en @360 nee nee, ik bedoel ook niet dat het einde van mijn carrière zal betekenen en loonsverhoging zal ik inderdaad ook gewoon krijgen want dat krijgt bij ons iedereen.
Flamoes, geen idee waar je vriend werkt maar bij mijn afdeling (waar ook werkende moeders zijn) is het dus wel zo dat je minimaal een jaar volledig moet hebben gewerkt voor promotie. Werk je parttime, dan minimaal 2 jaar. En als je dan eruit gaat voor langdurig verlof, is het dus zo dat je pas weer promotie kan krijgen na 4 jaar of als je geluk hebt na 3 jaar.
Je krijgt het uiteindelijk wel, maar het gaat dan langer duren. Goed, ik kies er uiteindelijk wel voor want ik wil graag moeder worden en een goede moeder zijn, maar ik wil ook blijven werken en groeien.
Het liefst wil ik ook echt NU een kind, maar ik zit nu op zo een punt dat ik volgend jaar promotie ga maken (als het goed is), nou dat krijg ik niet als ze zouden weten dat ik zwanger ben omdat ik daarna de managersfunctie niet kan vervullen.
Nu wacht ik dus met mijn kinderwens tot ik de promotie heb want het scheelt mij dan gewoon veel in salaris als ik dan naar 32 uur werken ga i.p.v. nu.
Klinkt misschien heel berekenend, maar een vrouwelijke collega van mij is nu al 5 jaar manager (wat lang is bij ons) zij wilde 2 jaar geleden al doorgroeien naar een hogere functie maar omdat ze toen zwanger werd niet gekregen. Nu krijgt ze het dit jaar waarschijnlijk wel, maar ik merk gewoon dat het voor moeders gewoon lastiger is.
En idd de opmerkingen van ja die gaat altijd 4 uur naar huis om der kind op te halen of begint later omdat ze de kinderen weg brengt hoor ik ook altijd over de moeders die bij ons werken. Terwijl er genoeg vaders zijn die ook eerder weg gaan of later beginnen om die redenen maar daar hoor je nooit wat over.