Het Beautytopic #3

Staafje in je arm kan ook!

Wat gebruik je nu precies qua producten?

1 like

De nuvaring

1 like

Dat hoeft niet hoor! Je kunt vragen naar een pil met anti-androgene werking! De Diane is daar de meest bekende van maar er zijn er meer, die ook minder bijwerkingen hebben.

2 likes

Dat durf ik ook niet. Ik heb vaginisme gehad dus ik wil gewoon niks in of rondom mijn vagina eigenlijk.

@Spaarlamp ik gebruik nu dit, ik weet niet wat het is maar het werkte goed, als dagcrème olaz 7 in 1 en verder niks want ik heb geen idee, maar ik heb een hele lijn van mario badescu in huis en nog wat andere dingetjes

Sorry voor de boomerfoto hahaha

Kan toch niet anders dan dat hier een winkelmedewerker keihard in haar vuistje lacht, omdat ze Shay hebben wijsgemaakt dat 7 maskers over elkaar heen écht nodig zijn :sweat_smile:

Edit: Je ziet haar ook constant praten maar dan is het doorgespoeld. Vogue zal wel gedacht hebben: Joe de video is nu al 23 minuten, haha.

1 like

Ik krijg puistjes van melkproducten (koemelk) dus die gebruik ik niet meer en dat scheelt enorm. Zou je kunnen proberen, na 2 of 3 weken zag ik al resultaat.

1 like

Ik kreeg net een dm van iemand anders die weer puistjes kreeg van soja… als ik dat allebei ga laten staan blijft wel erg weinig over, dat vind ik het toch niet waard

Accupuntuur ! Ik zou je dat zeker aanraden met acne

En een huidtherapeut? Dit wordt bij acne geloof ik ook wel regelmatig vergoed door je zorgverzekeraar. Ik zou dit misschien eens uitzoeken als ik jou was. Klopt het dat je in Tb woont? Daar zit Skintology en zij zijn huidtherapeuten en werken ook met zorgverzekeraars. Succes!!

4 likes

Ik heb ook zo een huid gehad.
Wat hier enorm heeft geholpen:
Wassen met cerave
Pixi glow
Nacht crème van cerave

Overdag
Pixi glow
Australian gold cream

Waar ik het allermeeste baad bij heb is 1x per week een salicyl masker (revolution l) en 1x per week bha peeling.

1 like

Ben je al eens bij een huidtherapeut geweest? Een combinatie van behandelingen (peelings oid) en hun eigen producten werkt bij mij het beste.

1 like

Ik ga wat @kienke zegt eens proberen! En bedankt @frietmetmayo hmm zin in

2 likes

Ja zeker doen! Zulke huidtherapeuten boeken altijd echt goed resultaat. Kwam ik zelf ook achter na 8272727x aankloten met hippe beautymerken.

1 like

Wat ontzettend vervelend zeg! Ik had dit toen ik stopte met de pil. Ik ben toen consistent goede producten gaan gebruiken, waaronder 1x per dag salicylzuur. Na een aantal maanden knapte mijn huid toen op.

Ik zou inderdaad niet gaan experimenteren met eten want volgens mij is dat heel erg persoonlijk. Een huidtherapeut, als je het enigszins kunt missen (en hopelijk wordt het ook deels vergoed?) is denk ik een heel goede tip!

4 likes

Salicylzuur gebruik ik al maanden van paula’s choice maar het doet gewoon helemaal niks. Maar ook van die indrooglotion of blarenpleisters werkt niet. Zo jammer. Ga idd maar een verwijsbrief halen

Ja het kan door alles komen. Maar je kunt het ook per type product proberen, niet alles direct in 1x schrappen. En anders inderdaad smeersels proberen maar ik merkte dat van binnenuit het probleem oplossen voor mij beter werkte en mijn huid droogde daardoor aan de buitenkant niet uit.

1 like

Ik ben voor nu voor deze gegaan:

Gebruik 'm vandaag voor het eerst maar so far so good! Aanbrengen is supermakkelijk en snel en het zit er nog steeds op.

10 likes

Ik ga binnenkort ook naar een huidtherapeut voor m’n acne. Duimen dat het bij ons allebei gaat helpen

4 likes

Op zuivel na is er ook geen hard wetenschappelijk bewijs (en zelfs zuivel is nog niet eens sterk bewezen) dat een bepaald dieet helpt tegen acne. Ik heb in mijn leven zo vaak ongevraagde dieet “adviezen” gekregen door mijn huid en werd toen ik glutenvrij, histaminearm etc at alleen maar depri en juist stress is wel bewezen dat het acne veroorzaakt. Ik zal als ik jouw was wel even kijken naar je anticonceptie, bij mij veroorzaakt de pil (op de diana na, maar die mocht ik niet meer) juist acne op de kin. Ik zou verder toch vooral met jouw acne naar de de dokter/dermatoloog of huidtherapeut gaan. Op een forum ga je gewoon 100 verschillende opties horen.

6 likes

Ik ben me aan het inlezen in skincare om een routine te maken (vind het allemaal erg overweldigend dus mijn plan op dit moment is gewoon twee aanbevolen routines van the ordinary te combineren) maar ik lees dat je direct acids niet mag combineren met peptides. Zou dat wel kunnen als je de ene 's ochtends gebruikt en de andere 's avonds? Het gaat om deze twee producten.
https://deciem.com/en-nl/theordinary/mas-rdn-azelaic-acid-suspension-10pct.html?dwvar_mas-rdn-azelaic-acid-suspension-10pct_size=30ml&quantity=1
https://deciem.com/en-nl/theordinary/mas-rdn-buffet.html?dwvar_mas-rdn-buffet_size=30ml&quantity=1

1 like