Het Beautytopic #3

Kijk eens bij avene in de apotheek!

Ik was dinsdag in de Bijenkorf en zowel Nars als Mac matchen op kleur, doen het op een mengpalet en dan kan je het zelf aan brengen. Ze maken alles schoon met alcohol en je kunt je handen ook schoonmaken. Ze mogen niet aanbrengen, maar ik heb zo mijn kleuren gevonden!

1 like

Deze is met rose gold (iig als ik verschillende blogs moet geloven).

Ik heb dat palette met rose gold een jaar of twee geleden gekocht, en het is echt een van mijn favorieten. Vooral die blush is echt prachitg. Highlighter is ook erg mooi (net als de bronzer haha, eigenlijk zijn alle drie de producten erin echt top).

1 like

Ik heb al eens eentje van Avenue gehad maar ik vond die textuur niet zo fijn, vrij dikkig en zorgde voor rulletjes onder makeup. Ik weet wel niet meer welke het exact was. Misschien had ik een andere moeten nemen tho. Welke raad jij aan?

1 like

Wow. Ik heb net voor het eerst de ELF camo cc cream op gedaan en ik ben zwaar onder de indruk. Die dekking is echt bijna full coverage terwijl ik amper één pompje voor mijn hele gezicht heb gebruikt :scream: De kleur is wel iets donkerder dan ik had verwacht, maar niet onoverkomelijk en er is nog een tint lichter. Hoop echt dat het de hele dag mooi blijft, want dan heeft mijn NYX bare with me een waardige concurrent. Zeker omdat deze van ELF spf30 heeft

5 likes

Wie kent dit nog?

19 likes

Wauw that brings back memories :star_struck:

1 like

Hebben jullie een tip voor een fijne primer met spf (minimaal 30, liever 50). Ik ben niet zo van de uitgebreide huidverzorging of make up. Gebruik geen dagcreme oid. Maar wel altijd primer onder m’n bronzer. Zou er graag een met spf gebruiken nu de zon weer volop begint te schijnen.

Ik gebruik er een van dermalogica die ik dagelijks gebruik waar geen extra puistjes van krijg, physical defense oid

Edit: oh zie dat je een primer zoekt en geen gewone spf, nevermind :stuck_out_tongue:

2 likes

Een spf in een primer is verwaarloosbaar als je die enkel als bescherming wil gebruiken. Van primer breng je vaak maar heel weinig aan, waardoor de spf ook stukken lager is. Of je moet er een dikke klodder gebruiken.

3 likes

Mhm daar heb je wel een punt. Wellicht dan toch maar zonnebrand in m’n dagelijkse routine opnemen!

1 like

Niet bij de winkels die je noemt, maar ik vind die van de Rituals erg fijn! Trekt snel in en ik krijg er geen puistjes van (en dat krijg ik normaal wel snel van zonnebrand). Als je er daarna make-up overheen doet ziet je make-up er ook mooi uit!

2 likes

Wat fijn dat het zo goed op je bakkes zit! Sorry kon het niet laten, blame it on the sunshine.

@ degenen die me antwoordden over Sleek: dank jullie wel, ik denk dat ik mezelf lekker die face contouring dinges of hoeheetdie cadeau ga doen.
Is helemaal niet duur ook, Sleek ftw.

3 likes

Welk palette heb je precies op het oog en hoe zie je er ongeveer uit

Die van Holland & Barrett, monoï & frangipani heet die.

1 like

Ik heb cream and sugar, en het is mijn dagelijkse palette geworden. Niet spannend, wel handig. 2 matte, een creme kleurige voor basis, uitblenden, etc. en de donkerbruine, die kunt gebruiken als eyeliner, of als verdiepingskleur. Deze is vrij donker, maar blend heel goed uit, dus bruikbaar voor veel huidskleuren, ook de lichtere. En dan 2 glanzende, een witgouden en een oranjegouden. Heel mooi en bruikbaar.

Ik heb ook de groene, die is mooi, maar ik draag niet dagelijks groene looks, dus die mix ik vaker met andere kleuren.

En dan de twijfel: ze kosten heel weinig, zeker met 25% korting op een Douglas korting, dus gewoon proberen!

Ik heb na het epileren vaak rode stipjes waar de haren zaten op mijn onderbenen. Heeft iemand een middeltje dat hiertegen helpt? Insmeren helpt niet echt. Ik kan een foto plaatsten als het niet duidelijk is wat ik bedoel.

Yes, vind deze ook heel fijn. En ik heb er VEEL geprobeerd.

Tellen vragen over zonnebrand voor je lijf ook? Ik gebruik watery essence biore voor mn gezicht en die vind ik heel fijn en voel je niet zitten.

Maar zonnebrand voor mn lijf vind ik altijd zo mega irritant en plakkerig enzo. Heeft iemand een holy grail die je makkelijk opbrengt en snel intrekt? Factor 50 bij voorkeur want dan hoef ik me niet zo vaak in te smeren.

Ik heb het idee dat dat gewoon niet bestaat eigenlijk? Maar ik vind de gemiddelde bodylotion ook al plakken, zonnebrand voelt dan hetzelfde aan maar doordat je in de zon zit gaat het (bij mij iig) dan een beetje broeien ofzo en dan voelt het gewoon viezig.

2 likes