Het Beautytopic #3

Glycomide body cream van Face Theory. Hij is bijna 20 euro voor 180 ml maar Face Theory heeft vaak 20% korting (en bij Paula’s Choice betaal je 30 euro voor 200 ml dacht ik).

2 likes

Heb je ook al eens iets met ureum geprobeerd? Vind je vaak in voetcremes. Maakt je benen ook zachter met minder ingegroeide haartjes

2 likes

Die van Bondi Sands is fijn en dierproefvrij!

2 likes

nee wel als handcreme maar nog nooit voor mijn benen. ik vind benen insmeren altijd zo’n klus dus ik doe er altijd maar olie op omdat dat snel uitsmeert.
bedankt voor de tips ook @Lemongrab en @Spaarlamp en @Tahani
ik ga kijken welke ik het makkelijkste kan bestellen

Heeft iemand ervaring met doorzichtige wenkbrauwgel? Ik heb nogal lange wenkbrauwharen, die ik soms wat meer in model zou willen. Misschien alla soapbrows iets meer omhoog gekamd, maar zonder product, blijft dat natuurlijk voor geen ene meter zitten.

Dit is echt mijn holy grail, blijft de hele dag perfect zitten zonder dat het viezig hard wordt en je het echt ziet zeg maar. Grimas Wenkbrauw Fixeer

1 like

Ik gebruik hiervoor de Glycolic Acid Toner van The Ordinary. Dagje voor ik mijn benen wax, en het werkt perfect. Ik gebruik het ook in de winter als ik droge benen heb, voor een vette bodycream.

Heb van catrice en van Etos huismerk gebruikt. Werkt beide goed hoor

1 like

heb die inderdaad inmiddels besteld! ben benieuwd

1 like

Mijn huid is echt mega droog op dit moment, dus ik heb weer mijn geliefde drink up intensive overnight masker van Origins besteld en ik kan niet wachten tot die binnen is. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik gebruik normaal vitamine c serum van Goodal en bestel via yesstyle. Nu ben ik eigenlijk te laat met bestellen en heb niey zo’n zin om te wachten😬

Iemand andere tips voor vitamine c serum, is die van Paula’s choice wat? En zie die van neogen? Daar hoor ik ook goede verhalen over? Andere tips hoor ik ook graag (cruelty free).

Oh ja en nu purito er even niet is (boohoo) zoek ik ook nog een fijne minerale zonnebrandcreme. Iemand tips daarvoor?

1 like

Ik gebruik het by wishtrend vitamin C 21.5% serum en vind die heel fijn. Ik voel soms wat tintelingen als ik hem aanbreng maar gaat altijd snel weg.

Minerale zonnecrème heb ik niet echt ervaring mee maar ik ben heel tevreden van mijn isntree spf dus misschien is hun zonnecreme voor de gevoelige huid wel wat?

3 likes

Sorry beetje laat maar zou ik de namen mogen weten?

Is er iemand die ervaring heeft met die nivea cushion foundation en met die concealer? Ik krijg daar zoveel reclame over en nu ben ik geinfluenced. Ik zicht ze op maar ik vind het best prijzig. En dat is niet erg als ze goed zijn maar ik vind het zonde als ik er geld aan besteed maar ze zijn niet fijn.

Ah wat grappig dat je deze noemt, ik zag die nl ook voorbij komen. Ook nog eens vegan en €20 goedkoper dan PC :stuck_out_tongue_winking_eye:

Isntree zonnebrand ga ik ook eens checken!

2 likes

Ik gebruik nu sinds een week de Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant.

Op zich (nu al) tevreden, ik merk dat poriën minder zichtbaar worden en de roodheid in mijn gezicht afneemt.

Mijn huid was voordat ik dit ging gebruiken al ontzettend droog, echt schilfertjes op de huid op sommige plekken die ook na het aanbrengen van crème toch gedurende de dag weer terugkomen. Ik merk dat het met dit product wel erger wordt…

Heeft iemand tips, behalve meer water drinken?

Ik gebruik naast de liquid exfoliant alleen een dag- en nachtcrème van Biodermal, hiervoor gebruikte ik de crème van Embryolisse.

1 like

Hoe vaak gebruik je de exfoliant? Het is belangrijk om exfolianten langzaam op te bouwen om irritaties te voorkomen en je moisture barrier niet te beschadigen. Zelf zou ik beginnen met 1/2x per week. Je zou eventueel hyaluronzuur aan je routine kunnen toevoegen. Deze breng je op een licht vochtige huid aan en sluit je af met je gezichtscreme. Verder raad ik cerave moisturising cream (dry to very dry skin) aan voor droge huid! Ook zou je eventueel rosehip oil kunnen gebruiken (mijn vriend vindt die van the ordinary fijn!) En vergeet niet om spf te gebruiken! :slight_smile:
Edit: La Roche Posay Cicaplast b5 is ook een aanrader bij een hele droge huid!

3 likes

Ohhhh geweldig! Ik ga zeker met je tips aan de slag, heb hier echt iets aan, heel erg bedankt!

Ik weet nu ook waar het wellicht al mis ging, want ik gebruik de exfoliant nu iedere dag (‘s avonds na miscellair water en vóór nachtcrème). Dus wellicht voor mijn huidtype te hard van stapel gelopen dan.

Wordt het dan hyaluronzuur (nog tips over welk merk?) - rosehip oil - Cerave crème, in die volgorde? En na welk product gebruik ik dan het miscellair water?

Ben echt een amateur op dit gebied haha.

Logisch dat je schilfers krijgt want exfoliant die je nu gebruikt is voor een gecombineerde/vette huid :grimacing: Ik zou dan eerder de Resist Anti-Aging 10% AHA Exfoliant of de Skin Perfecting 8% AHA Lotion Exfoliant gebruiken, die exfolieren ook en zullen uiteindelijk ook je poriën verkleinen en roodheid verminderen maar niet zo heftig als die je nu gebruikt.

2 likes

Jaa je huid kan daar zeker heftig op reageren. Is zeker niet voor iedereen weggelegd om die dagelijks te gebruiken. Je kan ook ervoor kiezen om die alleen aan de brengen op specifieke gebieden. Goed in de gaten houden hoe je huid daar op reageert. Welk micellair water gebruik je? Misschien zitten daar ook ingrediënten in die je huid uitdrogen. Ik zou dit doen: micellair water (afspoelen met water of een milde cleanser), exfoliant, hyaloronzuur (the ordinary/revox/the inkey list, ik ben niet echt een voorkeur wat dat betreft), creme, oil (dit bijvoorbeeld alleen in de avond). Zou nu ook niet meteen alles doen, maar gewoon een ding hieruit pikken en kijken wat het doet. Zijn slechts wat tips.

1 like