Het autotopic

Ja maar zo irritant dat je dat iedere keer uit moet zetten. Want je denkt er pas aan als het hij weer terugstuurt :joy:

Haha ja klopt. Ben er nog niet achter hoe de instelling blijft staan.

Spreekt voor zich dat ik niet naar rechts kan, anders zou ik dat wel doen.

Ik kom altijd veel chiller aan op mijn bestemming als ik rustig 110 heb gereden achter de vrachtwagens maar op de een of andere manier laat ik mij altijd opjagen om toch sneller te rijden.
In mijn vorige wagen stelde ik mijn display in om het verbruik te tonen en dat heeft me echt wel geholpen om trager en ecologischer te rijden. Jammer dat ik die optie niet heb in mijn nieuwe auto.

Heb vandaag gekeken voor de Kia e-niro, is eigenlijk een hele chille, maar heeft een levertijd van 1 tot 2 jaar :neutral_face:

1 like

Mensen kunnen ook gewoon manieren hebben en als je ergens 150 rijdt in NL of BE dan zit je al redelijk boven de snelheidslimiet (rijd het zelf ook) en is duwen en knipperlicht gewoon achterlijk. En nee, inhalen is een voorrecht en geen recht, zolang iemand niet onnodig megalang langzaam links blijft rijden.

2 likes

waar hebben jullie in het bijzonder naar gekeken bij het aanschaffen van een occasion?

Kilometers, jaar, airco, elektrische ramen en ook deuren achter

1 like

ja dit zijn zeker de dingen waar ik standaard op let! en wat hield jij dan bijvoorbeeld aan qua kilometerstand of jaar als grens?
heb al een soort lijstje gemaakt, maar op internet kun je weer uren doorklikken en weer extra zaken vinden waar je óók nog op kan/moet letten :stuck_out_tongue:

Of de km stand NAP gecontroleerd is vind ik het allerbelangrijkste. En dat de APK nog ongeveer een jaar goed is.

1 like

Je kan veeeeel beter naar een onderhoudshistorie kijken dan enkel naar kilometers. Google ook de auto welke je op het oog hebt, plus de motorisering :). Dan vind je vaak veel fora en ervaring.

2 likes

Mijn auto kwam laatst met hakken over de sloot en toen dacht ik eraan om hem te verkopen. Dat heb ik niet gedaan maar sindsdien vind ik het verdacht als hij net apk heeft gehad. Grote kans dat ze toen dingen hebben gevonden die ze niet wilden laten maken.
Een dealer vernieuwd overigens vaak ook de apk bij aanschaf.

Waar ik verder op zou letten is de onderhoud geschiedenis. Een auto die goed is onderhouden levert vaak minder problemen op in de toekomst.

Verder kan je als je een proefrit gaat maken in een bepaald type auto googlen op specifieke problemen van dat type. (Zoals ‘ramen achter doen het soms niet’) dan kan je dat soort dingen goed nalopen bij de proefrit.

1 like

Haha ja!
Tijdens mijn zoektocht naar een tweedehands auto kreeg ik te horen dat ik de oude auto van de (overleden) oma van mijn vriend mocht hebben. Zijn opa heeft een paar jaar lang 2 auto’s gehad na haar overlijden en kon maar geen afstand nemen van haar auto en wilde 'm absoluut niet verkopen. En toen mijn vriend op een gegeven moment vroeg of ik 'm mocht overkopen, zei hij van 'Nee, Cajun Moon mag ‘m hebben voor niks’. Dus sindsdien heb ik een auto. Ik vind het echt een auto voor oude vrouwtjes, maar wel heel fijn! En er stond nog maar 18.000 km op de teller en hij komt uit 2003 :o Alleen niet zo zuinig helaas. Deze heb ik!

Ik was eigenlijk heel blij dat ik zo aan een auto gekomen ben, want ik zag echt door de bomen het bos niet meer op marktplaats. Er staat zoveel op en je weet ook niet of het betrouwbaar is of niet. Ik vond het maar lastig.

Toen ik nog aan het zoeken was keek ik voornamelijk naar Japanse merken, omdat ik gehoord had dat die vaak betrouwbaar zijn. Ik keek elke dag wel of er een betaalbare Toyota Aygo of iets dergelijks te koop stond. Verder keek ik of er nog onderhoudsboekje aanwezig is, of er een distributieriem aanwezig is en zo ja, wanneer voor het laatst vervangen. De kilometerstand en of die geloofwaardig is. En ik keek ook naar hoe zuinig de auto rijdt.

1 like

Team zwarte Opel Corsa! Mijne is ook alweer 12 jaar oud.
Ik heb wel recent de distributie ketting moeten laten vervangen. Is ook geen garantie dat je daar eeuwig mee kan doen.

1 like

Omg, deze wil mn vriend ook kopen. Ik roep al weken dat het een oude-mensen auto is. Ook nog in een vage blauwe kleur :roll_eyes: Gelukkig heb ik mn eigen auto!

Bedoelt hij echt die? Je hebt ook een andere versie

Klik

Haha echt? Waarom?
Ik had er zelf ook nooit voor gekozen :stuck_out_tongue:

Ik wou echt heel graag perse cruise control erop hebben. Dat was echt een must. En parkeersensoren omdat mijn eigen parkeerplek bij het complex inimini is en soms lastig met insteken.

1 like

Ja, echt die… hij heeft echt zo’n bizarre smaak wat auto’s betreft!

1 like

haha ja dat doen wij ook.

1 like

En waar zijn jullie verzekerd voor jullie auto? je kunt op een bepaalde site heel goed vergelijken dus ben al enigszins bekend met de namen, maar ben benieuwd of jullie bepaalde ervaringen ermee hebben.