Het Beautytopic #3

Wat doen jullie voor het gezicht qua make up om een beetje een kleur te krijgen? Ik ben zo bleek en mijn gezicht kleurt nooit

Bronzer & blush voor wat meer ‘leven’ in het gezicht, maar echt om bruiner te worden/lijken zou ik geen make-up gebruiken maar wat zelfbruiner. Ik weet dat de collistar drops heel populair zijn hier (zelf niet gebruikt).

3 likes

Inderdaad bronzer en blush, dan lijk je al wat minder bleek en heb je wat meer kleur in je gezicht. Echt bruiner worden kan niet met make-up (of in ieder geval niet op een manier die er nog een beetje natuurlijk uit zal zien), dus als je dat graag wil kun je voor zelfbruiner kiezen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee eerlijk gezegd, ik ben weliswaar heel bleek maar daar ben ik oke mee, ik vind wat bronzer en blush voldoende en hoef er niet bruiner uit te zien. Dat is een keuze die je zelf moet maken, als je dat wel graag wil, kan dat er heel mooi uitzien!

1 like

Je hebt helemaal gelijk! Ik ga eens met de bronzen aan de slag.
Die collistar druppels hoor ik ook goede verhalen over, hoop niet dat het snel oranje wordt. We zullen het zien, bedankt

@Spaarlamp thanks! Die olie van Nuxe ben ik wel benieuwd naar. Bedenk me dat ik ook nog een Strobe Cream heb liggen, misschien kan ik mezelf daar nog een beetje shunt mee maken

1 like

Thanks voor de reactie (en @Nysmn)!

Helaas stonden de 2 foundations die ik wilde uitgerekend niet op findation haha. Heb uiteindelijk via een andere site (matchmymakeup.com) de catrice kleur uitgezocht en die van nyx op basis van swatches. Hoop dat het de goede kleuren zijn! :clap:t3:

Wil ook graag eens de nars soft matte proberen, maar vond ik toch een beetje te duur om zo op de gok via internet te bestellen haha.

NARS verkopen ze bij de Bijenkorf, misschien dat je 'm daar een keer kan proberen? Weet je zeker dat je de goede kleur hebt!

1 like

Ik denk erover om een Blush by three palette van Sleek te kopen, maar ik zou niet weten welke… dacht dat er een was waar Rose Gold in zat maar kan die ook niet vinden. Is er iemand die ervaring met deze dingen heeft en een oordeel kan geven?

Ik heb ooit een palette van sleek gehad met rose gold, een highlighter en een contour poeder. Daar was ik wel heel erg over te spreken! Dat was het face form palette volgens mij.

2 likes

Ja dat wil ik inderdaad ook doen! Maar brengen ze nu wel make-up aan ivm corona? Ging er eigenlijk vanuit dat ze dat nu niet doen

Bij Charlotte tilbury kijken ze welke kleur bij jou matcht, daarvan doen ze een beetje op een tissue en dat mag je zelf dan swatchen op je huid, denk dat Nars ook wel zoiets zal doen.

1 like

Hoe kan ik mijn powder puff ding van Laura Mercier het beste wassen? Dat ding is onderhand een gevaar voor de volksgezondheid.

3 likes

Ik heb die met rose gold. De andere twee kleuren zijn heel fel koel roze en heel fel oranje, allebei mat. Die gebruik ik zelf als bleek/blond persoon nauwelijks, omdat ze heel onnatuurlijk lijken bij mij. RosĂŠ gold is wel echt heel mooi en heeft veel glans

1 like

In de wasmachine in een waszakje op 30 graden. Gooi je beautyblenders er ook bij

1 like

wasmiddel zonder wasverzachter neem ik aan?

1 like

Jep, je kunt er een beetje azijn bij doen

1 like

Kan iemand een SPF voor het gezicht aanraden die gewoon bij Kruidvat, Hema, H&B, apotheek, de AH misschien? verkrijgbaar is? Normaal koop ik Aziatische merken maar ik heb nog niets besteld of gekozen en nu het zonnig wordt wil ik snel iets in de winkel kunnen halen voor nu! Liefst geen gelstructuur maar iets als een hydraterende crème, zonder witte waas, niet te duur en geen vreemde reactie met make-up.

De garnier spray vind ik wel fijn

1 like

Die in zo’n deofles zit? Die heb ik al maar gebruik ik liever tussendoor! Ik zoek een crème om als basis op te smeren zeg maar

3 likes

Ja, die bedoelde ik inderdaad. Mac heeft wel een fijne maar is niet drugstore natuurlijk. Vrees dat ik geen andere aanraders heb :worried:

1 like