All secur maar is overgenomen door allianz.
Interpolis, wel alleen een optie als je bij Rabo bankiert tegenwoordig. Nette voorwaarden, ik hoor altijd fijne schade afwikkeling. Niet de goedkoopste, maar ook geen gekloot met eigen risico, verplichte schadesturing of dat soort onzin.
Neem dit van mij aan: géén NH1816. Dat is kut. Iemand die ik ken heeft daar al best lang een schade lopen (haar eigen verzekeraar ook he!) en gaat zo moeizaam.
Ik heb bij centraal beheer. Tot nu toe heel erg tevreden, nette prijs en 2x een goeie afhandeling van de schade gehad
Ik ben verzekerd bij ASR. Prima prijs per maand, gelukkig nog nooit schade hoeven melden, dus hoe dat gaat… Geen idee!
Mijn auto is verzekerd bij de Hema! Loopt gewoon via Achmea. Tot nu toe tevreden! Laatst was het stuur uit onze auto gejat en toen zijn we echt snel geholpen. Vervangend vervoer alles
ik ga voor allianz! heel goed met alles vergeleken en komt voor mij het voordeligst uit.
bij zlm heb je alleen wel behoorlijke korting bij een x aantal schadevrije jaren. is dit ook bij allianz?
Ik vind het niet heel veel, maar je zou het kunnen controleren door je geboortejaar aan te passen en andere schadevrije jaren op te geven.
Let er wel op dat je alleen schadevrije jaren opbouwt als je een auto op je naam hebt staan. Ik dacht een tijdje terug ook ‘chill, ik heb al 5 schadevrije jaren’ want ik had geen auto en dus geen schade. Helaas bouw je dan ook niks op.
Oh haha nee dat zou ik niet hebben gedacht zo, inderdaad als ik geen auto heb gehad eerder heb ik geen schadevrije jaren opgebouwd, maar dankje alsnog voor je tip!
Het was meer voor over een paar jaar, want ik betaal nu gwn sowieso meer omdat ik nog geen jaren heb opgebouwd
jeeetje waarom is er ook zo veel keus he haha
Ik heb het voor je uitgezocht (hoezo werkontwijkend gedrag) en de bonus-malus ladder loopt bij allebei ongeveer gelijk op, bij Allianz zelfs iets sneller!
En volgens mij kun je bij verschillende verzekeraars schadevrije jaren opbouwen dus je kunt dan altijd overstappen als de no claim korting ergens anders beter is!
Misschien is dat niet goed ingevuld bij Independer? Ik zie het wel in de polis staan namelijk.
Je bouwt overal korting op door schadevrije jaren. Als je van verzekeraar switcht worden die jaren ook in een landelijk systeem gezet (roy data). Alleen die kortingspercentages kunnen minimaal verschillen tussen de verzekeraars of bijv. de trede waarin je wordt ingeschaald als je nog geen schadevrije jaren hebt. Als je onverhoopt schade rijdt in het begin en met jaren in de min komt te staan kan dat een issue zijn als je van verzekeraar wilt switchen, denk daar wel even over na.
Oh en neem AUB een inzittendenverzekering! Anders is eigen letsel niet gedekt bij eigen schuld. En ik zou persoonlijk ook een no claim beschermer doen.
Even een vraagje over de inzittendenverzekering: ik zit zo goed als altijd in mijn eentje in de auto en als mij iets gebeurt door eigen toedoen heb ik toch mijn zorgverzekering? Op basis van deze beredenering heb ik niet voor die extra dekking gekozen, maar gezien jouw opmerking ga ik daar nu aan twijfelen.
Uhm, zorgverzekering dekt alleen zorgkosten. Bijrijders zijn altijd op de WAM verzekering gedekt. Stel jij rijdt zelf ergens tegenaan, flinke impactvolle schade. Alles wat de zorg niet dekt en bijv. inkomensverlies etc. de gemiddelde inzittendenverzekering dekt die kosten wel (inkomensverlies soms deels). Echt sluit die aub af, voor jezelf, voor die paar euro per maand.
Los daarvan ik ken ook best veel (jeugd)organisaties waarbij het gewoon een vereiste is voordat je überhaupt mensen/kinderen mag vervoeren naar bijvoorbeeld een wedstrijd of zo. Als ze erachter komen dat je dat niet hebt dan vinden ze dat niet zo grappig (zacht uitgedrukt), omdat je ook verantwoordelijkheid hebt tegenover de inzittenden.
Ik vind het zo’n klotestreek dat een autoverzekering duurder kan zijn afhankelijk van je postcodegenoed
Scheelde hier ruim 10 euro per maand tov vorig adres
Dat slaat dan weer nergens op. Inzittenden zijn gedekt, mits de auto WA verzekerd is en dat is verplicht. De bestuurder zelf is uitgesloten op de WAM. Zelfs als iemand heeft gezopen zal de verzekeraar doorgaans moeten betalen (moet de zuiper wel terugbetalen).
Ik weet de redenatie er ook niet achter, maar wordt wel vereist.
Volgens mij een algemeen misverstand dat die inzittenden verzekering voor de passagiers is, dat doet de naam natuurlijk ook wel een beetje vermoeden. Ik denk bijna dat de verzekeraars dat misverstand wel prettig vinden omdat mensen hem dan vaker afsluiten dan wanneer het bestuurdersverzekering oid zou heten? Terwijl dat veel beter de lading denkt.
Denk omdat mensen gewoon slecht geïnformeerd zijn en geen idee hebben waar ze over spreken haha. De naam is ook wel misleidend natuurlijk, inzittendenverzekering…