Ja het wordt iets anders bij mij dan bij hem. Hij had m’n oogvorm op de een of andere manier een beetje aangepast ermee…
Godver, die magic touch…
Misschien is deze iets voor je? Ik vind hun toner ook fijn. Daar zit wel glycolzuur in, ik weet niet of en wat je verder aan exfolieren doet? Ben zelf nu de rose toner van Pixi aan het proberen, maar dat is nog te kort om een oordeel te kunnen vellen.
@Kauai Ik wil wel met je meedenken! Wat voor huid(problemen) heb je en heb je een budget?
Ja dit is light. Als je m goed geblend hebt is die wel een stuk mooier dan zo erop geplakt zeg maar. Niet mega dekkend, alles is net iets egaler maar zeker niet als foundation, ja misschien als je 3 lagen doet of veel gebruikt.
Ah ja top dankjewel voor je advies!
Op hoop van zegen de true match van Loreal gekocht om te proberen!
Bedankt allemaal @batalash @mehr @Spaarlamp! Ik was eerst de bijenkorf ingelopen maar ze was toen al bezig met iemand anders, dus toen maar naar de douglas maar daar was het natuurlijk gekkenhuis ivm black friday en ze deden geen matching vandaag, ici paris hetzelfde verhaal dus toen toch weer teruggelopen naar bijenkorf en hulp gevraagd toen ze vrij was. Ze was heel erg aardig en stelde me op m’n gemak en legde alles uit dus dat was fijn. Ze heeft me gematcht en opgemaakt en heb ook een tester meegekregen om te checken in daglicht. Ik vind het er al supermooi uitzien en ben blij! Het was een andere kleur dan die ik zelf gekozen zou hebben dus goed dat ik hulp heb gevraagd. Ik word nog eens een beautypro joh. En ik ben niet zo bang meer voor de make-upmensen.
Oh wat lief! Problemen: af en toe een puisje in m’n t-zone, maar vooral extreem gevoelige en trekkerige huid met schilfers en droge plekken. Ik gebruik nu een aantal producten van biodermal, maar wil best upgraden. Ik ben 30 dus mijn huid kan inmiddels wel anti-age gebruiken. Budget niet echt als het maar echt fijn is
Een spf werkt het beste tegen huidveroudering! Omdat je het liefst zo min mogelijk stappen in je routine wilt, zou je kunnen kijken naar een dagcreme die ook een spf bevat. Houd er dan wel rekening mee dat je meestal niet die factor behaalt omdat je niet zoveel crème op je gezicht smeert. Maar iets is beter dan niets Zelf heb ik een hele gevoelige huid ook en mijn huid reageerde goed op de calm dagcreme van Paula’s Choice. Mocht je een nachtcrème willen, dan kan je de parfumvrije crème van Olaz eens bekijken. Eventueel een serum (bijv die ik naar Bunnyslippers linkte) of hyaluronzuur (bijv The Ordinary) eronder, maar dat is misschien net die extra stap waar je geen zin in hebt De hyaluronzuur kan je, vooral in de winter, beter niet los gebruiken dus als je het bij een stap wil houden, zou ik je aanraden het bij een crème te houden.
Draag je alleen mascara of nog meer make-up? Het niet verwijderen van makeup en andere viezigheden die je gedurende de dag ‘oploopt’ kan je huid ook irriteren. Zelf gebruik ik zo mild mogelijke reinigers. Een oliereiniger (zelf vind ik de balsem van The Bodyshop fijn) is een optie en daarna een milde Facewash, maar dat is wel wat meer werk. Je kan evt een Micellair water gebruiken (mijn huid reageert oké op die van Nivea voor de gevoelige huid) en daarna een milde face wash (bijv van Neutral of Neutrogena).
Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Jetske Ultee. Ze geeft veel informatie over irriterende stoffen, en over wat juist wel werkt. Ze heeft zelf ook een huidverzorgingslijn waar ik veel positieve verhalen over gehoord heb. Ik dacht dat ze ook een tevredenheidsgarantie hebben!
Ik ken de struggle met een heel gevoelige huid, dus holler at me als je er niet uitkomt Ik weet lang niet alles, maar kan altijd een poging wagen haha.
Wilde deze mooie nude/grijzige lippenstift met jullie delen! Van Essence dus een koopje! In het echt is die iets meer grijzig.
Ah superlief dankjewel!!
Sinds dit jaar gebruik ik dagelijks een gezichtsspf 50 dus dat vind ik prima en nivea dagcreme, maar heb het idee dat dat niet zoveel voor me doet. Ik ga die van Paula’s choice eens opzoeken. En ook de nachtcrème (ik reageer niet zo goed op welke ik nu heb). Heb je nog tips voor een oogcreme? Ik heb een hele dunne huid onder mijn ogen dus die kunnen wel wat liefde gebruiken.
