Het Beautytopic #3

Ik heb idd een intake bij de huidtherapeut gepland zaterdag en ga zeker de dokter bellen!

11 likes

Ik grijp altijd naar dit plaatje. Zou het een combi van de onderste drie kunnen zijn? Dan zou (theoretisch gezien) niacinamide, glamglow supertoner en een goede dagcrème genoeg moeten doen…
Je noemt prima merken maar welke ingrediënten heb je al geprobeerd etc, hoe consequent , laat je het ook met rust etc. Succes!!!

2 likes

Dankje wat goed! Ja ik probeer er niet aan te zitten, ik ben vrij streng met skincare enz. Ik heb een jaar lang elke avond braaf op een gereinigd gezicht niacinamide en hyaluronzuur gebruikt maar dat deed ook niks? Ik vraag me echt af of ik nou iets verkeerd doe :joy: dan ben ik in de lush en dan zegt dat meisje ja als ik dit op een puistje smeer is het de volgende dag weg!!! Nou bij mij gewoon niet, nooit. Maar ik ga dit plaatje eens opslaan!

2 likes

Dit is mijn grootste ergernis :see_no_evil: Mensen denken altijd dat hun random puistje te vergelijken is met daadwerkelijk acne en dat ze daarom beschikken over de kennis om iedereens huidprobleem op te lossen.

5 likes

Acne kan heel veel oorzaken (hormonen, verdikte huid, overgevoeligheid voor bepaalde voedingswaren, bacterie, ontstekingsfactoren etc.) hebben en als ik jouw berichten lees ben je er al super lang mee bezig. Als je echt tegen medicatie bent is het zeker een optie om langs de huidtherapeut te gaan, maar als je er goed vanaf wilt zou ik aan de roaccutane gaan. Werkt effectief en de bijwerkingen vallen voortaan wel mee door een lagere dosering.

Ik zit zelf ook met acne, heb als huidtherapeut gewerkt met allerlei peelings en dure crèmes tot mijn beschikking, maar werkte gewoon niet omdat mijn talg productie zo hoog is. Mijn acne vlamt echt weer op als ik stop mer de Diane pil. Ben nu weer 3 weken gestopt, gebruik nu wel adapaleen en als het weer erger wordt ga ik meteen naar de huisarts voor roaccutane. Het is een jaar slikken en in de meeste gevallen ben je er daarna voor altijd vanaf.

Hopelijk kom je er snel vanaf.

2 likes

Irritant als mensen dat zeggen he? Ik had vroeger ook acne en dat had gewoon een hormonale oorzaak. Dan kan je erop smeren wat je wilt, maar als het van binnenuit komt dan maakt dat niks uit. Hopelijk is de huidtherapeut fijn!

1 like

Ik kreeg toevallig vandaag een kuur minocycline voorgeschreven door de huisarts, een antibioticum dat specifiek de bacteriën die acne veroorzaken bestrijdt. Kan maandag pas naar de apotheek maar ik ben benieuwd of het werkt!

5 likes

Dankjullie wel allemaal!! Echt fijn en ik hoop dat anderen ook wat aan deze tips hebben

2 likes

Haha ja maar de lush is eigenlijk helemaal niet zo goed als ze pretenderen te zijn, elke dag games om je verkoop te verbeteren, salaris verbonden aan targets, bepaalde ingrediënten die ik ook al is het ‘natuurlijk’ niet op m’n huid wil. Echt niet perse heen voor een skin consult (behalve als je mij had in een ver verleden :smirk: )

Niks werkt overnight

Mocht je het hebben staan: niacinamide en iets van een toner met verschillende acids, probeer het eens!

3 likes

Ja niacinamide heb ik en ook al heel lang geprobeerd maar dat haalde dus niks uit. Hahhaa jammer van de lush. Het is wel een lekker cremepje dus smeer het soms gewoon voor de lekker nog op

Dit vraag ik sinds ik het ooit voorschreven heb gekregen altijd aan als mijn huid echt helemaal is uitgebarsten en het niet meer vanzelf weggaat. Ik hoop dat ik er voorlopig niet meer aan hoef, maar het helpt bij mij altijd goed tegen de ontstekingen. Ik slik er wel altijd iets van probiotica bij, maar verder geen bijwerkingen (:

1 like

Dit heb ik op en af langdurig geslikt. Denk 2 jaar totaal. Ik kreeg er hoofdpijn van en als ik stopte kwam het weer terug. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt. En bij een hele fijne huidtherapeute onder behandeling gegaan. Ik hoop dat het bij jou wel een goed effect heeft!

1 like

Oja @Luzarl er zijn zoveel meer opties voor je aan Roaccutane hoeft te denken, ook als je naar de dokter gaat!

Ik was het vergeten te melden, maar ik gebruik zelf Differin (adapaleen). Dat is voor mij het enige dat echt verschil heeft gemaakt in de acné die ik al sinds ik tiener ben heb. Mijn huid verslechterde door Microgynon en werd naarmate ik ouder werd vanzelf wat beter, maar ik kan bijvoorbeeld niet tegen niacinamide en salycilzuur deed voor mij ook helemaal niks. Ik heb in 15 jaar skincare 🥲🥲 maar twee werkende ingrediënten gevonden voor mijn huid: azelaïnezuur tegen roodheid en vooral adapaleen tegen een onzuiverheden, allebei op doktersvoorschrift. De rest deed niks of werkte op mij alleen irriterend.

4 likes

Ik ben op zoek naar een bronzerkwast en een kwast om mee te contouren. Iemand tips?

Mac 168 om te contouren en Bobbi Brown face blender brush voor bronzer.

1 like

Dankjewel voor de uitgebreide reactie!!

Heeft iemand een tip voor een crème voor een vers litteken? Ik ben een tijdje geleden lelijk onderuit gegaan, en had een fikse wond op mijn heup. Achteraf gezien denk ik dat de wond eigenlijk geplakt had moeten worden, maar ja niks meer aan te doen. Maar ik zie dat het een aardig litteken gaat worden, en wil proberen de schade zoveel mogelijk te minimaliseren. De wond is nu dicht overigens.

Cicaplast van la roche posay

https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/424671/la-roche-posay-cicaplast-sos-herstellende-balsem-b5-tube-40ml.html?gclid=Cj0KCQjw8p2MBhCiARIsADDUFVF1GV1Ay-D4Pv2eIF1QmYrM5RICAnu2k2GpyNlVAwAl-EKI_dN1_54aApVfEALw_wcB

Deze bedoel ik! Heel fijn spul.

1 like

Eens met @Feather, Cicaplast wordt ook door artsen aangeraden. En als je in de zon gaat altijd een dikke laag SPF erop.

1 like

Wat zijn goede setting poeders voor een vette huid? Ik heb er weinig ervaring mee want tot ik met de pil stopte heb ik altijd een droge tot normale huid gehad.

Het losse poeder van La Mer en een random poeder van Annayake, twee dingen die ik nog had liggen uit mijn tijd als beautyredactrice, doen mijn foundations na een paar uren ‘schiften’ van mijn huid.

Ik denk nu aan de Airbrush Flawless Finish van Charlotte Tilbury.