Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik lees stiekem mee :slight_smile: wat is verder jouw routine?

1 like

Ik gebruik weinig make-up (meestal alleen mascara & lipstick) dus qua reiniging gebruik ik al jaren de gezichtsolie van Balea (DM). Dan nog een face wash, die wissel ik regelmatig. Nu iets van DM, hiervoor iets van filorga.

Dan gebruik ik toner met een watje en doe ik serum op (momenteel een plumping iets van Filorga, voelt wel fijn). Avocado eye cream van Kiehls en dan of matterende zonnebrand van Kiehls of NMA van the ordinary (die grote tube).

Ik heb ook nog midnight recovery oil van Kiehls, maar eerlijkheid doet mij bekennen dat ik daar vaak te lui voor ben (en ik haal dus ook niet altijd mijn mascara weg, sorry).

1 like

Medium Brown is warmer dan ash Brown dus als je niet van warmte houdt, zou ik die niet pakken. Ik hou zelf van donkere wenkbrauwen dus ik zou dark Brown pakken, ik gebruikte zelf altijd ebony en mijn haar is een paar tinten donkerder dan van jou.

@Bunnyslippers heeft DM geen fijne serums?

1 like

Nee, ben echt DM fan, maar ze hebben geen fijne serums en toners voor mij.

Oh wat uitgebreid, bedankt! Ik weet echt niks van huidverzorging en klooi maar wat aan. Mijn doel is ooit een goede routine opbouwen die is afgestemd op mijn huid en ik ook kan volhouden. Dus geen 5 producten per dag. Ik ben idd zelfs ook al te lui voor mascara eraf halen… (ook omdat mijn huid dan gaat miepen). Ik ben benieuwd of er nog mensen met tips komen :slight_smile:

Bij lookfantastic krijg je nu 25% korting op Laura Mercier met code BLACKOUT25. Moet je wel op de engelse site bestellen.

3 likes

Hallo deze beautynoob komt even om advies vragen. Ik wil graag de Estee Lauder double wear nude proberen maar zit te twijfelen of ik me ergens moet laten kleurmatchen of zelf proberen of dat ik het wel kan gokken na het kijken van 10 YT-filmpjes en artikelen over de juiste kleur foundation kiezen. En waar werken de meest capabele en aardige mensen hiervoor, bijenkorf of douglas? Kun je zelf naar zo’n counter lopen en strepen op je gezicht smeren of is dat not done en moet je je door zo’n gelikte vrouw onder handen laten nemen? (Die vind ik altijd een beetje eng.) Of kan 1 van jullie met verstand van zaken niet ff met me op expeditie om me te helpen? Voel me echt een kleuter op eerste schooldag

3 likes

Ik zou m laten matchen, dan weet je (zou iig moeten) zeker dat het de juiste kleur is en zit je straks niet met een niet matchende foundation thuis. Douglas of BK maakt niet veel uit, BK heeft alleen echt personeel van Estée en Douglas niet. Ik merk zelf dat mensen vaak voor een bepaald product komen en als je het dan bij ze aanbrengt, het eigenlijk niet aan hun verwachtingen voldoet en ze met iets totaal anders naar huis gaan, dus ik zou zelf altijd testen maar ik doe dat gewoon zelf en hoef niet geholpen te worden door een medewerker. Je kunt ook altijd zeggen dat je even rond wilt kijken en zelf wat swatchen (wel op je gezicht want je armen/handen zijn een andere kleur) en als je er niet uit komt kun je altijd hulp vragen.

1 like

Ik werd bij de counter in Hudsons Bay heel goed geholpen! Ze had een apparaatje waarmee ze op mijn gezicht ging en die gaf dan aan welke kleur foundation ik moest hebben. Toen ging ze hem bij me aanbrengen, en het was inderdaad de goede kleur. Toen kreeg ik ook nog een klein flesje mee met die kleur om thuis nog te testen, er zat echt heel veel in (kon er wel een week mee doen), en toen heb ik hem gekocht.

6 likes

Super lief van je, dank je wel! Ik heb gisteren de Laura mercier primer radiance al gekocht bij de Bijenkorf via een vriendin die er werkt en 20% korting kreeg. Ben heel benieuwd of die werkt, lees overal goede reviews in ieder geval.

1 like

Dankjewel! Ik zie helaas niet echt wat met genoeg korting.

Vraagje! Ik twijfel tussen twee kleuren van de cc cream it cosmetics your skin but better: fair-light en light. Ik heb geen hele lichte huid zoals Vera Camilla dus denk dat de hele lichtste kleur te licht is. Maar welke dan? Iemand ervaring?

Van een Lancome foundation had ik de kleur 005 beige ivoire.

Ik wil de cc cream hopelijk nog met bf korting kopen.

Nee ik ook niet helaas :frowning:

Ik zal m zo even voor je opzoeken! Ik heb light geloof ik.

1 like

Ah dankjewel!

Vera Camilla heeft 'm zelf! https://www.instagram.com/p/B4m2YCrHWrQ/

Edit: oh het is wel de illuminating CC cream, pardon!

Ik draag alleen zelf geen foundation dus kan geen vergelijking met andere foundations geven helaas.
Maar ik ben blond met blauwe ogen, nu wat gebruinder dan normaal.
Heb ooit de kleur Ivoor geloof ik gehad van Estee Lauder en die is een stuk lichter dan deze.
Heb deze in de winter gekocht in nyc en toen wel veel gebruikt.

1 like

Ah super dankjewel voor je foto’s ook! Dit is de kleur light toch? Denk dat deze voor mij nu te bruin is, maar voor vakantie een goede optie is.

1 like

Ja ik heb dat gedaan. Super aardige en kundige man die me heel veel complimentjes en tips in 1 gaf. Dat was echt heel prettig en totaal niet nep. Hij was echt heel enthousiast en leek gewoon oprecht blij dat hij me mocht opmaken!! Was echt leuk om daar te zitten, en hij was helemaal trots en toen ik de spiegel kreeg snapte ik het! Wauw wat hij me mooi opgemaakt zeg! Stond heel mooi bij m’n ogen. Heb het palletje toen gekocht. Het was een slanke man van ongeveer 35 jaar met een kuif! Misschien zie je hem wel

4 likes

Dit lijkt mij ook heel leuk om eens te doen. Kon je goed volgen wat hij deed om het zelf thuis na te doen?