Het Beautytopic #2 (Deel 1)

bij mij werkt deze exfoliant; Paula’s Choice Resist Anti-Aging 2% BHA Exfoliant heel goed

1 like

Dankje!

Skip de tea tree, dat is in 99% van de gevallen veel te heftig voor de huid waardoor je huid denkt ‘wtf ik ben mijn beschermende laagje kwijt’ en juist meer talg gaat produceren. Heb bij mijzelf gemerkt dat hele basic producten die voornamelijk hydraterend werken (laf hyaluronzuur) veel beter werken dan producten voor een onzuivere huid. Heb over PC of JU geen mening, JU nooit gebruikt en PC was voor mij (exfoliant) niet denderend.

4 likes

Ik ben echt geholpen door de producten van Paula’s Choice toen ik voor een langere periode ontzettend veel last had van puistjes. Gebruik het nu weer, terwijl mijn huid rustig is. Maar merk wel dat met mijn menstruatie gewoon niks werkt.

1 like

Ik behoor tot de 1% denk ik dan, maar mijn ultra gevoelige huid kan tea tree heel goed hebben. Puistje upcoming, tea tree eruit en puistje weg de volgende ochtend. Werkt ook bij mijn vriend lol

Ik heb geen ervaring met die merken, maar ben zelf fan van Natura Siberica. Mijn huid is nog nooit zo goed en gehydrateerd (dacht altijd dat ik een vette huid had maar had een uitgedroogde gemengde huid) geweest. Gebruik alleen hun dag- en nachtcrème en reinig gewoon met water en bamboewattenschijfje (en eventueel babyshampoo bij hardnekkige mascara/oogmakeup maar meestal niet nodig).

Via luxplus is het €6 per crème en het komt in een pompje (dus geen vingers in je potje crème) en ik doe er volgens mij iets van twee maanden mee. Ben in het begin alleen met dagcrème gestart en heb dat ook gewoon 's avonds gebruikt en merkte binnen enkele dagen al verschil. Dus dat is misschien een optie voor je veel geld uitgeeft aan dure merken?

En heb je ook al eens geprobeerd om je huid met bakingsoda/zuiveringszout te reinigen? Dat heb ik ook een tijd gedaan toen ik nog weleens last had van pukkeltjes. Gewoon onder de douche wat baking soda op je gezicht (niet rondom je ogen) smeren en daarna afspoelen.

Dankjewel voor je tips. Ik ga de website eens bekijken :grinning:

@hoppa @Freya_n

Je huid reinigen met baking soda vind ik zelf niet zo’n aanrader. Het is een sterke base en kan daarmee de balans van je huid flink verstoren. Als je het doet en het werkt voor jou is dat natuurlijk fijn, maar ik wilde wel even waarschuwen als mensen het willen proberen. Ik zou je dan eerder aanraden een milde facewash oid te gaan gebruiken, want met alleen water krijg je je gezicht ook niet goed schoon (vooral van meuk in de lucht, eventueel een spf die je gebruikt, make-up etc.)

4 likes

Wat is jullie favo spot treatment tegen puistjes? Ik gebruik nu La Roche Posay Effeclar AI (denk ik). Vroeger ook wel eens tea tree gebruikt.

Ik ben ook aan 't bijlezen. Als je wilt splurgen: Dermalogica Solar Defense Booster SPF 50.
Ik gebruikte eerst die van Rituals, maar nu niet meer, omdat die vol minerale oliën zit. Als je daartegen kan is 't geen probleem natuurlijk.

1 like

Dank je wel, ik hou dermalogica zeker op mijn lijstje. Ik heb ondertussen wel die van Bioré besteld, vriendin is daar enorme fan van.

2 likes

Waar heb je die gekocht? Maakt het merk wat uit? En smeer je het als laatste? (sorry m’n huid is een tiener drama aan het starten en ik ben desperate)

Ja die heb ik ook! Geen echte puistjes of mee eters, maar alleen bultjes op m’n voorhoofd. De rest valt nog wel mee, dus ik ga dit zeker proberen!

1 like

Misschien een domme vraag maar laten deze niet makkelijker los bij veel wind of iets? Ik kan niet goed overweg met nepwimpers en overweeg om deze eens te gebruken, ben alleen bang dat ze af waaien of iets haha.

afbeelding

10 likes

Hopelijk blijven ze net zo goed zitten ja hahaha

Heeft er hier iemand ervaring met de self tan producten van Isle of Paradise? Dankzij tips hier gebruik ik nu een tijdje de drops van Collistar en die vind ik super fijn, maar het flesje gaat hard en ik kan nergens de 50 ml meer vinden. Nu kwam ik dus dit merk tegen bij BeautyBay en is ook een stukje goedkoper, maar ken het verder niet

Zinkzalf, daardoor ‘slinken’ de puistjes sneller bij mij.

1 like

Deze werkt erg goed bij mij!

1 like

Ik heb ze vandaag binnen gekregen en ben echt verliefd! Mijn ogen kunnen niet goed tegen wimperlijm en ik kan er ook niet goed mee overweg. Deze wimpers zitten zo fijn en gaan zo makkelijk op.

Ik ben hyped.

3 likes