Zijn die collistar drops aan te raden als je heel licht bent? In de zin van roodharig, bleek met sproeten? Ze zijn nu in de aanbieding bij de wehkamp dus ik twijfel of ik het zal bestellen
Baseert deze persoon zich daarvoor op info van Douglas?? Kom op haha dan check je toch even de website van het merk zelf. Kiehl’s geeft nergens aan dat de cleanser sulfaatvrij is.
Amen! Bovendien is huidverzorging niet louter functioneel. De ervaring (sensorialiteit) en comfort speelt ook een rol.
Ik vind dit soort accounts juist heel erg schadelijk! Mensen die aan de hand van ingrediëntenlijstjes beslissen of een product goed of slecht is voor de huid… Ongenuanceerd en ook hartstikke achterhaald om bijvoorbeeld bang te zijn voor alcohol en dergelijken. Tenzij je een allergie hebt, kun je ervan uitgaan dat cosmetische formulators (die hier jaren voor hebben gestudeerd) hun best doen om functionele producten op de markt te brengen. Het is altijd kwestie van de juiste producten voor jezelf uit te zoeken. Soms is er een ingrediënt dat heel goed voor je werkt en soms niet, maar over het algemeen kun je moeilijk absolute conclusies trekken uit persoonlijke ervaringen. Mijn huid raakt bijvoorbeeld bizar geïrriteerd door niacinamide, mijn favoriete zonnebrandcrème van het moment bevat alcohol en is de eerste die ik probeer die totaal niet prikt rondom mijn ogen, en SLES is één van de weinig reinigende bestanddelen waar ik geen allergische reactie door krijg; het gaat tegen de ““regels”” in van deze mensen (die huidtherapeut zijn, dus niet zoveel over cosmetische scheikunde of dermatologie hoeven te weten…), maar mijn huid is nog nooit zo gezond geweest!
Lol @ deze claims? Je huid maakt niet meer talg aan als het uitgedroogd wordt en je poriën worden daarom niet groter. Het rebound-effect wat talg betreft is een hardnekkig fabeltje wat nooit wetenschappelijk bewezen is. Zou wel leuk zijn voor mensen met een droge huid, gewoon meer uitdrogen om vanzelf talg aan te maken!
??? Wat kan een normaal mens met deze informatie? Wat betekent dit? Waarom zou het huidverouderend werken???
Sorry, ik beloof plechtig dat ik niet zit te haten, maar mijn hele explore page is vol met dit soort accounts en ik erger me altijd heel erg aan hoe ““serieus”” ze over willen komen. Ik vind influencers die overduidelijk sponnen dan nog een stuk transparanter.
Volgens mij kun je poriën niet groter of kleiner worden, ze kunnen wel groter of kleiner lijken
Maar dat is een nitpick
Sos. Ik heb echt een gigantische puist op mijn wang en ik heb volgende week een belangrijk event. Hoe kom ik zo snel mogelijk van die etter af?
Blarenpleister?
Oh ja, dat kan ik proberen!
Thanks, misschien moet ik die maar bestellen
Wat doet deze precies?
Droogt je puistje uit met oa salicylzuur, moet je ook echt alleen op het puistje aanbrengen met een wattenstaafje want als je het op “gezonde” huid doet dan krijg je droge plekken.
Ik heb geen idee joh, haha. Ik zag het alleen op Instagram voorbijkomen.
@Mora nu je begint over niacinamide… Ik denk dat ik daar ook niet meer tegen kan. Ik heb laatst eczeem als een allergische reactie gekregen op waarschijnlijk La Roche Posay Toleriane Sensitive crème of het Origins Drink Up masker. M’n eczeem is nu erg (af en toe nog een droog plekje), maar beide kan ik nu niet meer gebruiken zonder irritatie. Vooral bij de crème van La Roche Posay gaat m’n huid branden en daar zit geloof ik een hoge concentratie niacinamide in. M’n vriend maakt de producten nu op. Die gebruikt het masker als nachtcrème en z’n huid is nu echt super zacht en hij heeft geen droogtelijntjes meer. Hij dacht ook dat het een crème was haha Nou ja, gelukkig heeft nog iemand er plezier van.
