Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Die van Kruidvat schijnt erg slecht te werken. Ik koop altijd een andere bij de Etos. Ben de naam even kwijt maar volgens mij hebben ze er maar één (in zwart of bruin). En die kun je meerdere keren gebruiken, hoeft niet in één keer op.

Let wel: je moet het binnen een jaar op maken om effectief te zijn. Ik spreek uit ervaring :rofl: Vorig jaar vergat ik het steeds te doen en toen opeens moest en zou ik het die avond doen, dus ik pakte mijn oude pakje bruine verf en het sloeg oranje uit! Echt dramatisch (in mijn optiek) en ik moest de volgende dag werken dus allemaal makeup geprobeerd om het te verbergen en pony erover etc. Bijna niemand die het zag gelukkig.

Daarna de zwarte gekocht (bruin was op en ik moest het direct fixen) en die was zo veel effectiever! Ik had 'em twintig seconden er op en schrok me rot van hoe donker het was geworden. Was even wennen maar wel mooi. De tweede keer dat ik die zwarte gebruikte was een paar weken later en toen was het na 25 seconden amper verkleurd dus heb ik er een tweede laag op gedaan. Denk in totaal zo’n 40 seconden voor mijn donkerblonde wenkbrauwen om donkerder (maar niet zwart) te worden.

Kun je gewoon oogdruppels voor gebruiken. En als je op je werk de hele dag in dezelfde kantoorruimte zit, kun je eventueel zo’n bakje/buisje gevuld met water aan de radiator hangen?

Het is afhankelijk van hoe je huidtype is en wat je met je huid wil, moeilijk om hier een pasklaar antwoord op te geven

1 like

Druppels helpen helaas niet tegen de jeuk, heb al meerdere soorten gebruikt :frowning:

Ik heb niet echt vragen, maar wel een paar algemene tips naar aanleiding van eigen ervaring waarvan ik had gewild dat ik ze eerder wist!

Samenvatting

Huidverzorging
Natura Siberica gezichtsverzorging en lichaamsverzorging (haarverzorging ook fijn, maar niet allemaal ‘toegestaan’ nu ik de CGM volg). Extra pluspunt is dat de gezichtscrèmes (en douchegel) in pompje komen en je dus niet dagelijks met je vieze klauwen in je crème zit.

Voorheen gebruikte ik nog wel eens Neutral gezichtsverzorging en toen die ik een keer tijdelijk niet verkrijgbaar was, heb ik NS geprobeerd. Bijna mijn hele leven moeite gehad met de juiste crèmes etc vinden omdat ze altijd een soort van op mijn huid bleven liggen. Trokken nooit goed in. Met gezichtscrème of zonnebrand echt een nachtmerrie als het regende want dan gleed het er af en in mijn ogen. En in de douche 's avonds spoelde er nog crème of bodylotion ofzo af, echt bizar. Of als ik fanatiek ging sporten en veel moest zweten dan voelde mijn armen gewoon glibberig aan als ik bodylotion op had. Door gebrek aan intrekken ook vaak droge huid in combinatie met vette t-zone op gezicht. En keratosis pilaris op mijn bovenarmen.

Sinds de overstap nergens meer last van! Op warme dagen soms nog wel wat vettige gezichtshuid, maar dat voorkwam ik dan door met één vel toiletpapier even deppen. Mijn gezicht werd ook egaler van kleur, heb nu alleen nog vaak rode wangen omdat ik onnatuurlijk bleek ben. Draag ook bijna nooit meer foundation/poeder (op hele hete dagen in de zomer soms wel poeder) en alleen nog wat concealer onder/boven ogen en soms mijn neus.

