Het Beautytopic #3

Dank voor alle tips! :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Inhakend op die oogschaduw: raden jullie crème oogschaduw aan, bijvoorbeeld die van Bobbi Brown? Of een andere?

Ik ben op zoek naar iets wat ik dagelijks kan dragen, wat weinig werk is, subtiel oogt en niet van mijn ogen afglijdt. Daarnaast heb ik best wel hangende oogleden, dus voor een mooie ooglook moet ik veel moeite doen en dan is voor een dagelijkse look één kleur beter dacht ik. Ik word altijd verleid door die mooie paletten maar uiteindelijk gebruik ik ze dan maar sporadisch. Dus nu dacht ik: misschien 2, 3 van die cream shadows kopen?

Die sticks van Bobbi vind ik echt geweldig, zo weinig moeite en een mooi resultaat. Golden Brown draag ik heel vaak gewoon los, eyeliner erbij en klaar. Mijn all time favo is de bark stick en de all spice glitter oogschaduw erover, kost echt nul moeite en krijg dan altijd zo veel complimenten.

2 likes

Ja ik ben ook op zoek naar een goede Cream stick. Ook beetje overhangende oogleden en ook wat vettig, dus twijfel heel erg. Zag ze ook van Laura mercier of Bobbi Brown, maar twijfel nog heel erg of ze niet gaan creasen…

Oh goed om te horen!

@growcookeatrepeat Ja die van Laura Mercier zien er ook prachtig uit. Ik ga het gewoon maar eens proberen; beide merken verkopen ook mini’s zie ik.

4 likes

Beide merken zeggen van niet, dat je ze ook als primer kunt gebruiken, maar bij mij creaste ze beide dus ik doe er gewoon m’n urban Decay primer onder.

1 like

Als budget optie vind ik persoonlijk de oogschaduw sticks van Kiko ook mooi en fijn! Kunnen wel beetje creasen maar hangt af van hoe vet je oogleden zijn.

En misschien geen stick maar ik blijf fan van deze:

7 likes

Zo’n throwback deze maar raak nu alsnog geneigd om m weer te kopen… Hmm

1 like

Ja ik gebruik deze serieus nog ZO vaak. Als basis onder oogschaduw of gewoon zo op zich. Zo makkelijk en snel en doet toch net even wat meer met je ogen dan helemaal niks erop!

2 likes

Wooooow ja!! Deze heb ik volgens mij nog ergens liggen, brings back memories.

2 likes

Die waren echt top, vooral de matte bleef zitten als een huis. Had ze echt in alle kleuren, maar ondertussen helemaal uitgedroogd. Niet gek na zoveel jaar.

1 like

Die van Kiko zijn inderdaad mooi en fijne prijs! ze bleven niet superlang hangen op mijn ogen, maar ik deed er dan ook niet altijd primer onder

Yesss die van Kiko zijn fijn, ik heb er toevallig na 5 jaar ofzo vorige maand weer eens eentje gekocht en bij mij blijft hij echt de hele dag zitten als ik er een minibeetje poeder oogschaduw overheen aanbreng om het te fixeren! Ik gebruik nu elke dag die enige stick en ik krijg er superveel complimentjes over, zo fijn. Ze zijn er in zoveel mooie kleuren!

Ik was gisteren trouwens bij de drogist en in één van de “Alles voor 1,99” bakken lagen lipglossjes van Bourjois. Ik heb uit nostalgie nummer 23, met fijne blauwe glitter gekocht:

Ik vind hem iets minder fijn dan mijn lievelingslipgloss van Kiko en de Butter Gloss van NYX, hij voelt iets minder verzorgend en is ook een stuk minder dekkend. Hij ziet er wel mooi uit en is niet plakkerig, maar juist een beetje waterig. Voel me helemaal weer alsof ik in groep 7 zit… De applicator is ook zo old school met haartjes!

Ik mis de comeback van deze op de markt:

Screenshot_220_400x400@2x

En deze fantastische scam, toen dure merken echt 0 moeite hoefden te doen om consumenten idolaat te krijgen 🥲:

Belk

12 likes

Jaaa ik wilde deze ook tippen! Maar toen ik doorhad dat het budget niet zo’n punt was dacht ik nou laat maar hihu

Hebben jullie sephora aanraders, met name foundation? Geraakte overweldigd door het aanbod dus heb niets getest 🥲
Voor een normale of vette huid

Geen foundation aanraders, maar sheetmasks moet je sowieso hebben en de Sephora eyeliner pen is heel fijn. De fenty fat water toner is top, Sephora eigen merk vitamine C serum ook (niet combineren icm niacinamide, dus de fenty toner bijv), en sephora eigen merk heeft ook een reinigingsbalm die lijkt op clinique take the day off balm maar die is dan maar €12 ipv €33 van clinique.

En nja de beste foundation ooit is de double wear van Estee Lauder dus die zou ik gewoon kopen.

1 like

Oeh die reinigingsbalm ga ik zeker meenemen, gebruik nu die van the body shop die is €17 geloof ik
Vroeger had ik die groene thee maskers eens geprobeerd, nu nog even kijken welke ze allemaal hebben, goeie tip!

Ik ben bang dat de estee lauder niet geschikt is voor mn huid? Is die niet heel dekkend?

Heeft iemand aanraders voor een mooie vloeibare highlighter? Ik had altijd de vloeibare highlighter van Becca, maar dat bestaat ineens niet meer ofzo. Maar dat was echt mijn lievelings. Dus ben opzoek naariets wat daar op lijkt!

1 like

Smashbox heeft de bestsellers van becca overgenomen. Je zou daar kunnen kijken.

4 likes

Oeh dankjewel!

2 likes