Het Beautytopic

Hoe gebruik jij t? Als glow over je foundation? Als foundation zelf? Ik vind het zo’n verwarrend product haha

1 like

Ik wil m eigenlijk gewoon als foundation gaan gebruiken, beetje als zomer foundation zeg maar en dan wat concealer voor de plekjes die wat meer nodig hebben :smile:

Zoeva heeft ook fijne wenkbrauwpotloden!

1 like

Ik gebruik potloodje van blink browbar, die vind ik heel fijn voor een mooie assige kleur! Ik kan niet tegen warmte in wenkbrauw potloodjes.

1 like

Bedankt @Ishq @Bubbless dan ga ik eens neuzen bij kruidvat of mac.

Okay, even een random bericht. Ik erger me aan Ici Paris XL. Het volgende ligt ook gedeeltelijk aan mij, maar ik baal er gewoon van. Ik heb voor m’n verjaardag (eind 2018) van m’n baas een cadeaubon gekregen. Had liever gehad dat ze een cadeaubon van Douglas had gegeven, want ik had het ook uitgesteld omdat ik het assortiment van Ici nu ook niet echt denderend vind. Wilde ik eindelijk de knoop gaan doorhakken en iets uit gaan zoeken. Blijken die kutbonnen maar één jaar geldig te zijn en was hij uitgegeven op 5 mei 2017. Nu zit ik met een bon van 20,- die 28 dagen over de datum is. Super zuur. Ik ging er dus een beetje van uit dat bedrijven geen datum meer aan cadeaubonnen mochten hangen, want ik dacht dat dat niet meer mocht? Echt huilen. Maar door deze situatie realiseer ik me eigenlijk hoe kut ik Ici vind, want assortiment is meh en bijvoorbeeld Douglas heeft dus wel onbeperkte cadeaubonnen. Ik denk dat ik bij deze dus besluit om niet meer bij Ici te kopen. :joy:

Ik denk ook dat dat in België alleszins niet mag, dat ze er soms wel een datum opzetten (had iets met de boekhouding te maken ofzo), maar dat ze die in principe wel moeten aannemen

Ja echt irritant! Volgens mij kan je die bon nog wel inwisselen voor een nieuwe maar volgens mij via een hele omslachtige manier (opsturen dacht ik) echt stom.

Even een kleine snelle update. Ik was waarschijnlijk te snel met klagen. Ik bedacht me dat ik er eigenlijk niet meer akkoord ging, dus ging super koppig in de veelgestelde vragen + klantenservice zoeken. Daar stond dat cadeaubonnen 2 jaar en 9 maanden geldig zijn. Dus ik dacht mooi, kan ik dat gebruiken bij de klantenservice. Er stond ook dat je je saldo checker kon raadplegen voor de verloopdatum. Bleek hij dus tot 2020 nog geldig te zijn! Ik had de code alleen bij kortingscode ingevuld en je moet die dus blijkbaar gebruiken bij het afrekenen. Ik had niet zo goed gelezen. Soms is het best handig om eigenwijs te zijn, maar soms ook niet, hahah. Dus ik ga even lekker shoppen bij de ici (toch). :joy:

8 likes

Ik weet niet of er een Hema in de buurt is, maar daarvan vind ik de volumemascara fijn! Kost 4,50, geloof ik. Van Essence is de Lash Princess mascara (groen) ook prima en zelfs nog iets goedkoper. Ik geloof dat de transparante poeder van Catrice ook goed is, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt. Eyeliner en wenkbrauwproducten gebruik ik niet. Van BB-cream zijn de kleuren van Catrice en Essence vaak te donker, dus ook daar kan ik je niet mee helpen.

1 like

Heeft iemand aanraders voor kleurbehoudende shampoo die ik gewoon bij de etos/kruidvat kan kopen?

1 like

Van Catrice de paarse glam doll mascara! De all maat foundation is ook fijn, ik weet dat je het hebt over een BB-Cream maar deze geeft niet overdreven veel dekking, en 1 pompje is genoeg voor je hele gezicht, mooi dun laagje. Ik poeder hem wel even af maar ik heb dan ook ene vrij vette huid.
Eyeliner waterproof van Essence (de pen) is erg fijn en mooi zwart.
De meeste poeders bij Catrice en Essence zijn voor mij te roze, maar de matterende kleurloze van Essence is wel erg fijn.

2 likes

Ik zweer echt bij dit ding van Maybelline, mocht er een aanbieding of zo zijn dan zou ik die nemen. Combinatie van potlood + poeder.

Dit zijn mijn favorieten:

Eyeliner: NYX epic ink (is iets van 10 euro maar gaat al maanden mee, zit als een huis en werkt super makkelijk!)
Mascara: L’Oréal Paradise Extatic vind ik heel goed, had eerst altijd de normale Maybelline The Colossal, maar deze vind ik 100x beter. Die zou ik wel alleen kopen tijdens 1+1 acties of als hij bij bol goedkoop is
Wenkbrauwen: Die eyebrow set van Catrice en dan in combinatie met de Essence Make Me Brow wenkbrauwgel

Verder niet echt tips haha

1 like

Wow ik heb net mijn wimpers geverfd met RefectoCil en ik had het veel vervelender verwacht ofzo? Ik ben niet bepaald handig in dit soort dingen en ik heb dan nog eens heel weinig “plaats” (mijn wimpers zitten echt tegen mijn oogleden) dus ik had enorm veel vlekken verwacht maar nee hoor!! Ik ga dit wel blijven doen denk ik!

Ik zou echt heel graag een keer van iemand die er verstand van heeft een lijst tips krijgen van make-up die mij goed staat. Ik weet dat een aantal winkels wel een soort make-overs aanbieden maar kunnen jullie in die trant iets aanraden? Ben namelijk een beetje huiverig om het bij een Mac winkel of Douglas ofzo te doen want vind die mensen er zelf vaak niet uitzien :flushed:.

als je meer naturel wilt denk ik dat Bobbi Brown het meest leerzame is voor je! Op EGF postte één van de MUA’s in het beautytopic maar ik denk dat ze op WTF zit en niet hier…

@VickyViolence waar heb refectocil gehaald? Ik denk dat ik het ook eens moet proberen in de plaats van mascara dat ik toch eens krul in mijn wimpers kan houden :’)

1 like

Heeft iemand aanraders voor een poeder/setting powder? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en vind die van Laura Mercier ook wel erg prijzig…

@VivaGlam nee die zit ook hier hoor!:smiley:

@grace Bobbi Brown is wat dat betreft wel een goede om mee te beginnen, het is een teaching brand dus het is de bedoeling dat jij naar buiten loopt (natuurlijk met een tas vol producten :stuck_out_tongue:) en precies weet hoe je het moet gebruiken en wat het voor je doet. Er zijn verschillende lessen die je kunt boeken, allemaal vrijblijvend dus je mag er ook gewoon over nadenken als je twijfelt of het product wel bij je past. Wil je voor een volledige look gaan dan betaal je daar voor, maar dat bedrag mag je dan voor producten inwisselen. Ik weet niet waar je woont, maar mocht het in Brabant zijn dan mag je ook altijd bij mij langskomen.

1 like

Weet iemand een foundation die je niet laat glimmen gedurende de dag? Normaal kan ik zowat iedere foundation gebruiken en ziet het er op het einde van de dag nog prima uit maar de laatste tijd (en vooral met warmer weer) is het echt drama. Gebruik sowieso setting powder maar dat werkt ook niet goed genoeg.
Hoeft niet per se heel dekkend te zijn en liefst niet kei duur.

Oh en gebruikt iemand toevallig blotting paper? En zo ja welke is fijn?