Het Beautytopic #3

Zoals Baymax zegt, waarschijnlijk wel. Ligt ook een beetje aan de aard van de mee-eters denk ik. Is het echt mee-eters, ontstoken, geirriteerd of sebaceous filament (weet even het nederlandse woord niet, basically gewoon opgepropt olie en huidschilfers).

Google says ‘’ “Alpha-hydroxy acids , such as glycolic and lactic acid , exfoliate the skin by removing dead skin cells,” explains Dr. Camp. “Beta-hydroxy acids , like salicylic acid , are lipophilic, allowing them to mingle with oil deep within the pore and break up oil plugs.” This combination, together, is a sebaceous filament -killer."

Mijn vriend heeft iig vnml gewoon vieze porieen met af en toe een echte mee-eter, en die bestook ik met een combinatie van meerdere acids in pixi clarity hehe.

1 like

Ik heb enkel douchegel, handcrème en lippenbalsem gehad van het merk maar die vond ik op zich wel oké. Het is volgens mij een beetje categorie La Roche Posay enzo, Franse apotheekmerken dus in die zin lijkt het mij wel ‘te vertrouwen’ hahaha

1 like

Bedankt voor je reactie! Dat klinkt wel oke. Ik heb sinds ik weer aan de pil ben een onrustige huid en ik vraag me af of The Ordinary wel voldoende doet. Dus zag het bij haar en haar huid zag er prachtig uit dus werd lekker geinfluenced :rofl:

Het is prima! Inderdaad wat sushi zegt, franse apotheekmerk, beetje a la embryolisse, nuxe. Maar verwacht geen wonderen als je nu vind dat de ordinary niet voldoende doet. Is paula’s choice niet iets?

volgens mij promoot bijna elke influencer die bijd atzelfde bureau zit al een tijdje caudalie…

1 like

Ja heb Paula’s Choice al een keer geprobeerd en dan eigenlijk alleen de exfolliant maar zag ook niet extreem veel verbetering maar misschien moet ik eens kijken naar een hele routine van Paula’s Choice.

Edit: goed dat je nog zegt dat elke influencer bij dat bureau het promoot. Dan zie ik er toch van af haha.

1 like

Mn hoola bronzer van benefit is bijna op. Ik vind m heel fijn, maar die verpakking…I can’t deal. Wie weet een goede niet oranje bronzer (die niet in een mini kartonnen doosje zit)?

Er is ook een jumbo variant van! Dan past je kwast er beter in. Of wil je gewoon geen karton meer?

1 like

Ik heb een paar jaar geleden als hoola dupe een bronzer van guerlain gekocht. Qua verpakking een stuk chiller, maar in all honesty, niets haalt het bij hoola :two_hearts: in de palettes vjnd ik de verpakking trouwens minder storend dan losse hoola.
En misschien een optie om hoola te kopen, los te halen uit de verpakking en in een klein Z palette of zo te stoppen?

1 like

Oh wat suf dat ik daar niet naar gezocht heb! Het karton zelf stoort me niet zo, ik neem bronzer toch niet snel mee in mn tas. Maar de maat van het doosje en de opstaande randen vind ik rot omdat ik er mn kwast niet goed in krijg. Dus met een groter doosje zou er al veel opgelost zijn, thanks!

@Bakkes pan eruit halen zou idd ook nog kunnen, moet ik alleen even kijken voor iets om het in te doen. Het is sowieso wel een goede om nu de laatste restjes uit de hoekjes te kunnen halen.

1 like

Ik hou van de Nars bronzers. Hebben warme en koele bronzers, ikzelf heb hele lichte huid en ik heb een goeie match gevonden, maar ze hebben ook donkerdere kleuren, echt voor elk wat wils :grin:.

2 likes

De bronzer van Bobbi Brown in de kleur golden light! Ik gebruik die al heel erg lang en ben er erg tevreden over.

3 likes

Ik gebruik Hoola altijd icm m’n Mac 168 kwast (wel nog met echte haren want de synthetische is niet zo fijn) en die past er perfect in, maar een grotere kwast idd, echt heel irritant

1 like

Is deze cleanser geschikt voor dagelijks gebruik bij een gevoelige, droge huid? Ik gebruik zeer weinig make-up.

Of iemand betere tips?

Ik vond deze wel fijn om make-up en zonnecreme te verwijderen (zoals de iunik oil cleanser ook), erna zou ik in jouw geval misschien iets van hydraterende cleansing cream gebruiken ofzo? Ik heb een vette huid dus gebruik erna een cleansing gel, die van Cosrx (good morning low ph cleanser) vond ik bijvoorbeeld fijn

2 likes

Ik vind de chocolate soleil van Too Faced zelf fijner dan Hoola, gebruik Hoola nooit meer sinds ik die heb

2 likes

ik vond deze heel fijn als makeupremover en daarna gebruikte ik een second cleanser om het vettige laagje dat deze cleanser achterlaat weg te halen en mijn huid te reinigen. Als je van plan bent om alleen deze cleanser te gebruiken zou ik eerder een andere aanraden, of je moet afloop altijd een washandje gebruiken om het vettige laagje weg te halen. Tenzij je zo’n laagje fijn vindt natuurlijk!

Nee dat vind ik niet fijn. Ben op zoek naar iets dat niet uitdroogt maar zonder laagje achter te laten.

Ik heb wel vaker naar nars gekeken, maar twijfelde altijd over de kleur. In de winter gebruik ik hoola lite, in de zomer zou het iets donkerder kunnen. Heb je vallarta toevallig?

Ik heb San Juan, Vallarta was eigenlijk iets te koel op mijn huid.
De Chocolate soleil bronzers van Too Faced zijn ook fijn, al vind ik milk chocolate wel vrij warm.

2 likes

Ik ben trouwens benieuwd wat jullie voorkeur heeft qua skincare dus even een poll!

• Jetske Ultee
  • Paula’s Choice
  • The Ordinary
  • Iets anders namelijk

0 stemmers