Voor mij zijn dat:
- Respect voor elkaar en ook voor elkaar eigenaardigheden zeg maar. Hiermee bedoel ik dat je het niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn, over dingen anders kan denken, dingen anders kan doen etc en dat je dit van elkaar accepteert en respecteert.
- Plezier hebben met elkaar, dat je met (en soms ook om) elkaar kan lachen en het leuk hebt samen.
- Je geluk niet van elkaar af laten hangen. Ik zeg altijd dat mijn vriend iets toevoegt aan mijn leven en dus ook een stukje geluk toevoegt, maar ik was altijd al gelukkig voor hem. Klinkt hard, maar ik had hem niet nodig om gelukkig te worden, maar ben nu met hem wel gelukkiger zeg maar.
- Elkaar ook los kunnen laten en dus nog je eigen dingen kunnen doen. We hoeven niet alles samen te doen en laten elkaar daarin vrij, spreken dus regelmatig met onze eigen vrienden af, sporten los van elkaar, ik ben veel bezig met mijn sport en dat is okee. We zorgen wel dat we het altijd overleggen, zodat het niet zo is dat we elkaar 2 weekenden achter elkaar amper zien zeg maar en maken daarom soms ook echt even tijd voor elkaar.
- Praten met elkaar en niet opkroppen en uitpraten, maar sommige kleine irritaties ook laten gaan. Mijn vriend en ik weten van elkaar dat we kleine irritaties hebben naar elkaar en daar zijn we ons bewust van naar de ander, maar dit benoemen we niet continu en dat werk voor ons goed.