Het Beautytopic #3

Ik denk dat de marge in NL gewoon heel hoog ís waardoor ze kunnen stunten met 1+1 aanbiedingen en er nog steeds aan kunnen verdienen

1 like

Goede aanbieding! Bedankt voor het delen. Ga er van de week zeer zeker om!

1 like

Precies dit! @Mora

Werd in april uitgelegd in deze aflevering van de Keuringsdienst van Waarde.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/15-04-2021/KN_1725007

2 likes

Ik vind het bij deze specifieke wel heel gek dat hij zelfs zonder deze aanbieding in Duitsland nog goedkoper is. Scheelt 10/20 cent maar toch. De normale prijs is dus zoveel duurder.

1 like

In Nederland is de promodruk heel hoog, nederlanders willen gewoon per se 50% korting anders kopen ze het niet. Om dat rendabel te maken moet de standaardprijs ongeveer dubbel zo hoog liggen. De kvw afl slaat natuurlijk weer nergens op zoals altijd, want de winkels geven die korting niet, dat doet het merk. De winkels dwingen die korting af bij de leveranciers en krijgen korting op hun inkoopprijs. Doordat zij die korting afdwingen worden leveranciers gedwongen hun prijzen kunstmatig hoog te houden. Dat rekenvoorbeeld dat ze en flesje shampoo gaan maken voor 60 cent ofzo slaat natuurlijk ook nergens op want wat ze voor het gemak even vergeten is dat een product natuurlijk nooit zoveel kost als de inkoopprijs van grondstoffen. Je hebt bijv een hele fabriek nodig, personeel, machines, logistiek, goedgekeurde recepturen, verpakkingen etc.
Hoe het kan de prijzen in Duitsland standaard lager liggen dan in Nederland heeft te maken met hoeveel Duitsers er zijn. Ongeveer 4 keer zo veel als Nederlanders dus verpakkingen voor de Duitse markt worden in een veelvoud geproduceerd waardoor je inkoopprijzen en opstartkosten omlaag gaan. Kom je dus gemiddeld lager uit. Omdat zij geen afprijzingen doen ligt hun prijs dus gemiddeld iets lager dan de Nederlandse actieprijs waarvoor het meeste weggaat.

Waarvoor ik hier kwam, is om een shampoo te reviewen. Ik heb deze shampoo in gebruik nu:

En ik vind hem heel onhandig, ik moet echt m’n haar wassen met handschoenen aan anders trekt het blauw helemaal in m’n nagels en dode velletjes rondom waardoor ik paars grijze lijkhanden krijg alsof ik al een week overleden ben. Je moet ook als je schuim op de tegels krijgt (krijg ik sowieso) echt snel zijn met afspoelen want het trekt in je voegen en die worden dan blauw. In m’n haar zelf merk ik eigenlijk geen verschil maar misschien is mijn haar te donker. Mijn haar wordt er volgens mij ook droog en pluizig van.
Nee deze shampoo zou ik niet meer opnieuw kopen.

6 likes

Zou het kunnen helpen om deze shampoo te mengen met wat meer verzorgende shampoo? Als ik mijn haar alleen met paarse shampoo was (van Fudge) dan moet ik ook altijd beetje oppassen dat niet alles paars wordt + mn haar wordt er touwig van. Maar gemengd met verzorgende shampoo heb ik wel dat het gele uit mijn blonde haar gaat, maar zonder touw-haar en paarse nagelriemen

1 like

Zou misschien wel kunnen… maar vind dat ook gedoe. Maak deze shampoo op met huishoudhandschoenen aan en neem dan weer iets gewoons haha

1 like

Sorry ook off topic

Hahaha ja dit is zo Nederlands he. Soms denk ik dat ik geen Nederlandse aard heb maar nu word ik eraan herinnerd dat “korting” echt m’n trigger woord is. Vandaag kocht ik een ananas want die had 50% korting en ik haat ananas? Fijn

Edit: sorry m’n vraag stond in het verkeerde topic

6 likes

ik heb voor het eerst een losse spf gekocht, die die @Mora aanraadde. Maar gebruik je eerst spf en dan dagcrème en make-up, of andersom?

1 like

Je spf komt na je dagcreme als laatste stap voor je make-up

2 likes

Ik heb zelf een vettere huid en gebruik spf in plaats van dagcrème. Soms met een serum eronder, soms gelijk na het reinigen van mijn gezicht. Sowieso als laatste stap voor je make-up!

1 like

Waarschijnlijk best een domme vraag maar ik ben een self-tan noob.

• Ik heb best wat roodheid in mijn gezicht, wordt dit minder als je gezichtsbruiner gebruikt? Ik ben van plan om van die druppels te kopen.
  • Als ik zelfbruiner ga gebruiken voor mijn gezicht en ik gebruik 2-3 keer in de week BHA dan krijg ik toch geen vlekken?

Ik smeer deze gewoon op m’n blote gezicht, daarna evt makeup!

@Popsicle ik vind dat roodheid minder opvalt als je wat bruiner bent ja! Het neutraliseert het wat meer ofzo
Door de bha zou het wel sneller eraf gaan denk ik, weer niet of het mooi wordt eigenlijk

1 like

Mijn rode wangen worden iets minder zichtbaar, maar het gaat niet weg. Gebruik ook BHA en krijg daar geen vlekken mee, het vervaagd natuurlijk wel sneller maar dat vind ik geen probleem.

@Batalash @Spaarlamp heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Welke zelfbruiner gebruiken jullie voor jullie gezicht?

1 like

Gewoon dezelfde als voor mijn lichaam, bondi sands foam in dark. En dan doe ik eerst mijn lichaam en met een restje wat nog op de handschoen zit ga ik over mijn gezicht.

1 like

Ik heb van mijzelf ook een lichte huid met best veel roodheden en vlekkerig, dat wordt zeker minder opvallend met zelfbruiner omdat je alles wat egaler maakt.
Ik gebruik druppels en selftan en creme afwisselend.

2 likes

Ik gebruik de Bioré watery gel spf en de glow die je er van krijgt is zo moooooooi, love it echt

1 like

Ik gebruik er wel een moisturizer onder, er zit bijv wel hyaluronzuur in dus zou wel hydraterend moeten zijn, maar met moisturizer eronder voelt mijn huid net wat fijner aan. Beetje afhankelijk van je behoeften denk ik.

1 like

De kleine versie van het Too Faced Gingerbread Spice Palette is nu in de aanbieding voor maar €13,26 bij Douglas (NL) :smiley: Misschien leuk voor iemand hier?

4 likes