Ik kom net op zolder en zie dat mijn man en schoonvader mijn nieuwe bureau in elkaar hebben gezet en zelfs een voetenbankje hebben gemaakt omdat ik nooit tot de grond kom
Ik vind mijn vriend vaak niet super romantisch, prima, hij is verder wel een lieverd enzo dus helemaal oke. Zat ik laatst te zeuren dat ik vroeger mijn verjaardag echt heeeeel erg leuk vond om te vieren, maar dat ik het nu wel erg ingewikkeld vind met vriendinnen met kinderen/die ver weg zijn gaan wonen en met de auto komen enz, en dat ik niet weet hoe ik het leuk kan vieren zonder savonds een feestje. En dat ik er helemaal geen zin meer in heb enz enz.
Kom ik vandaag uit werk, zegt hij; “ik had oma aan de lijn”. Ik zo: “ooh was het leuk? Heb je verteld hoe ontzettend leuk je vriendin ookalweer is - (grapje)”. Zegt ie: “Ha-ha, maar we hadden het wel over jou. Oma is op vakantie met je verjaardag maar we mogen in haar grote tuin zitten, dus ik dacht ik koop een vegan taart - waar koop je vegan taart? want al je vrienden zijn vegan enzo, en dan hang ik vlaggen op, moet je alleen even het telefoonnummer van vriendin X geven zodat ik haar kan uitnodigen, nou en dan doen we al die kinderen zwembandjes om zodat ze niet verdrinken in de vijver en oma heeft ook sta-tafels in de schuur dus die kunnen we gebruiken dus ja lijkt je dat leuk?” Dus ik “OMG ik vind dat zooo leuk en lief maar ik help je wel!” Hij: “Nee je moet alleen ff uitzoeken waar ik vegan taart haal, de rest doe ik”
Die man komt nooit meer van mij af, zo lief.
Mijn vriend viel gisteren met zijn hoofd op mijn schoot in slaap op de bank en ik kreeg helemaal kramp in mijn arm want ik wilde niet bewegen. En toen ie even wakker was zei hij zulke lieve dingen zo half slaapdronken. Ik werd er gewoon bijna een beetje emo van omdat ik zó blij met hem ben en me gewoon echt kan voorstellen dat we altijd bij elkaar gaan blijven. En dat lijkt me echt zo gezellig.
We zijn net samen wezen winkelen bij Loods5 en ik vind het altijd heerlijk dat we allebei een hele uitgesproken smaak hebben en hij van die mooie unieke details uitzoekt.
Hij is bijv ook echt goed in het samenstellen van boeketten dus we hebben afgesproken dat hij volgende keer een nepboeket gaat maken
Ons interieur is echt een reflectie van ons samen en die visual reminder maakt me blij.
Haha ahh hier precies hetzelfde, geen idee wat hij allemaal brabbelde maar het was heel lief
Hij is net weg en we hadden volgend weekend weer afgesproken, maar dat duurt natuurlijk veel te lang dus eindstand 2 appjes later: we zien elkaar doordeweeks ook nog
We hebben nu allebei de functie op whatsapp om voicenotes versneld af te luisteren. En we hebben net een uur gelachen om onze eigen voicenotes. Ik voelde me weer net een verliefde tiener omdat ik het zo heerlijk vind dat we 80% van de tijd alleen maar lachen
Sinds we samen zijn gaan wonen in dit appartement (half jaar geleden inmiddels alweer) luister ik muziek via zo’n ouderwetse radio op batterijen. Na al die tijd viel hij vandaag uit omdat de batterijen op waren, dus luisterde ik verder op mijn mobiel. Je weet wel, met zo’n heerlijk blikkerig geluid zonder een flintertje bass erin. Staat mijn vriend op, loopt naar de berging, en geeft me iets. Blijkbaar heeft hij voor mijn verjaardag komende week een speaker gekocht, zodat ik via bluetooth mijn eigen muziek kan luisteren, en gaf hij me die nu alvast maar. En nu zingen we beide lekker vals mee met muziek van afgelopen songfestival.
Oh ja en hij had ook een chocoladereep verstopt zodat ik die kon eten als ik ongesteld werd. Geen idee waar hij dat idee vandaan heeft gehaald, maar hij scoort er absoluut punten mee!
Mn vriend zei gisteravond: jij bent echt de allerleukste persoon op aarde en dan ben je ook nog mn vriendin en dat vind ik zo lief
Ik ben al heel dag bloed chagerijnig en niet de genieten, bijna bij het onredelijke af. Vind alles stom, niks boeit en wilde dus ook echt niet gaan koken. Nu zei mn vriend ineens: Okee ik trakteer en heeft hij net de lekkerste sushi die er is besteld, om mijn rotdag nog even goed te maken
Zo fijn dat m’n vriend uit zichzelf allerlei klussen in huis oppakt. Zo heeft hij hordeuren geplaatst en is nu aan de gang met een kledingkast. Echt een handige Harry
Hij kan zich echt amper inhouden over de cadeaus die hij voor mn verjaardag heeft gekocht Zegt al de hele dag glunderend dat hij zin heeft in dat ik mag uitpakken en heeft het ook al aan schoonouders verteld. Een paar weken terug had ik ook alvast al wat gekregen want hij kon niet wachten. Ben zelf echt precies zo haha, veel te enthousiast over wat ik voor hem koop.