Ik gebruik nu deze met de meest basic ingrediënten, omdat ik even niets anders durf te gebruiken. Ben blij dat het m’n huid kalmeert, maar vind het wel saai ofzo.
Misschien advies die je niet wilt horen, maar als je het toch pas volgende week hebt, zou ik het gewoon lekker met rust laten en niet ineens nieuwe dingen proberen waarvan je niet weet hoe je huid erop reageert.
Ja ik denk het wel! Gebruik deze elke dag en ben brunette en wel vrij licht. Ik gebruik ze puur maar je kan de dosering natuurlijk zelf bepalen en het mengen met je serum of dagcrème!
ik had ook een slechte reactie op het Drink up masker van Origins - ik kreeg juist heel veel puistjes er van :o
Ja ik kocht toen The Ordinary nét uit was Niacinamide + Zinc en kreeg na de eerste nacht gebruiken een VERSCHRIKKELIJKE reactie. Ik ben toen zelfs 2 dagen thuis gebleven van werk, zo erg was het. Mijn huid was heeelemaal vol met “puistjes”, voelde aan als schuurpapier, was ontzettend rood en pijnlijk. Ik heb twee weken geen make-up kunnen dragen, toen het wegtrok voelde ik me echt als herboren. Ik heb er echt heel hard om gehuild en was bang dat het nooit meer goed zou komen.
Mijn huid had daarvoor ook slecht gereageerd op de Olaz 7 in 1 crème die door Jetske Ultee werd aangeraden (parfumvrij, alcoholvrij, in een pompflacon…), maar omdat de concentratie niacinamide daarin lager was en ik sowieso erg weinig crème gebruik omdat mijn huid best vet is, had ik de connectie niet gemaakt. Sindsdien probeer ik het nog eens, producten met niacinamide, maar mijn huid wordt er altijd onrustig van.
Ik heb zelf een best saaie routine, maar ik probeer wel graag fijne hydraterende serums uit (op dit moment vind ik die met hyarulonzuur en B5 van LRP erg lekker), ben altijd op zoek naar de perfecte zonnebrandcrème (die gebruik ik als dagcrème) en ook ontzettend gelukkig met de actieve ingrediënten die ik gebruik: 20% azelaïnezuur/Skinoren en adapaleen/Differin, die ik 's avonds om en om aanbreng.
Mijn huid haat niacinamide ook echt zo erg, in alle concentraties. De laatste keer dat ik een nieuwe poging deed, omdat het altijd wordt aangeraden voor rosacea, zat ik uiteindelijk weer aan een antibioticakuur. Echt irritant ook dat het in HEEL veel producten wordt toegevoegd, zelfs in getinte dagcreams/bb creams
Voor de liefhebbers van Hyaluron, dit masker en serum zijn heel fijn (wel uit Duitsland, beide sowieso bij de DM verkrijgbaar)
https://www.dm.de/judith-williams-tuchmaske-hyaluron-aktiv-p9120058169731.html
Oh wat rot zeg! Klinkt echt pijnlijk en kan me heel goed voorstellen dat je erom moest huilen. Gelukkig trok het weer weg. Ik heb zelf ook een huid als schuurpapier gekregen en mijn eczeem is na 4 weken eindelijk weg. Wel fijn om die herkenning te lezen. Denk dat ik niacinamide ook maar ga vermijden nu.
Mijn routine is ook heel simpel haha. Ik gebruik al jaren dezelfde dagcrème, exfoliant en facewash. Voor 's avonds was ik opzoek naar een nieuwe crème omdat de mijne uit het assortiment was (altijd zo als je ergens aan gehecht bent ), dus ik was wat aan het uitproberen. Maar die van LRP is dus een no go geworden. Terwijl ik daar de eerste week nog goed op reageerde. Bedoel jij trouwens die spray van de Cicaplast lijn? Daar was ik vanochtend nog naar aan het kijken.
Edit: ik zie nu de hyalu b5 van LRP. Dat is hem vast! Haha.
Benzoylperoxide
@mora ik was ook HT en kan er ook niks mee. Echt niemand die alle ingrediënten uit hun hoofd kent, lijstje gaat gewoon door een zoekmachine en spuugt gewoon alle ingrediënten weer uit met info erover.