Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Nee ze worden niet groter! Dat hou ik altijd in de gaten. Het zijn moedervlekken die altijd al die vorm hadden. Wel goed dat je het noemt trouwens.

1 like

Hoop dat je dit nog leest haha.

Mijn favo’s:

• Bioderma micellair water (roze dop)
  • Avene Thermaal Spray
  • Biafine (handig als je wondjes hebt / jezelf hebt verbrand in de zomer -> helpt met supersnelle heling en verzacht het. Gebruik het in de winter soms als moisturizer)
  • Avibon A313 (crème op basis van vitamine A-zuur, werkt een beetje als Differin!)
  • Klorane droogshampoo’s zijn heel lekker

Met de code 12x4 krijg je 30% korting via Lookfantastic. Ik heb zojuist Armani luminous silk en die toning solution van TO gekocht voor €40,-

2 likes

1 like

Ik heb de afgelopen maanden m’n wenkbrauwen laten uitgroeien en heb zin om ze in één keer helemaal goed aan te pakken straks. Ze mogen wel best bushy blijven, maar wel in control. Weet iemand dè tutorial voor me hoe ik dit het beste kan aanpakken? :smile:

Da’s moedig! Mijn tutorial is:

1. Neem telefoon
  2. Maak afspraak bij Benefit Browbar
  3. Ga naar bovenvermelde afspraak

Maar ik durf dan ook zelf geen vorm te plukken in die rupsen van me haha.

4 likes

Ik laat ze voortaan epileren met touw! Perfecte vorm

Hahahaha! Ik ben juist banger dat zij het verpesten! Als ik het verkeerd uitleg ga ik met van die jaren negentig wenkies naar huis :flushed:

1 like

Bij Benefit kijken ze naar je gezichtsvorm en daarop wordt het ook afgemeten, natuurlijk kun je zeggen dat je ze dunner/dikker wilt houden, maar in principe maken ze ze niet dunner tenzij jij dat zelf zegt. Ik wax de mijne altijd zelf (je bent altijd welkom) en kijk daarbij ook heel erg naar de vorm van mijn gezicht en dat ik ze niet te dun maak.

De laatste keer ik ging plofte die meid me gewoon op de stoel, stelde geen vragen en hop ik ging met perfecte brows naar huis :joy:
Ik denk dat je Benefit, Bobbi Brown of Anastasia bijvoorbeeld echt wel kan vertrouwen!

Bij Bobbi doen ze bijna geen wenkbrauwservices meer en Anastasia gebruikt van die sjablonen, die passen nooit perfect bij niemand. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Oh wow, dat wist ik niet! Da’s wel heel raar ja… Lijkt me niet dat de oprichtster het ook zo doet :thinking:

Mijn favoriete methode is: naar een Turkse of Syrische kapper te gaan, daar doen ze het met touw en kost het me 6 euro.

2 likes

Bedankt voor de tips allemaal! Maar ik heb juist zin om het zelf te doen :slight_smile: ben best oké met wenkies, dus ik ben niet bang dat ik het verpest. Wilde alleen even kijken of er misschien een goede tutorial was met wat extra tips. Hoewel het me wel leuk lijkt om het met die touwtjes eens te laten doen. Volgende keer!

1 like

Ik heb een tijd geleden deze video wel eens gebruikt als leidraad:

Mijn wenkbrauwen zijn niet zo woest als die van haar en ik heb de video al een poos niet gekeken maar ik herinner me wel dat ik het een fijne tutorial vond! Ze legt alles heel duidelijk en stap voor stap uit, dus misschien heb je er iets aan.

Edit: ik heb niet zelf gethread want dat was in mijn geval niet nodig, ging me meer om het epileren, trimmen, lengte van de haren bepalen etc.

1 like

Is ook top voor je bovenlip tenzij je @Bunnyslippers heet. Dan kun je ook makkelijker oefenen voordat je op je wenkbrauwen los gaat.

2 likes

Ik vond dit een hele duidelijke tutorial!

2 likes

Ik stoot nog liever mijn kleine teen dan dat ik mijn bovenlip ga threaden.

1 like

Als ik durf ga ik het volgende week wel even proberen!

Harsen of waxen lijkt mij juist vervelend :smile: Dat threaden voel je amper.