Het Beautytopic #3

Ik ga heel veel vragen stellen die waarschijnlijk vet vanzelfsprekend zijn… maar ik ben best wel ernstig ziek en ik krijg een hele ronde kop van mijn behandeling :frowning: En daar voel ik me echt niet fijn bij.

Is dat een beetje op een onopvallende manier te verbloemen met contouren? Ik gebruik niet echt veel make up, voornamelijk wenkbrauwen/eyeliner/mascara en als ik er zin in heb iets op mijn lippen.

Wat is een goede laagdrempelige manier om wat minder rond te lijken? Hebben jullie misschien tips voor echt goede tutorials? Of is het mogelijk om ergens een workshop ofzo te doen?

En wat voor merken zijn mild voor je huid?

Ik vind met name workshops waarbij je dan full glam gaat en dat wil ik niet. Ik wil gewoon weer een beetje op mijzelf lijken :frowning:

Wat rot dat je ziek bent en daardoor last hebt van een voller gezicht (wat je zelf natuurlijk altijd meer ziet dan dat het anderen op valt hoor, bovendien is dat niet per definitie minder mooi maar ik snap dat je je er wel minder jezelf door voelt). Toevallig keek ik van de week dit filmpje van Xelly en ik vond dat zij het wel goed uitlegde: klik

Verder ben ik niet echt een pro dus welke merken goed zijn weet ik helaas niet. Maar anderen hier vast wel!

Zoek op insta naar errolseverin, werkt ook bij Mac in Rotterdam en is echt de beste!

3 likes

Wat vervelend zeg! Ik gebruik zelf altijd de nyx blush in taupe om mee te contouren. Die is niet zo duur. Hij is koel van kleur, dus daar word je ook niet zo oranje van. Ik ben zelf erg licht van huidskleur en voor mij is hij perfect. Je kan hem eventueel ook opbouwen als je wat donkerder van kleur bent. Maar mocht je echt een donkerdere huidskleur hebben is hij denk ik niet zo geschikt.

Heeft iemand een Charlotte tilbury eyes to mesmerize? Hoe is de applicatie en blijft het lang zitten?

Iemand een super goede tip voor een goede dagcrème en of nachtcrème voor een vochtarme huid

Kiehls ultra facial cream als dagcrème en Origin drink up intensive hydrating overnight mask als nachtcreme. Sinds die combi heb ik voor het eerst in mijn leven ervaren hoe het is om geen verschrompelde saharahuid te hebben.

2 likes

Origins drink up intensiiiiiiiiiveeeeee
Echt mijn holy grail

2 likes

Ik! Heb lang getwijfeld want heb vette oogleden waar bijna geen primer tegenop kan, maar als ik ‘m combineer met een poederoogschaduw (beetje dezelfde tint) dan blijft die bij mij goed zitten. Als ik dé primer ben gevonden kan die ook prima op zichzelf denk ik.

Aanbrengen doe ik met mijn vinger en daarna de randjes met een kwast blenden, ben er blij mee :relaxed:

1 like

Toevallig heb ik die afgelopen week gekocht! Ik ben er echt heel blij mee, bij mij blijft hij ook goed zitten zonder primer. Ik gebruik normaal de paintpot van MAC en die creased wel altijd heel erg bij mij.

Ik heb ook nog de gezichtspoeder, bronzer, corrector, concealer en blush gekocht en ik ben zo blij met de producten. Ik werd ook echt fantastisch geholpen door een super lieve verkoopster in de Bijenkorf in Rotterdam.

2 likes

Ik ga op zoek, thanks!!

Merk je al iets van verbetering?

Ik wilde jullie deze tip niet onthouden, ik gebruikte altijd de Lancaster sport spray als zonnebrand voor over mijn make-up, maar Lidl heeft ook zo’n spray en die is 10 keer zo goedkoop!

Ruikt minder lekker dan die van Lancaster, maar is €4 ofzo, er is ook een mini van die je makkelijk mee kunt nemen en verpest mijn make-up niet, plakt niet, hoef je niet uit te smeren en vind m verder vergelijkbaar met die van Lancaster.

25 likes

Ik sta even stil bij het feit dat jij een budget tip geeft.

15 likes

Ja deze meit heeft ook geen oneindige pot met goud

7 likes

Laat een gironummer openen.

De groene (blauwe?) D sponsort me volgende maand weer, komt goed :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Met of zonder white cast? Ben benieuwd

1 like

Ja top!

Alleen niet voor mijn bankrekening :cry:
Fantastische maar dure tips van Spaarlamp in 3…2…1…

@Spaarlamp ben echt benieuwd naar make-up looks van jou, doe je vaak bijzondere dingen of meer neutrale looks?

1 like