Het complottheorieën topic

Die eerste geeft in ieder geval wel toe dat de spuit beschermd tegen corona :sweat_smile:

Ik kwam deze screenshots tegen op een FB pagina die vroeger wel interessant was maar inmiddels full wappie is gegaan, mijn hemel…

1 like

Kun je hier als bron het fb bericht aan toevoegen want wij kunnen zo niet controleren of dit aan jou gestuurd is of op een openbaar platform is geplaatst en moeten het dan verwijderen.

1 like

Oh sorry, dat wist ik niet. Is uiteraard niet aan mij verstuurd, dat zei ik er ook bij. Dit is de bron: We zijn er klaar mee - Etusivu | Facebook (is echt openbaar)

1 like

Ja maar dat kan iedereen zeggen :stuck_out_tongue:

5 likes

Moet zo vermoeiend zijn om achter alles wat te denken. “De angst moet er natuurlijk in blijven.” :face_vomiting:

2 likes

Ik ken dus echt niemand in mijn omgeving die de vaccinatie neemt om weer ‘dingen te kunnen’. Iedereen neemt hem gewoon omdat die niet ernstig ziek wil worden of long covid wil krijgen etc. Echt weer zo’n onzin allemaal :woman_facepalming:t3:

2 likes

Nee wat een gezeik.
Ik heb hem genomen omdat ik niet op mijn m’n buik aan de beademing op de IC wil liggen

2 likes

Uhm ik wel? Nou ja, zodat de samenleving weer ‘normaler’ kan worden en we weer onze dingen kunnen doen (zonder angst voor Corona/met minder angst voor Corona)

Edit: idd niet alleen als vinkje in een paspoort om naar een festival te kunnen

5 likes

Ja dat zou deels wel meespelen, maar ik heb soms best angst om ernstig ziek te worden, dus dat is sws mijn hoofdreden, dat ik daar niet meer bang voor hoef te zijn.

Ik wil dat vaccin om weer een normaal leven te kunnen leiden en dat gaat niet als je elk moment besmet kan raken en niet weet of je eindigt met milde klachten of met long COVID (of erger…). Dus dat hangt denk ik voor de meeste mensen samen.

Trouwens, ik las gisteren dat 55% van de Nederlanders gewoon wil dat de maatregelen bliven voorlopig. Het is jammer dat die wappies zo’n grote bek hebben :sweat_smile:

6 likes

Ik heb hem gehad omdat ik geen covid wil, maar ook omdat ik vroeger 2 jaar ziek ben geweest van iets waar ik tegen gevacinneerd was, maar anderen niet waardoor ik de gemuteerde versie op mijn schoot geworpen kreeg. Heb er 10 jaar later nog longschade van

Deze meid ook :weary: ik word gek van insta. Ik ontvolg al die coronawappies. Gister ook iemand die het weer met de tweede wereld oorlog vergelijkt. Echt, daar kan ik zo kwaad om worden.

Deze kwam ik weer tegen bij iemand die ik volg…

1 like

Waarom zeggen ze eigen Vakzin? :’)

2 likes

Volgens mij omdat je als je vaccin typt er automatisch een balk bij komt met: voor meer informatie kijk op rijksoverheid.nl oid

2 likes

Ik vond haar altijd leuk maar heb haar ontvolgd zodra ze wappie-achtige dingen begon te posten. Zo te zien heb ik daar goed aan gedaan :roll_eyes:

Edit: lol, even haar profiel bekeken. Vaccin moet ze niet hebben want daar word je ziek van en je weet niet wat er in zit. Maar wel blij posten dat ze op weg naar huis vanaf het Malieveld lekker paardebloemen heeft geplukt om limonade van te maken. Succes daarmee, over niet weten wat erin zit gesproken, dik kans dat er een hond overheen heeft geplast of erger :joy:

11 likes

Ik zou zo graag willen dat al die zelfbenoemde verzetsstrijders hun energie eens gingen gebruiken voor het voorkomen van een volgende pandemie. Desnoods met demonstraties en over-the-top activistische teksten, maar dan hadden we er tenminste nog wat aan.

Ik kom daarop omdat ze ergens heel in de verte wel een punt hebben met dat we ‘gevangen zitten in een systeem’. Niet in een mysterieus complot maar in een systeem wat we zelf gecreëerd hebben door hoe we omgaan met de aarde en met dieren, waardoor we nu niet anders kunnen dan op technologie vertrouwen om weer uit deze shit te komen. (Waar overigens niets mis mee is maar het maakt de wereld wel heel complex en voor steeds minder mensen te begrijpen/controleren.)

En sommige van deze internetwappies waren voorheen ook veel bezig met milieu en klimaat. Waarom is dat nu helemaal losgelaten? (de invloed van/vermenging met extreem-rechts? :cold_face:)

2 likes

Ik vraag me af hoeveel zelfverklaarde activisten/wappies actief blijven in deze beweging wanneer hun 2 years of fame voorbij zijn. Zullen ze nog zoveel blijven koffiedrinken? Of is het toch interessanter om zo snel mogelijk hun horecazaak/festival weer goed te laten draaien/lekker te kunnen shoppen en gaat dat plotseling voor het “grotere belang”? Ik gok het tweede

6 likes

Alsof al die holistische mensen je geen onzin olietjes aan proberen te smeren, die profiteren net zo goed van alle mensen die geloven dat corona een hoax is en je je immuunsysteem kan boosten met loa en koudwaterduiken

3 likes

Ja sowieso gaat een groot deel van iedereen die nu ‘kritisch’ is uiteindelijk toch overstag met het vaccin als je straks makkelijker op vakantie/naar een festival etc. kan als je hem wel hebt.

Denk wel dat die echte ‘harde kern’ zoals Isa en Nadia enzo wel door blijven drammen. Die zijn echt heel ver heen haha.

1 like

Ja die gaan straks roepen als er versoepelt kan worden: “Ah, ja zie. De overheid kan er niet langer meer omheen! We hebben gestreden en ze kunnen niet meer om ons heen. Ze krabbelen terug, zie! Goed gedaaaaaan strijders!”

2 likes