Het Beautytopic #3

Weet iemand waar je je in Rotterdam echt mooi kan laten opmaken? Ik ben zelf niet onervaren met make-up maar ik zou me eens mooi op willen laten maken door iemand zodat ik weet welke producten mooi staan en ik zelf geen tientallen miskopen hoef te doen. Ik ben niet iemand die snel midden in de bijenkorf plaatsneemt op zo’n stoel, omdat ik dit één keer ergens heb laten doen en ik daarna in het eerstvolgende pashokje mijn gezocht schoon heb staan wrijven. Het is gewoon voor dagelijkse make-up, niet voor een bruiloft oid.

Ilja guepin, ik zag ergens (heb teruggezocht kan het helaas niet vinden :confused:) dat ze een masterclass zou geven samen met het Haarpand. Misschien dat je haar via instagram kunt benaderen?

Edit: ze is een mua, werkt(e?) bij Skins

1 like

Volgens mij is zij freelancer voor is Skins en Laura Mercier!
@Virago Ik kan je wel een mua van Laura Mercier aanraden, maar zij werkt wel in een counter dus misschien vind je dat niks… Kan mezelf ook altijd aanraden :crazy_face:

2 likes

@Pienchi en @Spaarlamp

Thanks, ik zal Ilja eens opzoeken! En een counter is ook prima hoor! Alleen wil ik niet meer naar de eerste die ik tegen kom haha. Hoe heet de mua van Laura Mercier? En als jij goed bent kom ik ook bij jou langs hoor, waar vind ik je? :nerd_face:

Even een ode aan makeup:

Na anderhalf jaar nauwelijks wat te hebben gedragen vind ik het echt HEERLIJK om weer naar kantoor te gaan en makeup te dragen :smiling_face_with_three_hearts: Alleen ben ik ondertussen gestopt met de pil en heb ik plots een vette huid in plaats van een droge.

Ik heb nu deze foundation, gekocht omdat The Anna Edit er altijd zo lyrisch over is maar ik vind 'm eigenlijk helemaal niet zo fijn:

Giorgio Armani Neo Nude foundation: accentueert poriën en droge vlekjes en op mijn vette T-zone schuift 'ie, zelfs als ik gepoederd heb.

Favoriete blush: Nudestix in Naughty ‘n’ Spice. (Zou 'm liever niet zo leuk vinden want het merk is nogal problematisch. Heb ook de blush stick van Milk en die is echt kut, wrijft je foundation weg.)

En dit is mijn favoriete oogshaduw momenteel: de L’Oréal Color Queen Oil Shadow in Force. Ik zou graag nog een mooie roze (single!) oogschaduw willen nu.

En een mooie oranje-rode sheer lipstick :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Bevalt het? Mn drunk elephant oogcreme is op en heb geen zin om nieuwe vanuit de uk te bestellen😬

Heb het als een gecheckt, maar toen niet gekocht…

Ik ben echt het meest blij met mijn Pinkgasm uit de CT bestelling. Hollywood flawless filter ook wel mooi maar idk soms idee alsof hij niet genoeg doorkomt onder mijn foundation, moet nog even ondervinden hoe ik die het best gebruik. Pillowtalk is prima, mooie kleur. En de flawless filter foundation vind ik ook wel fijn. Maar pinkgasm :heart_eyes::heart_eyes: prachtig, geen highlighter meer nodig ook. Vind hem mooi bij een full face maar ook met alleen wat concealer en bronzer enz.

3 likes

Hebben jullie ook van die fases dat je meer of minder make-up gebruikt? Iedereen in mijn omgeving kent mij als iemand die altijd full face make-up op heeft. Ik vond het ook echt ontspanning om m’n hele routine te doen, maar kan ook prima zonder make-up naar buiten. Alleen nu is dit omgeslagen naar dat ik al maanden amper make-up draag, denk ook inherent aan Corona dat ik minder effort doe ofzo (geen etentjes, sociale dingen, naar school). Nu toch wel weer zin om weer wat moeite te doen, ook dankzij jullie berichtjes hier. En weer lippenstift te dragen :kissing_smiling_eyes:

1 like

Ik vind de oogcreme heel fijn! Weet nog niet of ik echt verschil zie, maar smeert lekker en voelt gehydrateerd. Die dagcreme is wel echt apart, vrij stroef en laat ook een witte waas achter, wat je wel vaker schijnt te hebben met minerale spf. Het masker voelt als een soort combi van vaseline en sudocrem, maar wel lekker! Zie nog niet erg verschil met mijn acne huid, nog maar eens een paar weken afwachten

1 like

Ja heel herkenbaar! Ik werk in een ziekenhuis en toen we de hele dag mondkapjes moesten dragen had ik echt zoiets van: nou laat maar dan, je ziet de helft toch niet. En als ik een periode slecht slaap dan verzet ik ook vaak mijn wekker en doe maar een klein beetje make up op.

Maar laatst vroeg een vriendin of ik wilde helpen met kleuren uitzoeken die bij haar zouden staan en nu ben ik zelf ook weer helemaal enthousiast. Vind het ook echt leuk om in de ochtend even een chill moment te hebben om me op te maken. En in de avond al in mijn collectie bij elkaar zoeken wat ik de volgende dag wil gaan gebruiken.

1 like

Heeeeeel jaloers want overal uitverkocht

Ik ben al jaren (zeker vanaf mijn pubertijd) in de weer met allerlei gezichtscerzorgingsproducten en rituelen omdat mijn huid zo vettig wordt in de loop van de dag. Niks helpt.

Paar weken geleden in een opwelling Mac Prep + Prime losse poeder gekocht en sindsdien zooo veel minder. Niet meer zo’n vies vettig laagje in de loop van de dag. Heel blij met zo’n simpele oplossing, maar jemig wat heb ik een tijd en geld verspild.

7 likes

@BlairWaldorf
@Baymax

Pinkgasm is weer in stock op de CT site!

5 likes

Gelijk besteld thanks :heart:

2 likes

Omg thanks! Ik ga meteen bestellen.

2 likes

Heeft iemand tips voor een clarifying shampoo die je gewoon in de winkel kan kopen? Mn haar voelt echt alsof t niet meer schoon wordt en ook niet meer lekker zacht. Terwijl ik juist nu sulfaatvrije shampoo gebruik omdat t beter zou zijn. En in t begin voelde t ook nog goed aan maar nu echt bleh. Ben niet gewend aan niet zacht haar.

Zou ook graag overstappen op solid shampoo, dus tips zijn welkom.

Je hebt toch wel droog haar? Bij vet haar kan er juist een ophoping plaatsvinden als je sulfaatvrije shampoos gebruikt. Sulfaten hoeven niet perse slecht te zijn, net zoals voor sommige haartypes het ook helemaal niet erg is om elke dag je haar te wassen.

1 like

Iemand ervaring met the scalpologist haarproducten?

1 like

Maximaal 328 stuks per klant :joy::joy::joy::joy:

36 likes

Ik gebruik de N.A.E. purifying shampoo en ben daar heel tevreden over. Ik kocht die altijd bij Kruidvat of Etos, maar zie hem niet meer op de website staan. Maar ze hebben hem vast nog wel. Zie dat DA hem ook verkoopt. De shampoo bar zie ik wel online bij Etos en Kruidvat maar die heb ik zelf nog nooit geprobeerd, dus heb geen idee of het een aanrader is.

1 like