Ik wil geen kind, want het lijkt me niks aan. Een kind zou mijn/ons leven een stuk minder leuk maken.
Kinderen vind ik niet leuk of boeiend en hun belevingswereld kan ik ook niks mee. Ik weet zeker dat ik echt ongelukkig zou worden van een kind dat ik altijd op de 1e plek moet zetten en dat altijd verwachtingen naar mij toe heeft. Ik heb daar gewoon totaal geen zin in/behoefte aan.
Dus geen kinderen voor ons. Ik heb dat altijd al gezegd en eigenlijk nooit gekke opmerkingen gekregen, blijkbaar zien andere mensen ook wel in dat het niks voor mij is. Mijn man heeft het ook nooit gewild. Voordat we gingen trouwen hebben we het er nog een keer over gehad, want als één van ons zou twijfelen over kinderen konden we beter niet trouwen, maar we zijn het er gelukkig helemaal over eens.
Ik heb 4 vrouwelijke collega’s in mijn team die ook bewust geen kinderen hebben (allen boven de 40), dus ik ben daarin ook geen uitzondering ofzo.
Verder ben ik niet gericht op een carrière maken of reizen, wat veel mensen schijnen te denken. Ik hang voornamelijk rond in mijn fijne huis, kijk netflix, lees alles wat los en vast zit, en heb veel lol met mijn man en katten. Dat is mijn leven en dat vind ik heerlijk.
En later gaat mijn man misschien eerder dood dan ik, en blijf ik alleen achter. En als ik dood ga lig ik misschien wel een maand te vergaan voordat iemand het door heeft. Geen idee wie mijn huis dan moet leegruimen en wat er met mijn bezittingen gebeurt, maar gelukkig heb ik daar zelf dan totaal geen last meer van. Daar ga ik me echt niet druk om maken.