Het Beautytopic

Collection concealer :ok_hand:

2 likes

Ik gebruikte altijd de cushion bronzer van L’OrĂ©al als een vloeibare bronzer, maar volgens mij is deze uit het assortiment. Iemand een aanrader voor een vervangend product? Ik ben deze zomer zowel in Engeland als in landen in Europa met een sephora dus iets wat daar te koop is, kan ook :grin:

Ik heb ooit veel geleerd van Caroline Hirons. Ik zie dat haar website er nu heel anders uitziet, maar haar cheat sheets vond ik altijd nuttig:

1 like

Heeft iemand ervaring met het ipl laseren?

Ik wil voor de zomer graag een lekkere bodymist. Vind parfum soms net wat te ‘zwaar’ ofzo. Zag dat bij de etos de boydmists van victoria secret in de aanbieding waren voor een tientje. Zijn deze aan te raden? Blijven ze een beetje hangen de geur? Of heeft iemand andere aanraders?

Ik vind de bodymists van VS niet lekker. Je zegt dat je niet van zware geuren houdt, ik weet dan niet of dit iets voor jou is. Ze ruiken erg chemisch zoet. Rituals heeft ook bodymists, die geuren blijven lang hangen. Zijn wel het totaal tegenovergestelde van de VS geurtjes

Houd inderdaad meer van natuurlijke geuren, dus zal eens bij rituals gaan kijken dan! Dankjewel

1 like

Is daar 1 type van of voor verschillende huidskleuren?

Nee van VS zou ik niet doen, vind ze heel sterk ruiken

Voor wat precies? Ik heb het laten doen voor rosacea en ben nog niet tevreden na 1 behandeling. Na de zomer laat ik het nog een keer doen maar it hurts like hell.
Naar de ontharing ben ik ook wel benieuwd.

Thanks! Hoe heb jij bepaald welke je moet hebben?

Ja, ik laat het momenteel doen bij Just Wellness in Amsterdam. Hebben hele goede aanbiedingen. Wat wil je weten?

Waar heb je op gelet bij het kiezen van een salon? En werkt het ook op een donkere huid?

Volgens mij ziet een laser bij een donkere huid geen verschil tussen de haar en de huid omdat het contrast zo klein is, maar ligt er ook aan hoe donker je huid is natuurlijk.

Ja, ik heb de vraag ook gesteld aan een salon, maar die willen natuurlijk ook geld verdienen en verwacht een verkooppraatje. Daarom was ik benieuwd naar ervaringsverhalen.

Ik heb een lichte huid met donkere haren. Dat is de beste huid voor IPL. Bij Just Wellness krijg je eerst een intake en geven ze aan of ze resultaat verwachten en na hoeveel keer. Waarom ik het gedaan heb, is omdat zij een vaste prijs bieden ongeacht het aantal keren. Dus als je vaker moet, omdat je een moeilijker pakkende combinatie huidskleur/haarkleur hebt, dan duurt het misschien langer, maar ben je niet meer geld kwijt. Ze hebben ook een heftiger IPL apparaat dat beter geschikt is voor donkerdere huid, maar dat is voor mij niet nodig.

Er is een verschil tussen IPL en laser, en ook vooral een prijsverschil. Het is beide een techniek die met licht, maar IPL gaat met verschillende golflengtes en laser met 1 golflengte. Als de juiste golflengte voor jouw huid en haar is gevonden gaan de haren eerder weg en met minder risico op huidschade. Daarom is laser beter voor in het gezicht en voor donkere huid die meer en groter pigment heeft.

Just Wellness is prima voor de snelle behandeling, maar ik weet niet goed of ze ook “broodje speciaal” huid goed (dus lichte huid/blond haar en donkere huid/donker haar) doen.

1 like

Als ik jouw verhaal zo lees dan ga ik mij toch meer verdiepen in laser. Het prijsverschil boeit me niet, maar ik wil gewoon geen huidschade. Ik heb inmiddels informatie opgevraagd bij een salon en denk dat ik binnenkort op intake ga om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor mijn huid.

1 like

Ik merk dat ik nu een jaar later toch nog een keer voor een laserbehandeling terug moet. Het groeit weer aan (vooral bikinilijn).

1 like

Bij de body shop hebben ze ook veel keuze

Dat kan wel hoor, heeft niet perse met de behandeling te maken (dat die bijv slecht was), maar kan ook met je eigen hormonen te maken hebben.