Het Beautytopic #3

Weet iemand misschien een goede kit om thuis je tanden te bleken? Mijn voortand is al jaaaren een implantaat en niet mee verkleurd met de rest van mijn tanden. Nu heb ik heel lelijk 1 wit voortandje haha. Bij de tandarts laten bleken kost 400 euro en dat vind ik echt te duur.

Hoorde altijd veel over de crest whitestrips maar die zijn illegaal in NL.

Ik koop inderdaad altijd crest whitestrips, de professional effects variant. Ik heb ze meermaals besteld bij whitestripskopen .nl.

2 likes

Zouden jullie me kunnen helpen? Ik ben op zoek naar een cream of liquid blush en highighter. Ik draag alleen mascara en teken m’n wenkbrauwen bij met potlood of doe er een gekleurde wenkbrauwgel in. Heel af en toe gebruik ik ook de HEMA b.a.e. shake up skin tint en een creamy blush van Rimmel, maar die laatste vind ik eigenlijk te vettig. Het is belangrijk dat de blush en highighter natuurlijk ogen, omdat de rest van m’n make-up dus ook vrij basic is, en dus liever niet te vettig. Ik zat al te kijken naar de watercolour blush van Daniel Sandler. Zou dat iets kunnen zijn? Die hebben ook lichte shimmers zag ik, dat maakt het dan een soort 2 in 1 product.

Krijg je er erg gevoelige tanden van?

Ik heb geen ervaring met de producten die je noemt, maar een hele mooie natuurlijke blush vind ik de cream blushes van Honest Beauty! Hele mooie natuurlijke finish, wel glowy (weet niet of je dat misschien ook vettig vindt). Kan heel goed zonder make-up eronder (maar ook over poeder heen) en blendt mooi uit, ik breng het zelf altijd met m’n vingers aan. Is wel vrij prijzig jammer genoeg.

3 likes

Ik heb daar geen last van gelukkig! Maar ik doe meestal niet een hele kuur (20 dagen) achter elkaar. Je kan als je gevoelige tanden hebt altijd tussendoor stoppen en weer doorgaan met bleken zodra je tanden niet meer gevoelig zijn.

2 likes

Oeh ik ga die eens opzoeken. Dankje!

1 like

Ja ik heb best wel gevoelige tanden dus ik ben bang dat ik daardoor helemaal gevoelige tanden krijg.

Hoeveel dagen doe je meestal en hoeveel tijd hou je ze in? En zie je ook veel verschil?

Oh je zou dan misschien ook een iets minder sterke variant kunnen proberen.
Ik doe meestal iets van 6 dagen, vind dat je wel echt verschil ziet. Krijg het ook van andere mensen te horen dat mijn tanden mooi wit zijn.

Ik zie op insta allemaal positieve filmpjes over de fenty eazedrop foundation. Is er hier al iemand die deze getest heeft?

Ik wil ze ook gaan bestellen, maar las ergens dat als je zon draadje achter je tanden hebt omdat je vroeger een beugel hebt gehad, die lijm ervan los kan laten. Jij hier toevallig enige ervaring mee haha? Beetje een long shot maar je weet het nooit!

Die van Daniel Sandler is heel mooi ja! Met zo’n flesje doe je ook echt heel lang. De formule is vrij luchtig en droogt dus snel op. Ik moet de mijne ook weer eens uit de krochten van mijn archief halen haha.

Als je een budgetvariant zoekt: de PS… Skin Barrier Cheek Tint ofzo van Primark is ook heel mooi. Ietsje vetter maar niet zo waxy als die van Rimmel als ik het goed heb (dat kleine vierkante doosje?). En maar € 3,50.

Ik heb die van Daniel Sandler nog even opgezocht via Google en kwam toen uit op jouw site. Ziet er inderdaad mooi uit! Hoe heb je bepaald welke kleur bij je past? En heb je Cherub uiteindelijk ook nog gekocht? Ik heb een lichte huid, blauwe ogen en koel (licht)blond haar. Ik dacht voor mezelf ook aan Cherub, maar misschien wordt dat iets te Barbie in combinatie met de rest omdat die roze is.

Het is hier bijna onmogelijk om een shopafspraak bij Primark te reserveren haha. En als je er lang mee kunt doen, dan heb ik het er ook wel voor over om een duurdere variant te kopen. Het is inderdaad dat kleine vierkante doosje van Rimmel. Waxy is wel een goeie omschrijving.

@Loveisafourletterword ik heb dat ook wel eens en maak m’n haar dan nat met warm water, dan gaat het weg. Met koud water blijft het zoals het was.

1 like

Biecht: ik gebruik sinds een tijdje een lipstick als blush, lijkt supernatuurlijk en blijft heel goed zitten. Misschien is dat nog een tip? Geen te vette/glanzende natuurlijk maar wel een beetje een romige ivm blenden, en ik poeder hem lichtjes af met een transparant poeder.

3 likes

Dat zou ik niet weten. Ik heb geen beugel gehad.

1 like

Ik heb ze in het verleden best vaak gebruikt en mijn spalkje zit er al 16 jaar in zonder ooit los te zijn geweest.

Haha dat is toch geen biecht :stuck_out_tongue_winking_eye: Je hebt ook heel veel lip & cheek producten. Ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan, maar kon toen geen goede match vinden. Ik gebruik nu ook geen lippenstift meer. Ik heb nog wel een aantal van die liquid lipsticks van Jeffree Star en Maybelline liggen, maar die zijn denk ik niet geschikt.

1 like

Liquid lipsticks kun je ook als blush gebruiken hoor! Moet je alleen echt meteeeeen blenden anders drogen ze op als een stip op je wang haha.

1 like

Haha ja daar was ik dus bang voor. Nou, dan ga ik dat binnenkort eens proberen! Eens kijken of ik nog een geschikte kleur heb liggen.

Heb me kunnen intomen en heb Cherub uiteindelijk niet gekocht haha. Ik denk niet dat je bang moet zijn een barbie-effect te bekomen, da’s eerder Acid denk ik (hot pink met blauwe ondertoon).
Ik weet niet of je eerder een koele of warme ondertoon hebt maar bij een lichte huid denk ik dat je natuurlijke blos eerder rozig is? Als ik een tint neemt die te oranjeachtig is kan dat wel eens contrasteren met mijn foundationloze huid. (Maar ik ben dan ook héél wit/roze.)
Dus ik denk wel dat Cherub een goeie keuze is.
En uiteindelijk is het verschil op je wangen volgens mij ook echt minimaal haha.