Het Beautytopic #3

Vroeger gebruikte ik wel eens P20, is transparant, heel vloeibaar en trek heel snel in. Misschien is dat een optie? Als ik het me goed herinner (want dit is wel echt lang geleden) lijkt het bijna een beetje op water. Dus niet dat crèmige dat inderdaad gaat broeien in de zon.

Edit: ik zit de ingrediëntenlijst te bekijken en weet opeens weer waarom ik gestopt ben dit product te gebruiken. Er zit alcohol in en mijn huid droogde daarvan uit. Dus bij nader inzien misschien toch niet zo’n goede tip.

1 like

Ik heb dit als kind ook wel gebruikt, maar bij mij was het juist een soort olie, ik weet ook wel dat ik er vlekken van in mijn kleding had gekregen. Misschien zijn er wel verschillende versies @Bergamot, dat durf ik niet te zeggen. Maar een fijne zonnebrand vinden is inderdaad een crime, ik gebruik nu nog steeds de lichtblauwe fles van nivea, maar die blijft toch ook wel wat plakken.

2 likes

Nivea UV gezicht, Shine control matterend effect factor 30

Andere varianten zijn misschien ook goed, maar ik heb deze en vind hem fijn, trekt gewoon in als een dagcrème ipv dat het een vettig laagje achterlaat.
Ik gebruik geen foundation ofzo dus kan alleen niet zeggen wat hij met makeup eroverheen doet.

1 like

Ik zweer bij No-Ad qua niet plakken en die vind ik in factor 50 prima smeren, maar daar zijn in mijn omgeving de meningen ook weer over verdeeld haha.

3 likes

Thanks allemaal, het lijkt alsof het sowieso afzien wordt weer 🥲
Plakken of verbranden en met een beetje mazzel allebei!

Ik heb vanochtend hawaii tropical gebruikt en die is redelijk ok, trekt snel in en ruikt ook wel prima maar niet te sterk. Alleen die heeft volgens mij wel van die chemische filters.

Ik las dat caudalie milky sun spray dat niet heeft (beter voor waterdieren) dus ik ben daar ook wel benieuwd naar en ga die denk ik aanschaffen als de hawaii op is (of als ik 'm weggooi want ik heb nog allemaal zonnebrand van vorig jaar… )

2 likes

Je hebt ook een spray van Ambre Solaire die niet plakt! Maar met een spray gebruik je al snel te weinig product, dus daar moet je wel alert op zijn.

2 likes

Vond het wel leuk om mijn lipstick te matchen met mijn shirtje. De lipstick is Bite Beauty Pisces, helaas niet meer verkrijgbaar.

16 likes

Wie heeft een goeie tip voor (betaalbare) Oog pads? Heb die van Pixie gebruikt waren wel okay

Klopt het dat er geen aparte skincare topic is, of ik kijk eroverheen

Ik vind zonnebrand voor het gezicht ook altijd zo lastig! Ik glim van mezelf al, en vaak wordt het er niet beter op. Hier alvast twee afraders:

Die bb cream is best donker en bij mij wordt het een grote vlekkenboel, die andere rult als je er iets onder hebt, en anders wordt je gewoon een spook. Hij ruikt wel lekker, maar ik heb liever geen parfum erin, dus dat had ook niet gehoeven.

1 like

Garnier factor 30 plakt niet, gebruik ik al jaren.

1 like

Deze!

Ik vind 'm niet plakken, natuurlijk in het begin wel even maar daarna voelt m’n huid zacht aan. Geen factor 50 maar volgens Jetske zou dat niet zoveel verschil maken en is factor 50 vaak onprettig in gebruik (Misschien dat factor 50 ook sneller plakt dan factor 30?)

5 likes

Is ook mijn all time favorite! Zo fijn, ik gebruik 'm ook dagelijks voor mijn gezicht. De formule is begin 2020 veranderd, en die is nog fijner. Trekt sneller in, heeft een nieuwer filter. En erg betaalbaar.

3 likes

Kan iedereen gewoon een review plaatsten van elke SPF die ze geprobeerd heeft? :sweat_smile: Denk dat velen er baat bij zullen hebben. Ik heb net een nieuwe gekocht, ik zal hem binnenkort reviewen.

2 likes

Hoe is ie bevallen uiteindelijk?

Ik heb in 2019 zonnebrand gekocht van jetske ultee, die vond ik nog best plakken en liet ook gele vlekken achter op witte kleding. Is dat met de nieuwe versie niet meer zo?

Zou dit ook niet gewoon per persoon verschillen? Ik heb naar aanleiding van tips hier vorig jaar de matterende ‘zonnefluïde voor het gezicht’ van biodermal gekocht, maar die bevalt mij totaal niet omdat die echt een sterke parfumgeur heeft die ik de hele dag ruik.

De beste vind ik zelf toch echt die van bioré, aqua rich. Die trekt echt snel in en zie je niet zitten. Facefluid van Vision vind ik een goede 2e.

Ik vind m minder plakken en dat zeggen ze zelf ook:

Wat is het verschil tussen deze Suncover en de Suncover uit de jaren hiervoor?

In april 2020 zijn we overgestapt naar een nieuwe versie van Suncover. Een belangrijk verschil is dat deze vernieuwde formule ook waterresistent is. Daarnaast is de smeerbaarheid van de crème verbeterd; het product trekt sneller in en zal minder plakkerig aanvoelen. Ook zal de crème minder een witte waas achterlaten. En heel belangrijk: aan de nieuwe Suncover is een extra zonnefilter toegevoegd. Bron

Van dat geel op kleren, daar wordt niets over gezegd. Ik heb daar zelf minder last van, maar ik draag niet vaak wit. (meestal omdat vooral deo gele vlekken maakt op warme dagen)

Misschien wel maar ik vond het toch altijd handig om verschillende meningen te horen.

1 like

Ik had dat stukje op hun website gelezen, ben alleen altijd sceptisch als het ook echt zo is. Dat van die gele vlekken had ik niet alleen op witte kleding ook op een rode bikini die aan de randen helemaal verkleurd is :sob:

Ik heb ook wel eens vlekken gehad maar bestaat er zonnebrand waarvan je dat niet krijgt? Ik wijt het aan m’n eigen onhandigheid, moet gewoon smeren in je ondergoed, of liever nog naakt als het enigszins kan

edit: dit staat er een beetje raar :laughing: smeren met zo weinig mogelijk kleding aan bedoel ik!

2 likes