Hun handcrème is trouwens ook heel fijn en ruikt lekker. De winterversie erg handig als je in de winter snel kapotte huid op knokkels krijgt etc. Met gezichtsserum heb ik iets minder goede resultaten, maar dat komt denk ik omdat het teveel voor mijn huid was om op te nemen. Geen nadelige effecten maar voelde wel een laagje als ik het 's avonds op deed en 's ochtends mijn gezicht ging wassen. Oogcrème niet goed getest, vind het eigenlijk teveel gedoe en dan moet je bewust minder pompen bij crème anders houd je over.

Gezichts- en lichaamsscrubs trouwens ook heerlijk! De gezichtsscrub is zo fijn dat je met een dagje strand meer scrubt dan met dit spul; ik moet mezelf er echt van weerhouden om het dagelijks te gebruiken gewoon omdat het daarna zo lekker voelt, maar heb dit weleens bijna dagelijks gedaan en zelfs op mijn gevoelige huid nergens last van. Ben trouwens geen fan van hun gezichtsreiniger; heb ik tot twee keer aan toe (door de tijd heen) geprobeerd en het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ruikt wel heel lekker en geen nadelige effecten, zag er gewoon het nut niet van in.

Zijde/satijnen kussensloop
Sinds kort een zijde kussensloop vanwege mijn haar en ik zweer dat mijn gezicht er nog nooit zo goed uit heeft gezien! Ik vroeg me gister en vanochtend nog af waarom ik eigenlijk nog concealer onder/boven mijn ogen deed, want het was helemaal niet nodig. En dat terwijl de huid onder mijn ogen vrij dun is en voorheen vaak blauwig was, net als dat plekje op je neus naast je ooghoek. Vroeger dachten mensen wel eens dat het een afdruk van een brillen neuspad/beschermer was maar toen droeg ik nog geen bril. Heb deze hele week voor mijn doen weinig slaap gehad en was erg moe maar niets te zien aan mijn gezicht!

Ook heb ik de afgelopen tijd eigenlijk geen last meer van dat mijn T-zone wat vettig is aan het einde van een lange dag op een kantoor met airco/verwarming.

Oh en mijn kussensloop was maar €4.95.

Bamboe wattenschijfjes
Ik ben een aantal weken geleden overgestapt op bamboe wattenschijfjes en wat zijn die dingen fijn! Ze schijnen er in 2 varianten te zijn: beide kanten zacht of één kant ‘ruw’ en één kant zacht. Ik heb de laatste (onbewust) gekocht en gewoon 8 stuks via Ali voor twee of drie euro (i.p.v. Nederlandse winkels/webshops waar ze soms wel voor €15 worden verkocht). Kwamen in een mooi zakje waarmee je ze in de wasmachine kunt gooien (zonder wasverzachter) en dan komen ze er weer schoon uit! Even ophangen aan het sokkenrekje en zijn binnen no-time droog. Heb een goedkoop plastic potje met snoepjes bij de Primark gekocht, snoepjes weggegooid en potje schoongemaakt en daar bewaar ik mijn schone wattenschijfjes nu in.

De ‘ruwe’ kant gebruik ik om aan het eind van de dag mijn gezicht af te nemen en de zachte kant voor mijn ogen/mascara. Geen makeup remover of iets dergelijks nodig, zelfs niet als ik een keer foundation draag. En geen geklooi meer met wattenschijfjes die je niet uit de verpakking krijgt, die er allemaal tegelijkertijd uit vallen of die net naast de prullenbak vallen als je ze weggooit :roll_eyes: Nog belangrijker: ik vind de bamboe wattenschijfjes zachter voor je huid dan gewone wattenschijfjes.

Babyshampoo voor wimpers (en evt. wenkbrauwen)
Dit doe ik al jaren. Begon ermee toen ik nog hardnekkige waterproof mascara droeg als tiener/twintiger ofzo. Ben niet zo van het tuttelen en doen en had weinig succes met makeup remover, dus op een gegeven moment bedacht ik dat ik wel babyshampoo kon proberen; als het goed genoeg is voor babyoogjes (en niet prikt!) dan is het ook goed voor mijn ogen. En het werkt! Sowieso goed om mascara te verwijderen, maar merkte ook al snel dat mijn wimpers er mooier van werden. Wil niet zeggen dat ze per se voller of langer werden, maar dat leek wel zo en zit ook meer ‘krul’ in.

