Het geluk dat een relatie heet

Ja qua regelen snap ik het wel hoor! In theorie hebben wij ook nog wat wensen qua huis kopen en een baby, dus als één van deze dingen eerder gebeurt dan gaan we het ook wettelijk regelen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ahh klinkt heel fijn! Heerlijk, ook helemaal geen poespas dus. Echt cute!

1 like

Ja dat zou mijn vriend niet oke vinden. Maar die vind het al vervelend als ik naar een andere sportschool dan normaal ga

37 likes

Tsja wat is goedvinden, ik denk niet dat je elkaar hier in kan tegenhouden. Mijn vriend zou het super vervelend vinden maar het mij wel gunnen en andersom ook.

1 like

Een jaar is wel lang! Ik denk dat ik dan mee zou gaan als dat mogelijk is (zeker nu we al jaren samenwonen). Ik ben wel 2x tijdens onze relatie een halfjaar alleen naar het buitenland geweest (met paar jaar ertussen). Dat is natuurlijk niet per se leuk voor je partner maar hij steunde mij daar wel in en had het andersom hem ook gegund!

1 like

Wil je dat graag doen of vanwaar deze vraag?

Ik denk dat mijn vriend mij wel erg zou missen (andersom ook), maar dat hij het vooral belangrijk vindt dat ik doe waar ik gelukkig van word. Vooral elkaar stimuleren om bepaalde kansen aan te grijpen en als dat voor een bepaalde tijd in Afrika is en ik daar gelukkig van zal worden is hij de laatste die mij tegen zou houden.

5 likes

Opzich, je komt op op dit forum op dit moment niet heel erg stabiel over dus snap wel dat je vriend het niet verstandig vind om zo’n stap te maken nu en je daarvan probeert te behoeden

17 likes

Gister wilde je het zelf nog met hem uitmaken toch?

11 likes

Ik heb hier op het forum redelijk wat dingen gelezen die ik als ‘red flag’ zou categoriseren. Maar dit is er daar geen 1 van : je zegt wat ideeën en voorstellen te opperen aan je vriend, hij zou dat “hypothetisch” niet leuk vinden en het bij langere duur zelfs uitmaken. Niet heel gek toch? Je lijkt niet heel overtuigd van je keuze / motivering om het te doen (zo leest het voor mij in ieder geval) maar je verwacht wel dat hij zijn leven dan ‘on hold’ zet daarvoor.

Antwoord op je vraag

Zou er zelf ook niet om juichen. Ik ben echt gebonden aan mn man, materieel en emotioneel, maar een jaar in een random (niet mijn voorkeur) buitenland gaan wonen voor de leuk zou ik hypothetisch ook niet zo cool vinden. Zou wel een gedegen onderbouwing of luisterend oor naar mijn wensen moeten zijn wil ik instemmen daarin. Ik ga in ieder geval niet een jaar in een land wonen de me beperkt in wat ik wil en die me misschien stom lijkt, omdat man ineens dat wel leuk leek voor de ervaring oid.

2 likes

Probeer niet teveel je eigen relatie te vergelijken met die van een ander. Wat vind jij belangrijk in een relatie en waar heb jij zelf behoefte aan? Spreek dit uit naar je partner en kijk of jullie elkaar in het midden kunnen vinden. Je eigen geluk staat altijd op de eerste plaats, vergeet dat niet!

3 likes

Heh ene x wil je het uitmaken met hem en de andere x wil je je dromen niet achterna gaan omdat hij het dan gaat uitmaken met jou…

Jullie kennen elkaar pas iets langer dan een half jaar toch? En hij heeft al een paar x gezegd dat hij het uit zal maken als er iets kleins gebeurt of iets niet veranderd. En al die andere drama. Meid dump die gast en ga naar ghana. Die verandering van jouw toxic omgeving zal je goed doen.

62 likes

Ja mee eens, ik denk dat het in deze situatie ook zo afhankelijk is van de specifieke omstandigheden. Is dit een grote droom van je waar je al lang naar uitkijkt? Dan zou ik het persoonlijk heel erg vinden als je vriend je zou tegenhouden of het uit zou maken als je gaat. Tegelijkertijd kun je er niet omheen dat dit invloed heeft op je relatie, dus ik snap wel dat je hier samen over praat en elkaars wensen en bezwaren serieus neemt.

