Het autotopic

Ik ben te klein om op m’n dak te kijken, dus wie weet is het daar ook een deukenfeest :rofl:

2 likes

Ha ja m, ik had echt vier pagina’s aan schades. Echt verschrikkelijk. Gelukkig meeste gebruiksschade, maar toch 4 of 5 gevallen wat wel voor mij was. Duur geintje :sweat_smile:

Ik moet hem volgende maand inleveren dus lees mee. Ik vrees ook wel wat euro’s aan krassen als ik jullie ervaringen zo lees. :sob:

Oh shit… hoop dat het meevalt want heb ook al een nieuwe auto gekocht dus ben echt arm nu 🥲

Beetje schade na 3 jaar is ook niet heel gek toch? Ik bedoel gebruik dat ding bijna dagelijks…

Viel het mee met je schaderapport? Ik heb net mijn innamerapport weer bekeken en tel zo’n 25 schades, waarvan 5 echt gerepareerd moesten worden. Heb echt het idee dat er met een vergrootglas naar gekeken werd door dat bedrijf.

Schade aan de velgen enzo was gelukkig gewoon normale gebruikersschade

Ja tot nu toe alleen schade op de velgen (had ban die fancy sport velgen en dunne band), maar hij was al 2e hands toen ik ‘m leasde. Dus ga die foto’s nog even terug zoeken.

Heb nog geen prijs oid!

Benieuwd naar ervaringen met private lease van een elektrische auto! Ik zou graag elektrisch willen rijden, maar heb het spaargeld momenteel nodig voor verbouwing huis. Ben dan nu aan het overwegen of private lease een goede optie is ipv andere occasion kopen…

Mijn gepensioneerde vader (dus tijd te over) heeft laatst helemaal uitgezocht wat voordeliger was. Opel Meriva uit 2015 benzine blijven rijden of een Kia Niro elektrisch leasen. Kwam er op neer dat die elektrische lease goedkoper was, althans niet echt duurder. Ouders hebben wel zonnepanelen die veel opleveren jaarlijks en die Kia was toen met een bepaalde actie. Ze rijden ook niet meer dan 10/12k per jaar aan kilometers en dat kost maandelijks 479 meen ik. Denk dat het andere koek is als je bijv. 50/60k rijdt!

1 like

Geen ervaring met elektrisch, maar heb toentertijd vanwege een nieuwbouwwoning met waarvoor inderdaad ook veel eigen geld nodig was ook gekozen voor private lease.

Is me goed bevallen, alleen het inleveren is effe zuur met eventuele schade.

1 like

Zijn hier mensen die hun private lease voortijdig hebben opgezegd? Wij hebben dit gedaan ivm overschreden kilometers, maar naast de bevestiging dat de auto was ingeleverd en een soort van afrekening (niet gespecificeerd) hebben we niets gehoord. Dat was eind augustus. Zou het kunnen dat we aan het einde van de oorspronkelijke termijn alsnog een narekening krijgen? We hebben nu ook helemaal geen ‘boete’ betaald namelijk en ook geen schaderapport gezien. Ik kan natuurlijk even bellen maar wil geen slapende honden wakker maken :grimacing:

Wij hadden die van ons ook 3-4 maand eerder opgezegd omdat onze nieuwe private lease auto al was geleverd. De nieuwe dealer heeft de resterende maanden (die 3-4 maanden) afbetaald voor ons, vet chill. Dat was destijds in beginaugustus al. En als ik nu in mijn mail terug kijk zie ik we ‘pas’ in oktober nog weer een factuur kregen voor eigen risico van de schade. Dit terwijl officiële lease tijd pas in december zou verlopen.

1 like

Ik kreeg toen vrij snel een schaderapport (geen schade) en een eindafrekening. Was leaseplan via anwb, als je geld moet betalen voor vroegtijdige beëindiging zou ik er toch zelf achteraan gaan. Gaat waarschijnlijk niet om een paar tientjes dus dit vind ik ook niet echt slapende honden wakker maken. Ik zou daar echt niet rustig op kunnen zitten wachten.

Ah thanks voor het delen van je vaders research haha, altijd fijn die pensionado’s! Wij hebben inderdaad ook zonnepanelen dus dat scheelt enorm. Rijden wel wat meer dan die 20k, maar zie nog wel schappelijke bedragen als ik wat verschillende websites invul.

Als je echt rekening houdt met een brave maandelijkse afschrijving en voor onderhoud aan je gewone auto dan denk ik ook wel dat her voordeliger is. Want daar zou je eigenlijk wel een paar honderd per maand voor moeten reserveren. Houd wel rekening met installatie van die paal. Bij pap moest Enexis het een en ander komen doen dus dat heeft 2 maanden geduurd. Die Kia Niro rijdt wel echt heerlijk :joy: als een zonnetje.

Hmm dat is dus wel later, maar ook weer niet zo laat als bij ons nu… Ben toch geneigd om maar even af te wachten nog.

@mikselke waarom niet? Kan ik daar problemen mee krijgen of meer het idee dat je potentieel nog een bedrag moet betalen? Want dat geld heb ik wel gewoon dus of ik dat nu of over 2 maanden (het zou in februari aflopen) betaal maakt ook niet zoveel uit.

Gevoelsmatig. Misschien heb ik ook teveel deurwaarderstv gekeken maar straks sturen ze brieven, komen die niet aan en staat iemand op de stoep 🥲. En je wil het toch ook achter de rug en volledig afgerond hebben? Kan me goed voorstellen dat ook de BKR registratie voor de lease nog blijft staan nu.

2 likes

Dankjewel, goede punten! Ik denk er nog even over na!

1 like

Gebruiken jullie een autoparfum? Welke? En hoe bevalt die?

Ik vind goedkope (bv. Van die boompjes) vaak erg chemisch. Maar 15 euro voor 6 weken geur van Rituals vind ik ook veel geld. Iemand tips?

Ik heb die van rituals, je krijgt er een refill bij. Volgens rituals gaat hij 6 tot 8 weken mee, ik denk misschien nog ietsje langer. Dan heb je voor die 15 euro ongeveer 16 weken, dus iets meer dan een euro per week.
En daarna kan je voor 12.50 2 refills kopen want de houder heb je dan al. Het is natuurlijk een onnodig luxe product maar ik geniet er wel echt van, in tegenstelling tot die goedkopere geuren.

Bij groupon kan je ze trouwens van yankee candle kopen, geen ervaring mee zelf.

2 likes

Ik had er eentje van de Wibra en die was verrassend lekker!

1 like