Het Beautytopic #3

Lemony flutter, american cream & de verse gezichtsreinigers zijn ook fijn.

1 like

Dream cream :raised_hands:

Oatfix masker is heel fijn vind ik en cosnetic warrior ook. Ultrblans als make up remover, ook very nice

1 like

Als je blond zou zijn: die paarse shampoo die ze hebben ruikt heerlijk en is speciaal voor blondines. Ben zelf brunette dus nog niet geprobeerd ofzo maar die geeeeur :heart_eyes:

1 like

Ben blond, dus komt goed uit!

1 like

Nog even aanhakend op de vraag over SPF van gisteren; wat vinden jullie een fijne lipbalsem met SPF? Ik heb er al een aantal geprobeerd maar ze zijn allemaal extreem vettig en laten een witte/grijze waas achter. Dus ik ben op zoek naar eentje die dat niet heeft!

Deze vind ik fijn

wat gebruiken jullie tegen fijne rimpeltjes? ben nu 32 en moet toch echt eens beginnen. ik denk aan retinol van the ordinary maar weet niet zo goed of ik dan beter gelijk met een hoog % kan beginnen of met 0.2%?

Ik zou laag beginnen en het opbouwen. Retinol moet je ook wel echt opbouwen en niet iedereen kan tegen een hoog percentage, ik zou nu juist laag beginnen en kijken hoe je huid daar op reageert.

2 likes

Deze is heel fijn:

Ik weet alleen niet of ze hem misschien alleen in de zomer verkopen want hij is nu niet op voorraad.

2 likes

Je kan ook nog vitamine C proberen. Daarvan wordt m’n gezicht zo glad als een ei :ok_hand:t4:
En ik had ook last van pigmentatie dat is ook zo goed als weg.
Ik heb het poeder van the ordinary, kan je zelf door serum of nachtcrème heen doen

1 like

Die L-absorbic acid powder is dat toch? Ik heb die ook maar merk er vrij weinig van… Ik meng 1 schepje met een paar drupjes hyaluron serum ook van the ordinary maar ik vind die niet zo fijn, het kan dus ook gewoon door je nachtcrème?

Ja die idd!

Ik meng soms 1 schepje met 2 druppels hyaluronzuurserum van een ander merk en 2 druppels reservatrol + ferulic acid van de ordinary

Soms doe ik het door mijn nachtcrème

Als ik alleen het poeder met reservatrol + ferulic acid doe krijg ik een soort flush, lijkt een beetje rosacea: roodheid, branderigheid en bultjes. Ik doe dat niet meer maar die combi zou je ook nog kunnen maken als je huid niet gevoelig is

Dit is die ferulic : Resveratrol 3% + Ferulic Acid 3% » online kopen | DOUGLAS

Sinds ik die producten gebruik heb ik geen nieuwe ontstekingen gekregen en zijn oude puistjes + het pigment helemaal weg. En mijn gezicht voelt zo glad als een ei. Voor mij werkt deze routine dus heel goed!

3 likes

Wat zijn nou echt goeie neusstrips? Liefst iets gemakkelijk in BE (ik heb Kruidvat en Di in de buurt) of online verkrijgbaar!

Ik vind Nivea altijd nog de fijnste!

2 likes

Nou ik heb ze nu een weekje binnen, had twee kleuren besteld want had het vermoeden er net tussenin te zitten en dat is zo, dus door deze twee kleuren te mengen is het een heel goede match. Verder, eerlijk? Snap de hype niet helemaal. Ik heb geen superdroge huid maar zie wel echt meer velletjes dan bij m’n revlon superstay foundation. Ook heb ik het idee dat het van mn neus compleet af was na het dragen van een mondkapje, wat ik ook niet heb bij revlon. Heb wel een setting powder gebruikt maar helaas. Niet super slecht, maar ook zeker niet fantastisch.

Nog een andere vraag, ik had een bruine liquid liner besteld op h&m maar die is gewoon vrijwel zwart. Weet iemand een goede liquid liner die echt bruin is?

Ik wou hier toch nog even op antwoorden want ik ben dus onmiddellijk met het hoogste percentage begonnen en dat ging de eerste dagen goed, tot ik ging sporten en het zweet mijn gezicht zowat in brand zette. Echt een naar gevoel was dat, alsof ik jalapeño over m’n hele kop had gewreven.

Omg! Ik heb 0.5% besteld, de middelste.

1 like

Ik wil eens proberen om mijn benen een tijdje te exfolieren met een product met AHA om te kijken of ingegroeide haartjes/rode bultjes weg gaan.
Heeft iemand een tip? Ik zag van Paula’s choice een maar die is meer dan 30 euro, zo veel wil ik er niet aan uitgeven.

@Miep42 Je zou de glycolic acid van the ordinary kunnen proberen, die gebruik ik op mijn armen tegen keratosis pilaris.

4 likes

Ja die wilde ik idd ook aanraden @Miep42! Zie die op Tiktok veel voorbij komen tegen keratosis en ingegroeide haartjes op bikinilijn.

3 likes