Het Beautytopic #3

Nadat ik altijd een gat in de lucht spring omdat een puistje/ontsteking eindelijk weg is blijft er altijd zo’n mooie paars/rode plek achter. Vooral nu het weer kouder wordt worden de plekken veel vuriger als het koud is. Komt ook altijd dwars door mijn make-up heen.

Heeft iemand misschien tips om ze minder zichtbaar te maken? Het liefst zou ik een stap in mn skincare toevoegen om de plekken te verminderen. (Als dat uberhaupt kan)

1 like

Bij mij doet dit helemaal niks, snap er echt niks van

Vitamine cccccccccc!! Zou dan een vitamine c serum proberen, die van Collistar is fijn, the ordinary heeft een leuk prijsje, heel veel merken hebben iets met vitamine c.

1 like

Tranexamine schijnt te helpen.

Ik gebruik sinds een tijdje dit waar tranexaminezuur in zit, en geloof dat het wel helpt in sneller vervagen, bij mij bleven die dingen ook soms maanden zichtbaar. Drukt in ieder geval potentiële puistjes ook goed de kop in: Iluma Intense Facial Illuminator  - IMAGE Skincare

2 likes

Origins drink up mask heb ik ook een hele heftige reactie op gehad, dat zou het best kunnen zijn!

1 like

Ik wil graag een nieuwe minerale foundation kopen, want heb binnenkort een bruiloft en wil er wel een beetje leuk bij lopen, haha. Maar welke is aan te raden? Ik zat zelf naar Everyday Minerals te kijken, is dat wat? Ik heb een droge, zeer gevoelige huid en kan niet tegen parfum en natuurlijke ingrediënten, zoals lavendel en roos enzo. Heeft iemand tips?

Wil je een vloeibare of poeder foundation? Bareminerals vind ik wel een aanrader, hun minerale poeder heeft maar 5 ingredienten en de vloeibare minerale foundation heeft ook geen parfum, siliconen, olie en talk. Vind die voor een gevoelige huid echt een aanrader, schijnt ook dat ze huidverbeterend werken als je het wat langer gebruikt maar ik weet niet of dat ook echt zo is.

1 like

Voor de retinol-gebruikers: welke hebben jullie al geprobeerd en vonden jullie wel/niet fijn en hoe vaak gebruiken jullie het?

Ik gebruik nu die van the ordinary 0.5% en ik merk echt totaaaaal geen verschil, wil denk ik die van Paula’s Choice kopen maar $$ dus wacht ff op black friday.

Ik ga dit nu vast jinxen maar mijn huid ziet er echt goed uit de laatste tijd, echt blij mee.

Vraag aan de mensen die hun gezicht thuis dermaplanen (dit is vast geen bestaand werkwoord). Welke tool gebruiken jullie hiervoor? Ik heb nu zo’n Twinkle mesje maar vind die eigenlijk niet fijn, niet scherp genoeg ofzo, dus ben eigenlijk op zoek naar iets anders.

Ik heb de TO Retinol 1% in Squalane, na jaren de Granactive Emulsion te hebben gebruikt. Vond het maar een vies, vet spulletje en ik merkte dat mijn huid het niet fijn vond. Alsof er niets gebeurde. Terwijl de Granactive emulsion gewoon lekker was. Het is heel moeilijk om te merken of retinol werkt, als in of het je huid verbetert. Voor dat resultaat moet je denk ik aan de Tretenoide. Ik zie het meer als een investering in de toekomst. Uitstellen van veroudering. De emulsion zit in mijn avondroutine, een keer of 3 a 4 per week. Ik merk het niet goed als ik 'm gebruik, maar ik merk het wel, als ik 'm niet meer gebruik.

1 like

En @Flippie bedankt voor de tips!

Ik ga me even in beide wat meer verdiepen. Hoop dat er iets is wat bij mij ook gaat werken :relaxed:

1 like

Ik gebruik sinds kort de minerale make-up van creativecosmetics. Bevalt erg goed! Ik heb ook een droge, gevoelige huid met veel roodheden en het gaat goed samen.

1 like

Weet jij heel toevallig hoeveel % er in dat serum van collistar zit? Kan het online niet vinden. Qua prijs is hij wel fijn maar zie van andere merken altijd een % vitamine C erbij staan dus dat maakt t wat lastiger vergelijken.

Ooh ik zal hier eens naar kijken, thanks voor de tip!

@Spaarlamp Ik zoek een poeder, een vloeibare foundation voelt vaak heel zwaar op m’n huid. Maar ik zal ook eens naar Bareminerals kijken, die klinkt ook erg goed.

Wat is nou echt goed lippen spul, want ben verkouden dus heb zo’n typisch randje om de lippen.
Heb er al vanalles opgesmeerd, zelfs sudocreme… (hielp wel goed tegen m’n schrale neus door het snuiten)

👄

Purol, lekker dikke laag smeren snachts

1 like

Purelan (ja dat is tepelzalf)

1 like

Sexy.

Ik vind de witte tube van kneipp heel fijn. En tepelzalf, bij de kruidvat is ook pure lanoline werkt als een tiet :sunglasses::grimacing: (ik ga weer)

4 likes

Ik gebruik Palmers cacaoboter lipbalsem. Maar alle cacaoboter of sheaboter zou moeten helpen

2 likes