Het autotopic

De Mii is er in automaat! Is zeker een optie voor mij, ga daar nog eens kijken.

Heb alles gecheckt idd! Heb nu alles op een rijtje met een fijne dealer. Zit geen leasemaatschappij tussen, extra kilometers zijn maar 0,06 ct en wat je overhoud krijg je ook terug. Kan elk jaar tegenover bepaald bedrag verhogen, gratis verlagen en dan dus ook minder betalen. Schade ook besproken! Allemaal te overzien gelukkig. Tis voor 3 jaar!

Ben wel oplucht want zag het somber in. Hoop morgen meer te horen.

1 like

Pfffff, de financiele partij die er tussen zit (voor de check, dat mag de garage niet zelf) werkte totaal niet mee. Ik ben thuiswonend maar wel hypotheek voor nieuwbouwwoning. Dat kende het systeem natuurlijk niet… Daarnaast ontzettend slechte klantenservice dus het duurde 4 weken tot akkoord. Het is dat de garage zelf en het personeel echt super fijn zijn anders had ik het afgekapt. Inmiddels is de auto onderweg naar mij! Hopelijk over 2 weken rijd ik in een gave Up in sportuitvoering. :sunglasses:

Lief dat je er aan denkt!

Ik had eindelijk ook besloten dat ik wilde gaan leasen, en welke auto, en waar, en toen moest ik de automatische BKR- en inkomstencheck gaan doen en toen bleek dat ik te weinig inkomen heb :sob::sob::sob: nu weet ik niet wat ik wil doen. Ik haat dingen regelen en beslissingen maken over veel geld dus ik was zo blij dat ik eindelijk besloten had en nu moet ik opnieuw beginnen mimimi first world problem

Ah nooo, fucked up! Moest toen idd ook vanalles aanleveren, maar weet niet wat die grenzen zijn, heb toen wel alles op m’n maandafschrift zwart gemaakt behalve inkomen en hypotheek

Ja ze hebben een soort ‘basisnorm’ voor ieder type huishouden. Je moet dan je netto inkomen min je huur/hypotheek min je basisnorm doet. Wat dan overblijft is het bedrag waar je een auto mee mag leasen. Bij mij bleef er precies 0 euro over :’) Tragisch.

Dus: als iemand weet of ik ergens kan leasen wat niet via EDR credit services gaat, PLEASE LET ME KNOW

Ik kwam er ook niet door! Heb mijn vriend als borg opgeven, toen kon het wel. Is dat een optie? Of ouders?

Mmmh nee ik heb eigenlijk niemand die ik dat kan vragen. Ik voel echt een soort Amerikaanse republikein in me wakker worden: Ik kan zelf toch zeker wel beslissen of ik iets kan betalen of niet :mad:

2 likes

Hahaha ja snap ik! Ik verdien ook echt niet heel weinig, gewoon prima en toch moest ik borg aangeven.

250,00. Incl. onderhoud, pechhulp, wegenbelasting etc. Hoef alleen nog maar te tanken! Heb 17500 KM, maar kan elk monent hoger of lager. Is een Up van 2 jaar oud en echt een mega luxe uitvoering!

Wist ik ook niet! Heb bij een garage hier in de buurt ipv online. Scheelde zoveel!

Auto ging onverwachts kapot en kreeg er niks mee voor terug én net een nieuwbouwhuis gekocht. Dus ik kon even geen groot bedrag in een keer uitgeven. Daarnaast heb ik zóveel pech en onkostem gehad dat ik nu even zekerheid wilde!

Ik lease ook een auto, een Volkswagen UP! (je ziet ze heel veel haha) Maar het bevalt mij erg goed, je hebt hoeft alleen maar te tanken en de rest wordt geregeld, dus dat is fijn, je weet precies waar je aan toe bent zeg maar. Ik heb zelf contract voor 4 jaar, en heb de auto sinds januari

Oja en ik betaal 211 euro in de maand voor 15.000 km per jaar

Enige is schade die je niet kunt verhalen. Maar dat ben ik nog aan het kijken of ik dat ergens kan verzekeren ofzo! Ik lease voor 3 jaar, iets meer KM dan hierbiven én het is een automaatje, daarom iets hogere maandlasten. Kan dus nog minder zoals hierboven!

Stel iemand rijd tegen jou auto aan en je hebt geen gegevens, je rijd zelf tegen een paaltje aan dan zijn die kosten voor jouzelf.

Ja volgens mij dat idd. Tenzij je de schade bij iemand kan verhalen als je zijn/haar gegevens etc hebt.

Haha ik heb dit topic geopend, nu is het alweer tijd om ‘m in te leveren! Time flies :scream:

Zijn hier mensen met ervaring met inleveren? Kwam er nog een rekening voor eventuele schade oid?

Normale gebruiksschade is geen probleem, een auto is na 3 of 4 jaar niet meer zo netjes als toen hij nieuw was. Hoe netjes je ook bent.
Ik heb nog nooit een boete ofzo hoeven betalen en heb er nu volgens mij 4 gehad.

Dinsdag wordt m’n huidige leaseauto opgehaald omdat ik een nieuwe baan heb, dus wordt weer even duimen dat alles akkoord is. En ergens deze week wordt m’n nieuwe leaseauto gebracht maar ik heb nog geen idee welk merk en type het gaat zijn, dus ben heel benieuwd!

1 like

Wij kregen een rekening van nog €300 voor de schade. Blijkbaar krassen die we zelf niet hadden gezien. Ze zetten de auto tijdens de controle in van dat licht waarmee ze echt alles kunnen zien dus de foto’s hebben we toen ook gekregen.

1 like

Ja ik heb dus deukjes, maar bovenop de auto… dus niet door botsen of zo. Sterker nog, weet niet eens hoe het er komt :sweat_smile:

Dus verwacht idd ook nog wel een rekening.