Een Seat Leon. Ik heb nog nog niet eerder zo’n fijne auto gehad.
Renault twingo, nieuwere model, cabrio. Prima voor mij:)
Ik denk dat mijn achterbumper als een magneet werkt op een bepaald type chauffeur (man, pakje aan, in Audi of BMW van het bedrijf). Dan mag ik bijvoorbeeld nog 150 km per uur rijden, als ik op de linkerrijstrook rijd wordt er bijna altijd naar me geknipperd of getoeterd dat ik uit de weg moet.
Jonge vrouw + kleine auto wordt door sommige hersens geïnterpreteerd als “maximumsnelheid 110” ondanks wat de teller aangeeft, vermoed ik.
Wat doen jullie allemaal qua onderhoud? Laten jullie 1x per jaar bij de garage een beurt doen ofzo? En hoeveel betalen jullie aan onderhoud? Ik keek snel even op kwikfit en daar zag ik honderden euros voor een grote beurt.
Ik weet echt van niks en ben wel constant bang dat de olie in de motor “op” raakt haha. Had hem laatst gepeild en hij zat netjes tussen leeg en vol in, en dat is schijnbaar goed. Maar wat ik in godsnaam moet doen als hij leger raakt? En koelvloeistof, kan je volgens mij niet zomaar bijvullen… hoe zie je of daar nog genoeg inzit etc etc.
Ik hoef nu geen antwoord hoor;) maar dat zijn dingen die ik me weleens afvraag. We hebben de auto sinds maart gekocht en toen was hij door de APK heen dus mag hopen dat hij nog wel even blijft leven. (Hyundai i10 2008)
Dramatisch ja zulke types, als ik van de weg af wordt gedrukt zijn het inderdaad altijd dat soort mensen. Fuckers zijn het.
Ik laat 'm een keer per jaar bij de apk nakijken. Verder als ik bijzonderheden merk aan de auto, breng ik 'm langs.
Mochten we met de auto op vakantie gaan, krijgt ie ook nog een beurtje.
Olie e.d. moet je gewoon regelmatig checken. Verder gaat koelvloeistof niet zo hard als alles oké is. Anders merk je dat wel aan de temperatuur van de auto .
Wij doen in principe 1x kleine beurt en 1x grote beurt. Meestal 1 van beide icm APK en dan vaak voor onze wintersport nog een keer.
Ik ben aan het kijken naar een Volkswagen T-Roc… een kleine SUV en valt qua prijs (en dus bijtelling) volgens mij nog wel mee…
Waar je ook heen gaat, ga NIET naar de Kwikfit. Die verzinnen echt mankementen waar je bij staat.
Wij gaan altijd naar een onafhankelijke, dus niet-dealer garage (1-mansbedrijf), hij verkoopt ook geen auto’s dus hij heeft er weinig baat bij om je auto om een niet-bestaande reden af te keuren om je dan een andere aan te smeren. Ik ga sowieso nooit naar een keten als Kwitfit of Euromaster.
Mercedes C business solution break, sinds februari ofzo. Wel tevreden van, maar veel technologische snufjes waardoor hij soms eens signalen geeft als het niet nodig is. Ik schrik dan altijd, ofwel staat hij wat gevoelig ingesteld. Het is ook een automaat en had hiervoor steeds een handgeschakelde, maar op zich is automaat wel gemakkelijk. Het is wel een bedrijfswagen dus naar kosten toe weet ik niet zo goed want onderhoud en diesel zijn voor de firma. Ik zou zelf voor een iets goedkopere wagen gaan een volkswagen passat of skoda octavia (zoiets)?
Een collega heeft deze, vind hem heel mooi, maar weer een vrij kleine kofferbak. Heb zelf nu een station dus beetje verwend nu erin. Zou dan zelf liever een Tiguan willen. Maar weer first world problems, hoe parkeer ik zo een ding? En dan wordt de bijtelling nette 150 euro meer dan wat ik nu betaal. Misschien moet ik het ook gewoon bij ene station houden ipv SUV. Maar vind die weer zo lelijk
Ja! Mijn vriend heeft ook een mercedes en als je per ongeluk over belijning rijd op de weg gaat die auto helemaal trippen? Of hij vind dat je te dicht op een andere auto komt en dan remt ie zelf even ofzo
Hahaha ja inderdaad zoiets bedoel ik of als ik moe ben dan zegt hij om de 5 min dat ik moet pauze nemen, blijkbaar merkt hij aan de rijstijl of je nog wakker bent of niet. Dan mis ik echt een simpele wagen zonder technologische snufjes nuja dat zelf remmen kan wel soms je leven redden (of toch je auto van schade beperken).
@KazimirKriminanski @Karl_Lagerfeld
Mijn vriend heeft sinds kort ook een Mercedes die dat doet. Ik schrik me iedere keer een ongeluk. Ik vind de auto eigenlijk veel te groot. Hallo, we wonen middenin de stad? Ik heb er alleen nog maar in gereden als mijn vriend erbij was. De auto rijdt verder heel lekker, maar ik moet even over die drempel heen, vooral het parkeren in het centrum moet ik nog oefenen (ik woon hier pas sinds kort - gelukkig zijn voor parkeren ook allerlei technische snufjes voor inbegrepen in deze auto, haha).
Ja was ik niet van plan maar bij hun op de site kun je invoeren welke auto je hebt en hoeveel een beurt kost.
Oliewissel 135
Kleine onderhoudsbeurt 197
Grote onderhoudsbeurt 344 (aanbevolen 2 jaarlijks)
Vind dat zelf wel veel geld maar ja aan je veiligheid mag geen prijs zitten… 2 jaarlijks vind ik dat nog wel te doen trouwens.
Ja maar sommige idioten duwen je er gewoon af en hebben schijt dat er ook auto’s rechts rijden. Heb dat ook regelmatig, rijden gewoon auto’s voor en rechts van me, maar alsnog duwen en knipperlicht, dan denk ik echt; maat wat wil je dat ik doe?!
Daarom blijf ik echt altijd rechts. Behalve als t rustig is en rechts te sloom gaat. Maar dan ga ik wel gelijk naar rechts als ik ook maar 1 iemand achter me heb rijden op links ook al seint hij niks.
Ik zet dat steeds uit. Super irritant, active lane assistant oid heet dat.
Ja dat is wel het meest ideale. Maar vind het soms ook wel gevaarlijk, dan is het al druk op de weg, en gaat iemand naar rechts, prima, om vervolgens na 10 meter de auto weer naar links te gooien terwijl er eigenlijk geen ruimte is en iedereen op de rem moet. Op dat soort momenten blijf ik wel gewoon links rijden.
Ik ben ook echt pro rechts rijden, maar het zijn altijd de audi’s, teslas en bmws die denken dat ze de enige op de weg zijn en iedereen maar altijd plaats voor ze moet maken.
Ja die zigzaggers zijn ook irritant. En indd audi, bmw tesla etc pfff breek me de bek niet open. En dan rij ik nog maar een paar maanden