Heb het ook als tip aan mijn moeder gegeven omdat haar wimpers kort zijn en ze snel allergisch is voor makeup of gezichtsverzorging etc. en toen zei ze dat het ook wordt aangeraden aan patiënten op de oogheelkunde van het ziekenhuis (daar werkt ze) om hun ogen mee te reinigen. De link had ze nog niet gelegd maar kon wel begrijpen dat het voor mij goed werkte.

Deodorant
Loveli. Werkt echt goed. Ben er een half jaar geleden mee gestart, vlak voordat het zo warm werd en zelfs toen kon ik de hele dag met alleen in de ochtend aanbrengen zonder te stinken. Een collega van mij zei dat ze het zelfs niet na het sporten opnieuw hoefde aan te brengen.

Op basis van kokosolie en zuiveringszout. Het blokkeert je zweetklieren niet, maar neutraliseert zweetgeurtjes zodra het zweet je huid bereikt. Je zweet dus nog wel, maar je ruikt niets. - website

Enige nadeel vind ik dat het een stick is, daar was ik nooit zo’n fan van maar het werkt. En gaat ook lang mee! Heb pas onlangs een nieuwe gekocht dus denk dat ik met een kleine stick (reisversie geloof ik) zo’n 3 maanden heb gedaan.

Je kunt het voornamelijk online kopen maar sommige beauty/natuurwinkels hebben het ook in het assortiment. Heb het zelf in de winkel gekocht omdat ze daar testers hadden en ik dus even kon ruiken aan de verschillende geurtjes.

Baking soda / zuiveringszout voor pukkels/wondjes
Ik heb een oude pot pindakaas in de vaatwasser gegooid en daarna baking soda (één euro nogwat bij de supermarkt) in de pot gedaan. Die staat nu in de badkamer. Voor de inmiddels zeldzame dagen dat ik een pukkel heb of voel opkomen en dan wrijf ik er onder de douche gewoon wat baking soda op. Daarna afspoelen. Heb het vroeger in mijn late tienerjaren ook wel gedaan toen ik nog geregeld “oneffenheden” had op mijn gezicht, nu nog sporadisch nodig. Ook handig als je je per ongeluk hebt verwond tijdens het scheren of een ander wondje ontdekt. Even erop wrijven en afspoelen!

Baking soda is anti-bacterieel, vandaar. En ja, je kunt gewoon dezelfde baking soda gebruiken als die je voor het bakken van koekjes ofzo gebruikt. Niet apart voor naar de drogist gaan, daar is het 5x zo duur.

Biotex voor stinkende kleding
Oké, niet zozeer beauty maar soms heb je weleens kleding dat stinkt. Naar (oud) zweet, nieuw/winkel, schoenen of noem maar op. Ik leg het even een paar uur in warm water met biotex en daarna handwasje of in de wasmachine. Werkt iedere keer. Trouwens ook handig om te doen vóór je een nieuw kledingstuk echt aandoet (niet voor het passen natuurlijk), want dan gaat die vieze winkellucht er uit en al het extra verf dus dan geeft het niet af in de wasmachine.

Dat was het voorlopig wel :rofl:

8 likes

In dat geval is het misschien inderdaad eerder je mascara (of crème/makeup op je oogleden) dan je oog zelf… je kunt nog proberen om je wimpers te wassen/reinigen met babyshampoo en zien of dat helpt (doe ik vaak als ik last heb van hooikoorts) of eventueel schoonmaken met een wattenschijfje met afgekoeld gekookt water voor het geval het een irritant of bacterie is.

