel moeilijk terwijl hij er onbevlogen instapt, maar ik wil alles behalve nu geclaimd worden. En ik denk dat ik het verkeerd aanpak in wat ik allemaal doe, maar het komt wel uit een goed hart, dat hem toch het voordeel van de twijfel wil geven.
Hij is jonger dan ik en ik heb altijd partners gehad van tien jaar ouder
 hij kan nog veel leren maar dat is voor mij ook zo natuurlijk


2 likes

Ik vind zijn reactie ook wat heftig, maar alarmbellen vind ik wat ver gaan. Zijn gedrag komt ook vast ergens uit voort en zijn onzekerheid ook. Daar zal hij zelf wat aan moeten doen, het zijn zijn ‘demons’. En die hebben we allemaal, maar als je 25+ bent moet je ze wel zelf kunnen herkennen en verantwoordelijkheid voor kunnen nemen. Ik zou niet teveel anticiperen op zijn reacties en gevoelens in je acties, ik denk echt dat duidelijk aangeven wat je wil key is. (Wie weet heb je hem wel uitgekozen/vind je hem aantrekkelijk omdat duidelijk aangeven en grenzen stellen jouw demon is)
Ik herken wel eea van het begin van mijn relatie met mijn vriend, die had ook een controle probleem en was stikjaloers/onzeker. Ik heb daar echt veel van geleerd, ook over mezelf, en mijn aannames dat jaloezie altijd verkeerd is. Er zit ook iets moois aan, want als iets je niks doet/raakt ben je ook niet bang om het kwijt te raken. De manier waarop hij dit uit en ermee omgaat kan wellicht nog wat geschaafd worden, en hoewel ik ook echt het ermee eens ben dat vertrouwen belangrijk is, is dat ook iets dat moet groeien over de tijd.

Succes, laat je vakantie niet beĂŻnvloeden door zijn grillige buien. Volg lekker je gevoel op reis en ik hoop dat alles uiteindelijk goed uitpakt (one way or Another)

4 likes

@Krekel @Matilda Die alarmbellen komen bij mij ook doordat ik me altijd in allerlei bochten wrong voor mijn ex, die op een dag gewoon vertrok. Ik heb al snel alarmbellen denk ik
 mijn vertrouwen is geschaad, niet alleen door mijn laatste ex. Daar kan m’n nieuwe vriend niks aan doen dus doe ik heel erg mijn best dat te temperen.
Ik vind jaloezie ook niet per definitie altijd negatief. En hij is zeker mijn demon, al is het alleen maar omdat hij weinig heeft meegemaakt en ik met een aanhanger rondloop, haha. En ja moet zeker grenzen stellen maar dat vind ik wel lastig, zeker als ik heel duidelijk probeer te communiceren en dan nog steeds niet begrepen word.
@Matilda Natuurlijk moet je elkaar kunnen loslaten, en ik wilde dit al heel lang doen, maar ik zou het eerlijk gezegd volgend jaar niet meer doen als we dan nog een relatie hebben. Dat zou ik namelijk ook niet zo tof vinden. Vind het wel knap als anderen dat wel doen, maar daarvoor ben ik dan misschien weer te wantrouwig. Daarentegen zou ik nooit iets verbieden, het is niet zo dat er op wat voor bestemming dan ook iets kan gebeuren wat thuis niet zou kunnen.

Dank jullie wel!!!

Nee, zeker is dat niet wat ik wil gaan doen. Echt om op te laden, te doen wat ik wil op dat moment. Voor mijn vorige relatie is dat idee ontstaan, maar het kwam er niet van want ik kreeg dus een relatie en hij vond dat niet oke
 nu wilde ik het alsnog maar kon het door andere omstandigheden niet (werk, financieen). Nu kan het eindelijk maar heb ik dus een relatie en ik denk het is nu of nooit. Maar het voelt wel alsof hij het me niet gunt, al snap ik dat het hem onzeker maakt.

2 likes

Ik vind het niet gek hoor dat je alleen op vakantie wilt. Mijn vriend is in de 1,5 jaar die we wat hebben (naast werk waar hij ook voor weg moest) zo’n 6x alleen weg geweest of met vrienden (soms een week, soms een weekendje, langste was 11 dagen). Hij heeft hobby’s waarvoor hij moet reizen om die uit te kunnen oefenen en ik kan die hobby’s niet beoefenen en heb er ook het geld en de ervaring niet voor. Daarnaast vindt hij het ook fijn om af en toe even op zichzelf te zijn. Natuurlijk doen we ook dingen samen en stemmen we het af en hij draagt ook bij aan dingen die ik niet zou kunnen betalen en hij wel.

