Het Beautytopic #3

Ja daar is het topic ook gewoon voor natuurlijk, bedoelde ook niet dat je het niet mocht vragen hoor :blush:
Was meer iets wat ik me afvroeg!

Haha ik begrijp je, op vakantie altijd eerst liefst naakt of in je ondergoed insmeren en daarna aankleden. Op het strand hou ik toch graag mijn bikini aan en na het zwemmen breng ik weer een nieuwe laag aan. Heb dit alleen nog nooit eerder gehad die verkleuring, dacht dat het aan de zonnebrand lag.

1 like

Ja dan kan het niet anders idd. Mijn oplossing is een surf top met lange mouwen als ik ga zwemmen, hoef ik helemaal niet meer te smeren :laughing:

2 likes

Niet goed helaas :frowning: ik weet niet of het de combinatie is met mijn spf of poeder, maar binnen no-time lijkt het alsof ie gaat schiften/scheiden waardoor mijn huid er heel crusty en viezig uit komt te zien

Ah shit jammer!
Heb je dat bij die nyx niet?

Nee echt veeeeel minder, tuurlijk blijft het met deze temperaturen en in de volle zon minder mooi. Maar NYX houdt dat nog best goed vol. Deze van ELF wordt echt al heel snel lelijk. Ik ga hem nog wel proberen met andere poeders of met kwast ipv spons, maar ik heb weinig hoop

1 like

Ik heb heel veel verschillende merken en soorten zonnebrand geprobeerd en dit zijn mijn favorieten:

Een zonnebrand die echt totaal niet plakt heb ik helaas nooit gevonden, maar deze 2 plakken echt minimaal, en die van Vision werkt super onder make-up!

3 likes

Ik heb deze pas gekocht en hij is echt ruk. Qua ingrediënten ziet hij er goed uit en vond het ook fijn dat hij op basis van minerale filters is maar er zit volgens mij zoveel zink in dat heel mijn huid ervan uitdroogde. Het is nu al drie dagen geleden dat ik hem helaas over mijn hele lichaam heb gebruikt, maar ik voel nog steeds stroef aan. Mijn vriend wilde zelfs mijn hand die dag niet vasthouden omdat het zo droog was.

Ook heeft hij een licht witte waas.

Mijn favoriet is tot nu toe nog deze. Zullen vast niet de beste ingrediënten inzitten want hij ruikt super lekker, maar beter iets wat ik graag smeer dan geen spf.

2 likes

Jammer! Had net even gegoogled en ligt denk ik aan de foundation ja.
Maar fijn dat die nyx zo goed blijft zitten! Dan ga ik die eens proberen :blush:

1 like

Er is een tijdje geleden bekend gemaakt door de Consumentenbond dat de factor bij Australian Gold vaak niet klopt. Er staat dan factor 30 maar eigenlijk is het factor 15 :unamused: Ik weet niet of ze er inmiddels iets aan gedaan hebben, maar ik wilde het toch even zeggen! Zou wel echt zonde zijn als je hierdoor toch meer zonschade zou oplopen dan verwacht.

1 like

Nooooo :cry:

afbeelding afbeelding

Ik gebruik op dit moment deze 2. Vooral de gezichtscrème is heel dik en plakkerig en laat ook een witte waas achter. Hij zal wel goed beschermen maar komt niet eens in de beurt van Koreaanse spf’s qua draagcomfort maarja daarvan kwam laatst uit dat mijn favoriete niet voldoet aan de factoreisen :sob: Het valt me verder tegen hoe hydraterend deze zijn, doe nu een drupje gezichtsolie erbij om te voorkomen dat mijn huid te veel uitdroogt. De zonnebrand voor het lichaam is iets minder plakkerig en dik, maar heb weleens fijnere gehad.

Ik ga binnenkort trouwen en zoek een primer en poeder welke geen witte waas achterlaten bij de flits met maken van foto’s iemand nog goede tips?

Smashbox photofinish primer of Bobbi Brown Vitamin enriched face base en poeders zonder silica, ik gebruik de Laura Mercier translucent setting powder en geeft nooit een witte waas, zelfs niet met flits. En op de dag zelf vooral geennnnnnn dagcreme/zonnebrand met spf op doen want dat zorgt voor flashback op foto’s.

Ik gebruik Bobbi Brown als primer en Fenty pro filt’r als poeder, ik zag laatst een foto van mezelf met flits en ik was net een spook :ghost: Dacht dat het aan de primer lag, maar als jij het zegt zal het het poeder wel zijn geweest. In mijn foundation zit ook geen spf.

Ja komt door de poeder! Tweede ingrediënt is silica, als je een foto maakt zonder poeder zul je waarschijnlijk geen spook meer zijn.

1 like

Oh fijn dankjewel!

Deze is ook fijn. Kun je zonder spiegel uitsmeren over je gezicht en oogleden en prikt niet én maakt je huid echt zacht. Totaal niet vet of plakkerig of witte waas. Droogt ook niet uit.

1 like

Heb je deze al geprobeerd? Ik ben er ook heel benieuwd naar als touch up.

Haha ah dit brak echt mijn hart

3 likes