Ik draag niet zoveel make-up op mijn gezicht, wel op mijn ogen. Moet het er echt beter af gaan halen, maar mijn huid doet zo’n pijn erna. Ik gebruik nu jojobaolie als ik t doe en dat is doable, maar nog steeds heb ik t gevoel dat ik meer kwaad dan goed doe. Zal het eens een paar weken beter doen en kijken wat het effect is!
Waar is precies een toner en hyaluronzuur precies voor? Je hebt me echt geïnspireerd dankjewel
Hoooi ben ik weer met een beginnersvraag. Ik doe eigenlijk ook nooit wat met m’n wenkbrauwen maar heb wel wat gaten, en ik wil wel een keer proberen om dat mooi en subtiel op te vullen. Ik hou niet van die megastrakke, dikke wenkbrauwen. Ik heb geprobeerd wat video’s te kijken maar het ziet er allemaal nogal advanced uit, en alle hoeken die je moet meten vanaf je neus naar de buitenkanten en boog van je wenkbrauwen zijn een soort wiskundige formules voor me. Weten jullie misschien een makkelijke beginnersvideo, of zelf handige beginnerstips voor hoe je dit kan doen? En wat is makkelijker en subtieler, poeder of potlood? Oke bedankt weer haha, ik vind het heel fijn dat jullie hier zijn en dat ik hier al mijn domme vragen kan stellen.
Ik vind zelf poeder wat makkelijker werken en ook geschikter voor beginners. (licht aanbrengen) Je kunt het beste een blond of brunette variant pakken afhankelijk van je haarkleur of wat je mooi bij je gezicht vind passen. Persoonlijk vind ik het mooiste de oorspronkelijke vorm van je eigen wenkbrauw te volgen en hier en daar wat te corrigeren of in te vullen. Een plat kwastje (die zitten soms in een setje bijgeleverd) vind ik hierbij het fijnste werken. Verder is het misschien vooral oefenen.
Ik vind poeder ook het makkelijkste om mee te werken!
Ik ben trouwens heel tevreden over de manier waarop ze bij Benefit wenkbrauwen doen. Ik vreesde voor de Insta-brow (heel hoekig en vlak) maar het resultaat is telkens heel mooi, zacht en natuurlijk. Moet dringend nog eens een afspraak boeken want mijn rupsen zijn out of control haha.
Thanks voor het uitgebreide antwoord! Ik ga zeker even kijken of hij er is. Moest je trouwens een afspraak maken of kon je gewoon gaan zitten?
Gewoon zitten. Wel eventjes wachten! En het was in december dus was ook nog eens de drukke tijd van het jaar
Ik wil hem ook heel graag testen! Die vorige was zo goed, ik hoop dat deze ook nog echt werkt!
Heb deze gekocht maar de vorige niet lang genoeg gebruikt om resultaat te zien (3 x ofzo daarna wordt ik te laks/vergeetachtig) ben benieuwd! Hij prikte in ieder geval niet.
Top dat je al een spf gebruikt! Zelf gebruik ik meestal geen aparte oogcreme. Als je een crème gebruikt die mild genoeg is, kan je deze ook op de huid rondom je ogen gebruiken. Als m’n huid extreem droog is, gebruik ik weleens Lempeä Ultra Sensitive Calming Eye Cream als extra.
Een toner kan je gebruiken na je reiniging om de laatste restjes reiniger van je gezicht te krijgen. Vaak hebben ze ook bepaalde kalmerende en/of verzorgende ingredienten. Die van The Ordinary bevat ook glycolzuur, een exfoliant. Dat is met zo’n gevoelige huid misschien wat heftig.
Hyaluronzuur trekt als het ware vocht aan. Het kan dus heel fijn zijn om dat te gebruiken als je een vochtarme huid hebt. In de winter kan het door die eigenschappen ook vocht aan je huid onttrekken als je er geen crème overheen gebruikt, vandaar mijn aanrader om voor crème te gaan als je maar 1 stap wilt.
@Lemongrab Ik zou je zeker ook aanraden om eens naar Benefit te gaan! Ik ben daar een keer heel leuk en uitgebreid geholpen, en kon alles lekker meekijken met een spiegel zodat ik goed zag hoe de medewerkster dat deed. Ze hebben er veel keuze in wenkbrauwproducten ook, niet geheel onbelangrijk En misschien een gekke, maar als ik voor dat soort zaken advies wil in de winkel, kijk ik naar wie ik daar mooie wenkbrauwen vind hebben