Het autotopic

Ik ook niet :stuck_out_tongue: Trilt zelfs niet met >140 :sweat_smile:

1 like

Ik hwb een peugeot 107 uit 2008. Prima saai autootje, altijd starten lopen.
Alleen met geen tien paarden vooruit te krijgen, dus mn volgende de auto wordt sowieso een sneller model. Ik wil ook racen :triumph:

Wij hebben vandaag een Hyundai i10 gehaald uit 2008. Volgens mn vriend rijdt hij heerlijk maar ja wij hadden dus hiervoor een oudje uit 1996 zonder airco en stuurbekrachtiging… kan dinsdag mijn rijbewijs ophalen en ga dan sweekends lekker rijden.

Ik heb een lease bakkie, een Mini One (3 deurs, zwart). Eind dit jaar loopt mijn contract af dus ik moet over ongeveer 3/4 maanden een nieuwe bestellen. Zit op dit moment te denken aan de Volkswagen T-Roc.

1 like

zijn er nog aanraders voor goedkope eerste auto’s met een automatische versnellingsbak? Ik heb net naast een Prius uit 2008 gegrepen en voor de rest is er niet veel goeds te vinden qua occasies. Maar bij de meeste merken kan ik niet veel keuzes vinden voor automatische bakken bij de goedkopere modellen wat het dus moeilijk maakt om iets te vinden, of misschien toch gewoon rechtstreeks naar garages gaan kijken?

Qua grootte of opties nog bepaalde wensen? Ik zou denken aan Opel Corsa, Volkswagen Polo of ouder type Golf, Nissan Micra, Toyota Yaris. Smaak qua uiterlijk dan even buiten beschouwing gelaten :slight_smile:

1 like

Zou met deze fiat wel eens heel graag op de snelweg willen rijden

1 like

Wat een fiat500 shaming hier :broken_heart:

2 likes

Mag ik vragen hoeveel je ongeveer per maand kwijt bent voor je mini? En voor hoeveel km per jaar?

Ik heb een Peugeot 206, ik word al verdrietig als ik eraan denk dat ik deze ooit weg moet doen. Dan neem ik weer een 206 denk ik, haha, of iig een Peugeot.
Kost dacht ik 81 euro per kwartaal aan belasting en ik denk dat ik gemiddeld 1 op 15 rij.

Uhm, ja ik had gewoon een leasebudget bij mijn functie en qua kosten was ik dan 130 euro per maand netto meer kwijt dan als ik de standaard auto zou nemen (Ford Fiesta), inclusief bijtelling etc. Nu heb ik een nieuwe functie en dus ook een hoger leasebudget dus krijg ik eigenlijk geld terug voor mijn auto haha.

Qua kms weet ik niet wat het scheelt in prijs, ik rijd iets van 8.000-10.000 km per jaar voor mijn werk.

Ik heb een mitsubishi outlander. Heel fijne auto, rijdt alleen niet zo zuinig dus dat is een beetje kak maar verder wel liefde❤

1 like

Echt first world problems, maar ik mag het eind van het jaar een nieuwe auto uitzoeken (zakelijke lease) en we zijn ons een beetje aan het oriënteren. Maar ik vind alles zo pokkeduur :weary:

Rij nu een Kia sportswagon en dat is nog wel te doen qua bijtelling, maar het liefst zouden we straks iets van een SUV willen. Ik zit veel in de auto en er moet veel inpassen, waardoor ik ook een grotere comfortabele auto wil.

Tesla model 3?

1 like

Ja we waren inderdaad bij Tesla wezen kijken, maar vind het zulke futuristische auto’s. En vond hem aan de kleine kant. De tesla model s vond ik wel heel mooi (en ruime kofferbak) maar ook een stuk duurder dan de 3 haha.

Ja, maar wel heel goedkoop! Tesla leasen is gewoon stukken goedkoper dan een VW Polo, bizar

Ik heb inmiddels een andere! Een Pontiac Grand Le Mans 4-deurs van '78 :blush:

1 like

Een witte Peugeot 108. Nog nooit zo veel verkeersagressie over me heen gekregen als met deze wagen, alleen al daarvoor zou ik willen veranderen.

Ja is inderdaad raar. Als ik niet zoveel onderweg was, en ook minder laadruimte nodig had dan was ik denk ik voor de 3 gegaan. Ofja kan hem sowieso in gedachte houden.

Hoezo dan? :open_mouth: