Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ah thanks voor de update!

Ik weet niet hoe betrouwbaar Vogue is, maar dit is goed nieuws! :partying_face:

11 likes

Ik heb vorige week m’n Botox weer bij laten werken, alleen dan in m’n voorhoofd en frons. Tussen m’n wenkbrauwen had ik ook zo een bult wat pas na een paar dagen wegtrok. Leek net een onderhuidse puist. Maar ze was best enthousiast met spuiten, dus ik gok dat het een beetje teveel Botox was, misschien is dit ook bij jou gebeurd?

Pakken ze bij de kraaienpootjes ook het gebied onder je oog mee? Of alleen aan de zijkant? Ik heb weinig last van kraaienpootjes, maar de lijntjes onder m’n oog storen me wel. Maar ik gok dat ik daarvoor een traangoot behandeling moet hebben.

Heeft iemand ervaring met de plaknagels van Primark? En de wimpers in de gouden doosjes? Ik wilde gellak laten doen voor kerst maar toen zag ik die plaknagels. Ben benieuwd of ze een beetje goed blijven zitten en of ze je eigen nagel slopen als je ze eraf haalt.

Ik gebruik de nagels van Primark regelmatig! Blijft goed zitten en als je ze netjes verwijderd gaat het prima, ik sloop ze er meestal af (lui en ongeduldig) en dan beschadig je wel je nagels.

Nice! Dan ga ik die gewoon halen voor kerst. Flink goedkoper dan gellak laten zetten. Hoe hoor je ze er dan eigenlijk af te halen? Vijlen ofzo?

Het beste kun je de lijm laten oplossen, ik heb toen wat video’s gekeken op YouTube. Als je zoekt op plaknagels ververwijderde vind handige tips!

Weet niet of je hier namen mag noemen? Ik ga in elk geval altijd naar Naarden-Vesting. Mogelijk kun je het dan opzoeken, zit er maar 1 bij mijn weten. Een vrouw, autoriteit op het gebied van botox.

Kraaienpootjes kost mij altijd 300 euro.

1 like

Aha okĂŠ. Dat kan inderdaad het geval zijn dan. Alleen bij mij ontstaat er geen bult, alleen het gevoel van een bult in wording zit er. Maar totaal geen sprake van verdikking.

Ja, onder mijn ogen doet ze aan de buitenkant 2 kleine prikjes geloof ik. 1 sowieso, want ik heb steevast 1 week lang een ‘prikgaatje’ zitten dan. In totaal zet ze zo’n 4 a 5 prikjes per oog. Ook naast m’n wenkbrauw. Maar ik heb geen rimpels / lijntjes, ook niet onder m’n ogen. Traangootjes ben ik over begonnen tegen haar, of ik die moest laten opvullen. Maar ze zei: je hebt de meest perfecte traangootjes ever. Waar zelfs Doutzen Kroes jaloers op zou zijn. Dus echt niks aan doen.
Dat vond ik eerlijk om te horen.

Ben nu alleen benieuwd of er nog zo’n ‘deukje’ naast m’n linkeroog komt (rechts nooit problemen) en of er boven m’n wenkbrauw geen ‘bult’ komt. Had ik vorige keer wel namelijk.
Maar toen was ik vreemdgegaan, naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Die doet ook botox.
En toen kreeg ik die vage plekjes… ze prikte ook anders dan Naarden zeg maar. (andere plekjes)

Wilde je nog even bedanken voor tip van de laura mercier primer. Heb helemaal geen rimpels meer onder mijn ogen door concealer en mijn gehele makeup blijft echt de hele dag mooi zitten. Super bedankt voor de tip!

2 likes

Geweldig! Ik was ook wel benieuwd eigenlijk.
Welke had je gekocht?

1 like

De laatste tijd glimt m’n huid heel erg en dan vooral m’n t-zone. Ik gebruik al een matterende foundation, poeder en ik gebruik een primer(geen matterende). ‘ S ochtends gebruik ik een matterende facewash, en een dagcrème. De crème is niet matterend maar ook niet super voedend ofzo. Ik wil wel oppassen met spullen voor een vette huid, want m’n t-zone is ook erg vochtarm en ik krijg snel velletjes. Ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen, vandaag had ik me opgemaakt en bij de tijd dat ik klaar was, glom ik alweer. Ik heb ook al verschillende foundations en poeders gebruikt maar het probleem blijft. Heeft iemand een gouden tip?

Ik heb hier in de zomer weleens last van en dan gebruik ik altijd een velletje toiletpapier om het overtollige op te zuigen na het aanbrengen van dagcrème (laat er wel altijd 10 min tussen ofzo). Dat hielp wel. Gewoon het velletje op je voorhoofd leggen en met je vrije hand er zachtjes overheen wrijven.

Maar kan ook zijn dat je huid reageert op het koudere weer en iets anders nodig heeft als het zo plots is gekomen zonder dat je andere producten nodig hebt. Is je dagcrème hydraterend? Ik dacht altijd dat ik een vette huid had omdat ik zo snel glom, maar bleek een uitgedroogde gecombineerde huid te hebben en het werd juist beter na een hydraterende crème i.p.v. eentje voor een vette huid.

Dat is wel een goede, denk dat ik sowieso langer moet wachten voordat ik me ga opmaken. Ik begin nu vaak gelijk na het wassen van m’n gezicht, dus laat voortaan m’n créme wel langer intrekken.

Ik gebruik ‘s avonds de hydro boost lijn van Neutrogena, en daar ben ik wel heel tevreden over. Heb iig veel minder last van velletjes, en m’n huid ziet er goed uit. Ik heb ook Botox in m’n voorhoofd dus dat verklaart het glimmen wel.

Als ik uit bed kom was ik direct mijn gezicht en doe ik gezichtscrème op, daarna ga ik naar beneden om de katjes te voeren, kopje thee, evt broodje en tas in te pakken etc. en daarna weer naar boven om tanden te poetsen en haar te doen. Daardoor kan de crème goed intrekken. En dan doe ik dus pas na het tandenpoetsen dat velletje toiletpapier voor hetgeen niet is ingetrokken.

1 like

Dat klinkt goed! Welke primer heb je dan?

1 like

De Laura mercier radiance, werkt echt goed, nogmaals dank je wel :smiley:

@Muntthee de Laura mercier radiance primer dus!

1 like

Heeft iemand van jullie misschien tips voor hypoallergeen make-up voor een getinte huid? Ik draag eigenlijk nooit meer foundation/concealer, omdat mijn ogen helemaal rood en geĂŻrriteerd raken van die dampen(?) die er vanaf komen. Ik vervang mn make-up op tijd en was ook mijn kwasten uit etc. Het vreemde is dat ik van mascara nergens last van heb, maar zodra ik iets van foundation of concealer op doe beginnen mijn ogen na een uur al te prikken. Ik heb er trouwens voornamelijk last van bij MAC producten, is er misschien iemand anders die dat heeft gehad en er bij een ander merk geen last van heeft?

Wat zijn fijne scheermesjes? Van welk merk? Heb er een aantal geprobeerd maar bij de meeste blijf ik 10 keer over hetzelfde stuk gaan voor de haren een keer weg zijn of zit hij meteen verstopt.

De lifehack om haren uit je mesje te halen, is om het mesje in tegengestelde richting over je huid te halen.

Ik gebruik de blauwgroene gillette wegwerp (simply venus) mesjes.