Het geluk dat een relatie heet

Ik heb een keer in een luchtballon gezeten met mijn ex en vond het echt kut en koud :joy: maar wel schattig dat ie kwam zwaaien @visual

6 likes

Ik zit 50% thuis door hevige vermoeidheid, er word binnenkort een slaaponderzoek opgestart. Maarr ik heb dit al zo lang en ben als de dood dat het chronisch vermoeidheidssyndroom is en er dus weinig zicht op verbetering is. Kan daar echt over stressen, zeker omdat ik de vermoeidheid en consequenties daarvan echt nog niet kan accepteren.

Vriend: wacht nou eerst af, en anders dan is dat maar zo, dan vinden we ook wel weer een manier om daar mee om te gaan

:sob::heart:

Zo lief waar heb ik die man aan te danken

33 likes

Ik zat in bad en mijn vriend klopte op de deur en riep “TOETOET de JĂ€gertrein is hier!!” en kwam me toen een koud flesje JĂ€germeister brengen hahaha.

60 likes

Neem aan dat de scheidingspapieren in de prullenbak liggen nu? (de monstera) :joy:

Ja die heb ik even in een la gelegd voor later :wink:

1 like

Kleine inleiding, ik heb nogal wat irrationele angsten. Maar degene die het meest opspeelt is dat ik zwanger raak. En ik weet dat ik in een land woon waar er andere mogelijkheden zijn maar ik kan mezelf als ik een bepaalde bui heb helemaal gek maken met dat een test niet juist was en ik dan toch ineens te laat ben etc etc.

Nu had ik een heel plan gemaakt met wat handiger was, duurdere verzekering volgend jaar of sparen voor sterilisatie. En ineens zegt mijn vriend ‘kan ik niet beter een sterilisatie doen? Goedkoper, minder gedoe’. Ik kan wel janken. En we gaan morgen onderzoek doen waar hij terecht kan.

38 likes

Mijn vriend heeft dat ook gedaan en het scheelt me heel veel stress. En ik vind het mega chill dat hij dat zelf aankaartte! Hij vond het heel erg meevallen.

4 likes

Mijn vriend laat zich ook steriliseren en dat vind ik zo fijn, hij zei uit zichzelf dat hij mij niet elke keer met al die hormonen op wil zadelen en dat het vooral belangrijk is dat ik mij hier in goed voel.
We willen graag 1 kindje en daarna klaar. Dus hij kan nog even goed aan het idee wennen haha

10 likes

Ja precies dat! Vind het heel fijn dat hij er zelf mee kwam.

Dit is ook echt een van mijn angsten en mijn vriend heeft een tijdje terug zelf ook besloten dat hij dit wilt gaan doen. Het vervelende is alleen dat hij dus een achtergrond heeft met psycholoog/psychiater waar hij iedere week komt, dus hij moet van de huisarts naar de psycholoog, die zegt weer bespreek het met je psychiater. Psychiater zit van; waarom moet ik hier over beslissen? Dat kan ik niet doen.
Iedere keer is het kastje naar de muur, nu is hij van de week weer langs de huisarts geweest en die heeft gezegd dat hij dan beter naar een privé kliniek kan gaan om het te regelen.

Zelfs qua sterilisatie bij vrouwen is het nog niet 100%, mijn moeder heeft dit des tijds laten doen en surprise surprise, hier zit je “blaasontsteking”.

1 like

Mijn vriend en ik gingen gisteren een lijstje maken met liedjes die we misschien op onze bruiloft willen horen tijdens de ceremonie. Ook al gaan we pas ergens volgend jaar trouwen en zijn we daar mega vroeg mee, het was zo bijzonder. Ik werd er echt emotioneel van om met z’n tweeĂ«n muziek uit te kiezen die bijzonder is voor ons. Was echt intiem en liefdevol. En mijn vriend vertelde ook dat hij sinds we verloofd zijn bijna alleen maar wedding song playlists op Spotify luistert in de auto om inspiratie op te doen :two_hearts:

14 likes

Ik voel me echt een klein kind als ik steeds denk oeh bijna een jaar een relatie haha. Eigenlijk is een jaar niks maar ben blij dat we geen ruzie hebben gehad in een jaar tijd enz (soms wel irritaties maar hoort er ook bij denk ik). Vorige relatie van mij ging na 9 maanden al voorbij dus een jaar voelt als een enorme mijlpaal nu hahaha.

25 likes

Ik ben nu 2 weken op vakantie met mijn ouders, mijn vriend is thuisgebleven vanwege een nieuwe baan. We hebben bijna 6 jaar een relatie en ondanks dat we al zo’n tijd samen zijn, mis ik hem echt heel erg. We zijn wel vaker langer zonder elkaar geweest (max was 5/6 weken geloof ik?), maar deze keer is het echt anders. Ik realiseer me hier hoe erg hij mijn thuis is, hoe hij ervoor zorgt dat ik me mentaal stabiel en gelukkig voel. Ondanks dat ik heel goed zonder hem kan, voel ik echt dat hij een verrijking van mijn leven is. We hebben super veel hobbels gehad de afgelopen jaren, onder andere omdat hij mogelijk een erfelijke hersenziekte heeft, maar sinds dat we weten dat hij het gen niet bij zich draagt is er een soort van wereld aan perspectief open gegaan en moeten we wennen aan het feit dat er gewoon een toekomst samen is (Iets wat voor veel mensen normaal is als je in een relatie zit, maar voor ons heel lang niet). Lang verhaal :kissing_closed_eyes: Een andere omgeving doet goede dingen met een mens :rofl:

46 likes

Wat een mooi, lief bericht is dit! :heart:
Ik hoop dat jullie een hele mooie toekomst hebben samen

1 like

Naja zeg. Als vrouw baas in eigen buik vind ik ook dat man over eigen balzak mag besluiten. De huisarts van m’n vriend vroeg alleen: is het gezin compleet? Dus m’n vriend antwoord instemmend. Verder niks gezegd. Toen hij dit thuis vertelde voegde hij eraan toe dat hij vriendin en kat heeft en dus het gezin compleet is!

Precies, vind ik ook. Maar gezien zijn achtergrond natuurlijk wel goed aan de ene kant dat het bespreekbaar gemaakt moet worden bij psych. Maar gewoon een toestemming krijgen via een eindeloos cirkel manier lijkt wel is een beetje te gek voor woorden.

Kan je niet een keer met hem mee naar het gesprek? Lijkt me wel dat iemand uiteindelijk de knoop moet gaan doorhakken als ik je goed begrip.

Iemand moet simpelweg goedkeuring geven en als psycholoog/psychiater het niet willen, kan de huisarts ook geen verwijzing maken.
Het enige wat nu nog als advies is gegeven via de huisarts is om het via een privékliniek te laten doen.

Huh wat een onzin
 hij kan toch gewoon verwezen worden naar de uroloog en die kan toch een inschatting maken of t een reeële wens is of niet? Ik snap het idee verder wel, je moet t wel echt zeker weten, maar een vasectomie is ook nog eens reversibel (al is t niet easy maar okay)
 of zijn jullie 19? Want dan is t wat anders natuurlijk haha

Dat dacht ik dus ook. Nee hij is 30+ en ik ga ook naar de 30.