2 likes

Werk eerst maar aan een goede en evenredige relatie met je vriend, of ‘dump him’ (- @Soy.peor) alvorens je ineens gaat bedenken om naar Ghana te gaan. Of all places.

19 likes

Het is niet egoïstisch om naar je gevoel te luisteren. Belangrijkste in een relatie is dat je als individu ook je eigen keuzes kunt maken, maar ook dat je elkaar support als de ander zijn/haar dromen wilt najagen. Ga in gesprek met elkaar, onderzoek of dit iets is wat je graag wilt, maar wees je ervan bewust dat het allerbelangrijkste is dat je zelf gelukkig bent voordat je iemand anders gelukkig kunt maken.

2 likes

Mijne zou dit prima hebben gevonden (voordat we kinderen hadden) maar hij zat zelf toen bij de marine en was maanden van huis.

1 like

Maar tbh denk ik (als ik even mag inbreken) dat de eerste reactie van mijn partner zou zijn “wow wat tof dat je daarover nadenkt/dat ambieert” en daarna pas “Is wel lang… een jaar”. Teleurstelling uiten over zoiets groots is denk normaal, maar meteen zeggen “dan ga ik bij je weg” vind ik wel echt extreem. Heel cliché misschien, maar wat is een jaar als je de rest van je leven samen wil doorbrengen? Als het jou een fantastische ervaring geeft en je de mogelijkheid hebt… Is dan toch iets waar je iig een goed gesprek over moet kunnen voeren.

Ps. mijn beste vriendin zit nu 4 jaar voor haar phd in het buitenland en haar vriend zit gewoon in Nederland. Dat is wel echt next level iemand iets gunnen denk ik; maar zij zei toen tegen mij: “als het niet lukt om deze relatie in stand te houden, dan heeft het zo niet moeten zijn. En dan heb ik in ieder geval geen spijt dat ik deze kans niet heb gepakt”. Niet iedereen denkt daar natuurlijk zo over, ik zou zelf ook niet weten of ik dit zou trekken, maar ik vond het wel een mooie (en zeker geen egoistische ) gedachte.

13 likes

Als een jaar langer is dan de tijd die je bij elkaar bent, vond ik een jaar héél lang. Plus je bent elkaar nog zo aan het leren kennen dan, je hebt geen idee of het echt je intentie is om de rest van je leven bij iemand te blijven (ja, soms weet je het zeker, maar vaak genoeg ook niet). Plus, als je relatie toch al wankel is, heb je er dan zin in om je liefdesleven een jaar praktisch on hold te zetten?

Ik ben 13 jaar samen met mijn vriend en ik zou het trouwens ook niet oké vinden als hij een jaar weg zou gaan. Behalve als ik mee zou kunnen. En we hebben echt een chille, vrije relatie waarin we allebei ons eigen leven hebben dus daar zit het niet

2 likes

Ja dat is misschien persoonlijk dan. Ik ben 7 jaar samen met mijn vriend en wij zouden daar onze weg wel in vinden op dit moment (als er kinderen zouden zijn is dat een ander verhaal denk ik). Toen wij een jaar samen waren ben ik 3 maanden in het buitenland geweest en we vonden dat vooraf wel lastig, maar uiteindelijk ging dat prima. 3 maanden is natuurlijk geen jaar, dat begrijp ik ook wel :slight_smile:

Maar ik vraag me dan vooral af; als je relatie wankel is; wil je dan je leven on hold zetten om te kijken of je er uiteindelijk gelukkig van wordt om samen te blijven? Ik zou dan denk ik eerder voor mezelf kiezen. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen!

3 likes

Ik denk dat dit ook heel erg levensfase afhankelijk is. Ik ben zelf 23 en mijn vriend is 27 en we zijn 5.5 jaar samen, ik ben mijn studie aan het afronden en mijn vriend zit nu in een tussenfase. Ik zou het anders vinden als hij dat nu zou willen, dan wanneer wij zouden samenwonen en allebei vaste baan hebben etc. Ik snap heel goed dat je, ondanks dat je een vrije relatie hebt, je na 13 jaar daar toch anders over denkt!

3 likes