Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Oh ik vind threaden juist pijnlijk, lig dan echt te janken haha, ook als ik het zelf doe. Waxen voel je ook wel maar vind ik veel minder erg.

Bij benefit zijn mijn wenkies eens zooo verpest, heeft een half jaar geduurd voor ze een beetje normaal waren: ze kamde alles 89x naar boven en ging toen knippen. Toen kreeg ik twee treurige deukjes aan de bovenkant van mn wenkbrauwen en de rest 90’s dun. Echt trauma

Mijn wenkbrauw haren groeien niet meer aan. Vet kut. Maar mag niet klagen want ze zijn best ok.

Ik heb het ook twee keer laten doen en was ook over beide keren niet tevreden. Ik heb inmiddels mijn eigen systeem een soort gemiddelde van een hele hoop tutorials. Voor mijn helpt bijknippen en snijden met zo’n mesje al veel voor de netheid. gewoon de boel naar boven kammen en afknippen en alles wat buiten de vorm valt er af epileren/scheren/harsen. Maar dat hangt natuurlijk ook van je eigen vorm af.

Overigens ben ik met mijn mini scheerapparaatje uitgeschoten en heb ik nu bijna geef “hoek” meer in mijn ene wenkbrauw. beetje balen.

1 like

Ik was bij Benefit tot nu toe heel tevreden, maar ik krijg altijd nog een week lang bultjes, echt kleine, puisterige ontstekingkjes boven mijn wenkbrauw. Mega-irritant en het jeukt als een malle.

Lag niet aan Benefit, want toen ik een Turkse dame met draad liet werken zat ik ook onder de bultjes :frowning:

Ik gebruik deze

Gebruikte eerst ook een nagelschaartje, maar daar zit toch een vorm in waardoor ik daar niet met links mee kon knippen. Deze kan met beide handen super makkelijk.

1 like

Een recht schaartje of zo’n ding. Maar net welke ik als eerste vind in rommel van mijn badkamerla
afbeelding

1 like

Ik baal zo ontzettend dat er steeds weer goede producten uit de handel worden genomen. Eerst de Decubal toner en crème die ik gebruikte. Uiteindelijk de creme uit het buitenland kunnen importeren godzijdank voor m’n huid. Maar qua toner dan die van de Etos gekocht naderhand, de ‘Cleansing Tonic’. Een simpele en goede formule. En jaaaaaa hoor, ook weer uit de handel genomen.

Hele schappen vol met toners waar troep in zit; onrustige huid tot gevolg. Ik snap dat niet, hebben ze nog nooit van ‘never change a winning team’ gehoord ofzo :triumph:

1 like

Ik gebruik daar een miniflesje van en het is idd echt heerlijk spul. Heb hem ooit in een paniekje gekocht omdat mn dure crème op was, maar ik blijf dit voorlopig lekker smeren

1 like

Mag ik vragen hoe je aan de creme van Decubal komt? Is het nog ergens te bestellen? Ik vond de vitaalcreme zo fijn! Ik heb sindsdien niets gevonden wat daar in de buurt van komt. Zeker niet voor die prijs.

Heeft iemand hier (positieve) ervaring met Porefessional van Benefit?

https://img.benefitcosmetics.com/image/upload/f_auto,q_auto,fl_lossy/origin_files/us/en/sites/us/files/meet-the-porefessionals-hero.png

Er zijn heel veel skincare youtubers die video’s maken over allerhande producten, voor elk type huid/allergie/geveligheid, in alle prijscategorieen. Misschien loont het om je daar eens een middag/avondje in te verdiepen voor het vinden van een nieuwe geschikte toner?

Fijne skincare youtubers vind ik o.a. (skincare by)Hyram, mixed make-up en Beauty Within

Iemand besteld het voor mij, uit Denemarken. Exact de juiste crème en dan in een rood doosje.
Ik heb er wel eens forummers mee geholpen hoor, door het op te sturen of af te geven bij hun huis. Ik werk bij een bedrijf die huisbezorgingen doet van producten en de chauffeurs willen best ergens een pakketje afgeven. Maar momenteel kan ik niet / amper helpen, want ik ben mantelzorger voor mijn moeder bijna 24/7 zeg maar. Dus ik werk er ook niet, maar ik kan voor nood mogelijk wel wat betekenen qua opsturen. Heb nog tig doosjes in de koelkast liggen namelijk.

1 like

Wat lief dat je het aanbiedt. Momenteel heb ik niets nodig omdat ik zelf een voorraadje heb aangelegd van een andere creme (Klairs rich moist soothing cream). Ik was vooral benieuwd of het nog ergens online te krijgen was maar dat is dus helaas niet zo. Ik baal ook zo erg van al die producten die dan uit de handel worden genomen. Ik heb lastige huid en het duurt altijd even voordat ik iets heb gevonden dat werkt. Nu mag ik ook weer op zoek gaan naar een nieuwe cleanser omdat ik op instagram zag dat E Nature stopt met het maken van mijn huidige cleanser :upside_down_face:

1 like

Ik heb een extreem glimmend voorhoofd en die linker pore primer werkt heel goed bij mij, die matte rescue schijnt nog beter te zijn dus die wil ik ook nog proberen.

1 like

Ik zweer bij Bioderma Sensibio. Moet ik ook uit het buitenland halen (haal het zelf als ik in Parijs ben), maar wel wat makkelijker online te krijgen in Nederland. De enige micellaire water dat ik op mijn huid kan laten.

@Boba Ik herken je zoektocht. Probeer eens de creme van Dr Leenarts (te koop bij Etos). De dag/nachtcreme is erg rijk, de dagcreme met spf is ook fijn. Ik vind die echt in de buurt komen.

2 likes

Hoe bergen jullie je kwasten op en hoe nemen jullie ze mee op vakantie bijvoorbeeld?

Ze staan bij mij in een glas. En als ik op vakantie ga doe ik ze gewoon in mijn make-up tas.

1 like

Hierin. De twee cups vormen samen een koker die dicht kan. Ik heb die van mij van de Primark maar Boozyshop en AliExpress verkopen ze ook

4 likes

Hier was ik ook naar aan het kijken, maar het ziet er zo groot uit (heb niet heel veel kwasten). Ik ga eens kijken bij de primark maandag!