Natuurlijk vind ik het soms ook moeilijk hoor. Zeker als mensen dan vragen waar hij is en ik dan de reactie krijg ‘zonder jou?’ Maar ik weet ook dat het niks met mij te maken heeft of wat hij voor mij voelt. Ik zou het ook heel rot vinden als hij het gevoel heeft dingen niet meer te kunnen doen omdat hij met mij is. Ik hoop voor je dat het je vriend ook lukt om dat vertrouwen te krijgen.

2 likes

@Cheesy, lastig. Niet zozeer alarmbellen maar ik vind het getuigen van weinig vertrouwen naar jou en jullie relatie toe. Hij mag het gerust kut vinden dat je gaat omdat hij je gaat missen maar belemmeren niet.

1 like

Ik ben trots op hem.
Vorige week zei ik in wjekw dat ik twijfelde of ik wel/niet moest zeggen dat ik met Fred (als het gesprek hoe dan ook over Fred gaat, wordt hij pissig, als hij pissig is gaat alles over Fred) ging verven. En de vorige keren toen ik aan zoiets moest denken flipte hij. Dus ja ik wilde het wel ff serieus brengen ook al is het voor mij geen big deal.

“Ik moet wel ff iets opbiechten en ik denk niet dat je er blij mee bent :no_mouth:”
Ik zag ook echt aan zijn blik dat hij dacht dat de wereld verging
“Nou?”
“Ik ga met Fred hoffen volgende week”
“Oh is dat het? Oke.”

En even later stond hij vrolijk voor de kast kleurtjes uit te zoeken voor mij en wenste hij me heel veel plezier. De enige voorwaarde die hij ‘stelde’ was dat ik :heart: zijn naam deed naast mijn kunst en dat bedoelde hij zelfs als geintje! Zo fijn dat hij het zo positief heeft opgepakt :grin:

14 likes

En zometeen krijg ik wel een vragenvuur wie die gozer nou is en wat ie doet en welke verf die gebruik heeft en waarom ik geen foto van hem gemaakt en wat zijn mening is over a b c d x y z, maar dat komt wel goed want die gozer heeft exact dezelfde meningen en ideeĂ«n als hem :’)

1 like

Ineens zie ik mijn vriend geknield op de grond zitten, met een scheef hoofd en met zijn neus tegen de vloer gedrukt. “Wat dóe je?” vraag ik. “Naar de mondjes van je konijnen kijken. Die bewegen zo schattig als ze eten.” Omg :heart_eyes: :heart_eyes: Hij is allergisch voor ze en moppert soms omdat ik ze als prinsesjes behandel, maar is stiekem toch wel gek op ze. Denk ik :redface:

43 likes

Mijn man heeft vannacht de halve nacht teletubbies zitten kijken omdat ons kind niet wilde slapen. Zodat ik wel kon slapen. Zo lief.

12 likes

@Noomie @goldenmilk @lijnewiets @Oma @Matilda @Ficus @Protagonist
Hopelijk tag ik goed, even een update!

Ik ben veilig aangekomen!!!
Vandaag vond ik echt zenuwslopend, hij heeft me gebracht en uitgezwaaid en heel erg zijn best gedaan niet te laten merken hoe kut hij dit vind.
Voel me er nu wel beter over, maar ik wil zulke situaties niet elke keer
 been there done that!
Denk dat zijn onzekerheid en manier van ermee omgaan ook komt omdat hij eigenlijk nooit echt een relatie heeft gehad
 op zijn leeftijd snap ik dat je dan misschien (overdreven!) bang bent om het weer kwijt te raken.
Niet dat ik het goed wil praten. Ik blijf op mijn hoede, maar dat zou ik door mijn ervaring weer doen met elke man.
Ik was stiknerveus al toen we naar Schiphol reden. Heb ook echt gedacht, waar ben ik mee bezig, ik stap ZO ver uit mijn comfortzone. Ik kan ook gewoon niet gaan

Zie dan allerlei rampscenario’s en sja dan ben je wel op jezelf aangewezen.
In het vliegtuig zat ik naast twee vrouwen en het was gezellig, houden contact.
Toen ik het vliegtuig uit was, en naar de bagageband liep, viel alles van me af. Ik ben er dacht ik.
De bus was vol op wat enkele plaatsen na, dus vroeg ik aan een vrouw, mag ik naast je zitten?
Op mijn ticket zag ze de hotelnaam en ze zei, daar moet ik ook heen.
Hele tijd gekletst, ook voor het eerst alleen op vakantie.
We wisselden nummers uit en checkten tegelijk in. Ja hoor, onze kamers naast elkaar.
Super toevallig, we hebben ook even samen gegeten.
Al met al een super start en nu zit ik lekker buiten bij de bar met live muziek aan de GT :sweat_smile:

47 likes

Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier!

Wat heerlijk! Fijne vakantie!