@Pepernoot Wat heb je voor huidtype? En welke crèmes gebruik je nu? (Of heb je de ingredientenlijst? Nog handiger!)

@TantePollewop Wat wil je van je primer?

Ik gebruik nu:
Etos dagcreme
Etos nachtcreme - staan geen ingrediënten op het potje
Etos eye makeup remover lotion

Ik heb een normale huid met vette t zone, al zitten daar wel veel velletjes ondanks het scrubben. Ik wil vooral dat mijn huid egaler en stralender wordt. Het is nu redelijk grauw met veel oneffenheden. Ik heb fotos van de ingrediënten in een spoiler gezet.

Samenvatting

Ik heb een gecombineerde huid met vette t-zone en vochtarme wangen. Ik wil dat mijn make up vooral natuurlijk uitziet en niet aan droge plekjes blijft hangen, en niet nadrukkelijk in mijn kraters van poriën trekt. Ik merk bij primers met silliconen echter dat het bij mijn neus en op mijn kin altijd heel onnatuurlijk uitziet met witte puntjes.

Deze vraag zal vast vaker gesteld zijn:

Hebben jullie aanraders voor salons waar je voor een redelijke prijs je tanden kunt bleken?

Regio Zuid-Holland het liefst!

Of waar ik op moet letten bij het uitkiezen? Wat voor technieken werken wel of niet?

@Pepernoot De daily set is zeker een goede om mee te beginnen! Eventueel aangevuld met een spf. Er zit een milde reiniger in en de natural moisturizing factors zijn denk ik een goede vervanging van de crème die je nu gebruikt. Van de crème waar je de ingredientenlijst hebt gepost is een van de hoofdingredienten alcohol denat. Dat droogt je huid ontzettend uit en zou een van de oorzaken van de velletjes kunnen zijn. Hoe vaak scrub je? Ik zou dat niet te vaak doen (maximaal 1 keer per week) en als je dat wilt na een tijdje overstappen op een exfoliant. Maar ik snap dat dat misschien wat veel in een keer is allemaal :slight_smile:
Ik zou denk ik lekker beginnen met die set van TO die je noemde. Als je dan na een paar weken toch nog last hebt van puistjes of niet tevreden bent over de teint van je gezicht, zijn er nog wel wat aanraders!

@TantePollewop Ik vind de backlight primer van Becca fijn, zitten geen siliconen in! Ik weet niet of dat lekker gaat werken met een vettere t-zone, maar misschien kun je een proefje oid krijgen

*huppelt naar de Bijenkorf *

2 likes

@Baratheon , @JaneB
Ik ben het topic aan het bijlezen en die van Dose of Colors, Coloured Raine, Huda Beauty en die van Kat von D(ik ben nog ah beslissen of ik ze nu moet boycotten of niet) zijn mijn lievelings liquid lips.

Hebben jullie tips voor spf die geen witte/grijze waas achterlaat?

2 likes

En hoe is het geworden?

Ben er zelf niet weg van, doet niet heel veel voor mij denk ik, vanmorgen zat het ook weer warrig en met bijtekenen oogt het rommelig.

Ik vind het mooi, maar inderdaad geen wereld van verschil. Wel jammer! En ik had ook verwacht dat het zou blijven zitten.

1 like

Doe ik zeker!

1 like

Ik moet een nieuwe foundation hebben maar wil er niet veel aan uitgeven want gebruik het toch weinig, nu wil ik 1 van Essence kopen maar welke is een beetje goed? Iemand die er 1 heeft van Essence en tevreden is?

Catrice ook goed? Ik ben al heel lang tevreden met deze:

Al meerdere keren gekocht en tussendoor ook andere geprobeerd van duurdere en goedkopere merken maar blijf terug komen op deze. Blijft goed zitten en (voor mij) een goede dekking.

2 likes

Catrice mag ook wel ja. Dit ziet er wel goed uit! Thanks voor de tip.

1 like