Het Beautytopic #3

Ben fan van deze van By terry

1 like

@Feather
Thanks! Heb het besteld, ik ben benieuwd.

Ik gebruik de losse poeder van Laura Mercier. Ik doe bijna een jaar met een potje. Ik blijf echt de hele dag mat, moet alleen meestal in de middag m’n voorhoofd een beetje bij poederen. En voor in mijn make up tasje heb ik de can’t stop won’t stop pressed powder van Nyx, daar ben ik ook heel tevreden over.

Nog een skincare beginnersvraag, maar hoe vaak doen jullie in het dagelijks leven zonnebrand op? Ik lees overal om de twee uur maar als ik gewoon op kantoor aan het werk ben lijkt dat nogal een gedoe en onnodig. Of heeft het na twee uur echt geen nut meer?

En hoe vind je die qua textuur? Meestal zie ik na een paar uren de poeder op mijn huid liggen.

@Fuji volgens mij is om de twee uur de aanbeveling als je buiten bent. Zelf smeer ik in de herfst en winter ook gewoon geen SPF. Ik geloof niet dat mijn gezondheid daaronder te lijden heeft en ik ben ook niet zo (sorry dat ik het zo benoem) obsessief bezig met anti-aging. In de lente en zomer smeer ik 's ochtends ĂŠĂŠn keer SPF onder mijn make-up. Op echt zomerse dagen smeer ik ook mijn armen en decolletĂŠ in.

2 likes

Ik smeer in de zomer elke 2 a 3 uur mijn dagcreme op met spf 30 of 50 als ik buiten ben. Alleen als het echt zweterig warm is of ik aan zwembad / strand daadwerkelijk zonnecrème op m’n gezicht want waterproof maar wel veel vetter.
In de winter ook altijd mijn dagcreme met spf 30 of 50 (qua werking trouwens minimaal verschil, beiden prima) in de ochtend, maar alleen als ik bijv een wandeling van 15 min of langer maak doe ik het voor ik vertrek nog even een extra keer.
Maar dat is wat ik doe :). En petjes zijn altijd een goed idee, zonbescherming technisch.

2 likes

Ik gebruik heel het jaar door zonnebrand met SPF 50+ als dagcrème.
Tot anderhalf jaar terug gebruikte ik het als extra stap na mijn dagcrème, maar daar had ik nooit zin in, waardoor ik alleen van april tot oktober als ik naar buiten ging smeerde. Ik ken nu een paar zonnebrandcrèmes die ik heel fijn vind, die voor mij voedend genoeg zijn als enige stap na een licht serum, die niet in mijn ogen prikken en die ook mooi staan onder make-up, waardoor ik gewone dagcrème totaal niet mis. Dit is voor mij ideaal! Ik krijg snel littekens van puistjes en ik merk dat ik in dat opzicht veel baat heb bij zonbescherming.

In het voorjaar smeer ik als ik buiten ben wel netjes om het paar uur, maar in het najaar volstaat die enige applicatie meestal wel. Als de zon fel schijnt en ik in de vroege middag een wandeling wil maken ofzo smeer ik wel nog een keertje, maar dat is uitzonderlijk.

1 like

Nee heb ik geen last van. Ik gebruik hem icm de double wear foundation of luminous silk van Armani.

3 likes

Welke kan je aanraden?

Weet iemand of Kiehls een goede Black Friday actie had vorig jaar? Mijn dagcreme en oogcreme zijn bijna op, maar dan kan ik misschien nog even wachten tot eind november met kopen!

20% korting en als het niet via hun kan dan zeker Douglas en Bijenkorf. Ik sla dan ook altijd in.

1 like

Ahh nice goed om te weten. Thanks!!

1 like

In vanaf mei ongeveer ben ik vrij strikt qua zonnebrand. Heb sprays en ook een poeder waarmee ik het door de dag geen kan bijwerken. In de herfst doe ik het alleen nog maar s ochtends en nu het zo donker is draag ik het nooit als ik moet werken. Stap in het donker in de auto en als ik thuis ben is het ook alweer donker. Enkel als het een mooie dag en ik veel buiten ben doe ik het nog op. Vandaag bv wel gedaan, het was mooi weer en was buiten, maar als het bewolkt is of regent dan sla ik het over.

1 like

Welke sprays en poeder gebruik je? Ik heb tot nu toe geen goede gevonden over make-up heen

1 like

Een mix van deze en dan s ochtends een spf50 crème.

1 like

Ik heb zelf een erg gevoelige huid, met wat oneffenheden (vooral mee- eters), die neigt naar vettigheid maar die zeker gehydrateerd moet worden, omdat ik adapaleen gebruik wat erg kan uitdrogen.

Wat al anderhalf jaar mijn favoriet is, is de Isdin Fusion Water:

Hij heeft een lichte textuur, bevat geen alcohol, prikt niet rondom mijn ogen, gaat lang mee en ziet er supermooi uit onder make-up. Ik heb ook de Urban versie gebruikt, die zit in een gouden verpakking en is alleen verkrijgbaar in SPF 30, en die vond ik ook heel erg fijn. Die claimt ook te beschermen tegen blauw licht.

In augustus heb ik uit nood een ander product gekocht, de Super UV van Garnier:

Deze bevat wel wat alcohol, maar droogt mijn huid totaal niet uit en heeft nooit ook maar een klein beetje rondom mijn ogen geprikt, echt fantastisch. Hij voelt wederom erg licht op de huid en is mooi als basis onder make-up, ik ben fan!

Voor reapplicatie, ook over make-up heen, gebruik ik deze stick van Shiseido:

Hij brengt makkelijk aan, droogt redelijk mat op en fuckt niet met mijn make-up!

6 likes

Sorry voor de dubbelpost (@praline trouwens, ik was in de post hierboven vergeten op jou te antwoorden of je te taggen), maar heeft iemand misschien een goed alternatief voor de Shake It Up Skin Tint van HEMA?
Ik zoek dus een foundation of soortgelijk product met een lichte dekking, die geschikt is voor de vettere huid. Ik vind de NYX Bare With Me Tinted Skin Veil bijvoorbeeld erg mooi, maar al een stuk dekkender dan wat ik zoek. Prijs maakt niet uit, mits het internationaal verkrijgbaar is, want ik ben de komende tijd niet bij een HEMA in de buurt!

1 like

Weet iemand wat ik tegen dit soort vlekjes kan doen (zie foto beneden)? Ik krijg eigenlijk altijd als ik een puistje heb van die pigmentvlekken. Uiteindelijk verdwijnen ze wel, maar dat duurt heel lang. Wat kan ik gebruiken om dit proces te versnellen? Ik ben overigens altijd een beetje bang/huiverig om “onbekende” producten te gebruiken i.v.m. mijn bruine huid en veel hyperpigmentatie dat in mijn familie voorkomt. Als iemand tips heeft, hoor ik het graag!

Foto

Afspraak maken bij een huidtherapeut. Wanneer je niet aan heftige medicatie of heftige uitdrogende zalfjes wilt smeren die huisartsen of dermatologen meestal voorschrijven.

Ik ben fan van Charlotte Tilbury’s Healthy Glow. Het is een wonderlijk spulletje, komt wit uit de tube, maar geeft je huid net een tintje donkerder kleurtje. Of je gisteren in de zon hebt gezeten. Daarnaast is het nauwelijks dekkend, maar wel egaliserend. Your skin but better…

Love it!

2 likes