Ik heb gisteren ook al m’n verjaardagscadeau van vriend gekregen. Ben half juli jarig
Echt een top weekend weg gehad samen, weer hilarische dingen meegemaakt en zoveel gelachen. En vandaag zijn we 6 jaar samen Ik ben nog steeds zo verliefd, dat gevoel is nooit weggegaan!
Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat het na zo lang nog zo goed voelt. Ik hoop dat tegen die tijd ook nog zo te hebben <3
Wij zijn gister videobellend in slaap gevallen en het was zoo fijn
Ik kwam op de zoekfunctie niet echt op resultaten en weet niet of dit de beste plek is om het te plaatsen, maar ik vroeg me af, als jullie een top 5 van dingen zouden moeten maken die je nou ECHT belangrijk vindt in een relatie, wat zou dat dan zijn (evt met korte toelichting)?
Ik ben wel benieuwd naar andermans ideeën hierin. Ik ga met mn vriend een gesprek hierover voeren en kwam erachter dat ik dit in grote lijnen prima weet en ook sterke ideeën over heb. Maar als ik het concreet op papier zou moeten zetten, wat dat dan echt betekent, dat nog best lastig is!
Interessante vraag en waarschijnlijk als ik iets bij iemand anders lees denk ik oja dat is ook belangrijk, maar wat nu in mij opkwam:
- helemaal jezelf kunnen zijn. Dus geen schaamte naar elkaar, gek doen in elkaars bij zijn, niet bezwaard voelen, zeggen wat je wil zeggen (uiteraard niet kwetsend verder)
- goed met elkaar kunnen communiceren en dingen kunnen en durven uitspreken, en goede afspraken maken.
- dat je plezier met elkaar hebt (liefde en lol)
- dat je op elkaar kan rekenen in goede en slechte tijden
- en vertrouwen in elkaar hebt
Hmm best een goeie vraag zeg!
Ik denk dit:
- altijd voor elkaar klaar staan
- het beste in elkaar naar boven halen, elkaar steunen in persoonlijke keuzes en elkaar motiveren
- humor/lol hebben samen
- dat je er altijd vanuit kan gaan dat er liefde is, dat je dus ook soms even stom kan doen of chagrijnig of boos, maar dat je altijd stiekem wel weet dat je van elkaar houdt en dat alles weer goed komt
- goede communicatie met elkaar: bijv ook durven te praten over moeilijke dingen (zonder oordeel)
Leuke vraag! Mijn relatie is net uit en heb daardoor veel nagedacht over wat ik nodig heb in een relatie. Ik kwam uit op dit:
- Vergevingsgezind zijn naar elkaar toe. Ik heb het hier vooral over kleine dingen, zoals ergernissen of ruzietjes. Dat je dat kunt loslaten (nadat het is uitgepraat) en geen wrok oid blijft voelen
- Goed communiceren met elkaar over wat je wel en niet prettig vindt. En ook niet gelijk in de verdediging schieten als een ander onvrede of ergernissen uit.
- Dat de dynamiek zo is dat de leukste versie van jezelf naar buiten komt. Ik denk dat dat samen gaat met je geliefd voelen. Ik voelde me bij mijn ex de leukste, slimste, grappigste persoon op aarde.
- Onafhankelijk van elkaar blijven functioneren. Dus niet altijd alles samen doen, je eigen hobby’s behouden et cetera.
- Dat je het met elkaar eigenlijk altijd gezellig kunt hebben ongeacht de activiteit.
@Biscotti @crazyplantlady @mexi wat een goede antwoorden hebben jullie zeg! Ik denk dat ik in de kern best wel op dezelfde dingen als jullie neerkwam. Vind er echt hele goeie tussen zitten en mooi verwoord!
@Biscotti ik vind vergevingsgezind zijn ook een hele mooie. En dan natuurlijk niet dat je alles maar wegwuift wat iemand (verkeerd) doet, maar wel dat je écht accepteert dat de ander anders is dan jij, misschien ook andere keuzes maakt en ook andere fouten maakt.
@crazyplantlady vind het altijd er vanuit kunnen gaan dat er liefde is ook erg mooi en een hele goede. Want als je die zekerheid hebt, sta je ook heel anders in ruzies/discussies en hoe je omgaat met tegenslagen.
@Mexi vertrouwen vind ik ook een belangrijke en wilde ik zelf ook gaan noemen. Maar ik vind het ook altijd zon vaag begrip, dat IMO vaak geïnterpreteerd wordt als er vanuit kunnen gaan dat iemand niet vreemd gaat. Maar het gaat natuurlijk veel dieper dan dat… snap je wat ik bedoel?
Dank voor jullie reacties! Ik vind het zelf ook een goede vraag en ook goed om het hier eens over te hebben, we hebben het hier natuurlijk al heel vaak indirect over gehad, maar echt ervoor gaan zitten nog nooit.
Wat mooi en goed ook dat jullie het daar over hebben! Wij hebben het daar eigenlijk nooit over (ook niet zo wat we waarderen in de ander) maar ik vind het zelf vooral heel belangrijk dat ik 100% mezelf kan zijn en dat we elkaars ideale tegenhanger zijn. Hij brengt mij zoveel rust