Ik heb vanmorgen m’n nieuwe auto opgehaald. We zijn van een Kia Picanto naar een Kia Venga gegaan. Wat een verschil zeg! Zo veel meer luxe, zo veel soepeler qua rijgedrag en zo veel stiller. Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van een toch wel behoorlijk degelijke auto.
Dat doet volwassenheid (cq. ouderdom) met je
Heeft iemand ervaring met een Renault Kadjar? Qua onderhoud/mankementen of dat een beetje te doen is. Heb zelf een tijd een Renault Captur gehad uit 2016 of 2017, reed super fijn, was alleen wel heel traag van begrip qua camera en instellingen qua scherm.
Ik heb nu een Ford Feestje maar mijn ouders nemen een elektrische leasebak. Dus nu ga ik hun auto overnemen. Ben ik straks 31 (zonder gezin of gezinswens haha) en rijd ik in een degelijke Opel Meriva . Maar hij is luxer, nieuwer en groter dan de Ford en hij heeft een trekhaak. Vind vooral het grotere praktisch en ik mis de cruise control in de mijne 🥲.
Hoii! Ik ben sinds kort eigenaar van een prááchtige Fiat 500
Maar ik weet dus echt niets van auto’s.
Als ik de sleutel in net contact die gaan even wat lampjes branden waaronder die van het oliepijl. Als ik ga rijden verdwijnt dat lampje weer. Is mijn olie nu wel of niet op?
Als je het contact aanzet gaan er idd altijd een heleboel lampjes branden. Er is pas wat aan de hand als de lampjes blijven branden als je gaat rijden.
Top, thanks!
Welcome to the club
Dankje! Ik ben zo ongeveer verliefd op haar. Nooit gedacht dat ik zo van een auto kon houden
Dit is al 2 jaar de auto waar ik in rijd maar sinds vorige week woensdag is het ook officieel mijn eigen auto
Het is een Toyota Prius Three Touring.
@Beutyschooldropout ik heb precies hetzelfde, ik had niks met auto’s maar nu ben ik echt gek op mijn eigen auto zo grappig.
Hi! Zijn hier mensen die ervaring hebben met een lease auto? Zo ja, wat zijn de voordelen / nadelen?
Ik ben me er in aan het verdiepen maar ken dus niémand persoonlijk die dit doet. Voor mijn gevoel is dit alleen iets voor zaken mannen, haha! Financieel kan ik nu alleen een (oud) tweedehandsje kopen, heb ziek veel ellende met mijn vorige gehad vandaar dat ik nu graag wat meer zekerheid zou willen.
Hoor graag jullie meningen, help a car-less gurl out!
Collega van mij heeft dat. Gaf bij haar trouwens wel problemen toen ze een hypotheek voor een huis probeerde te krijgen.
@Rockabye
Die heb ik al afgesloten! Dus even kijken idd of het zo kan. Ze kijken geloof ik ook naar schade vrije jaren, die heb ik wel pas 2…
Ben benieuwd. Heb vanmiddag afspraak!
Ik heb net via ANWB een lease auto aangevraagd. Tot nu toe verloopt alles ideaal, dat gaat in samenwerking met Leaseplan. Ook geen gezeik met schadevrije jaren etc.
Op alle andere plekken waar ik keek was het duurder (athlon ging ook nog) en ik wilde geen te lange looptijd en airco, verder geen eisen (ok ja ong 200 pm)
Wij leasen ook via de anwb/leaseplan. Alleen hadden wij écht een goede deal omdat ze van een overschot aan autos afmoesten. Als we voor dat bedrag nu moesten leasen, zouden we een kleinere auto kunnen leasen. Je krijgt idd bkr registratie voor een deelbedrag van de nieuwprijs vd auto volgens mij en verder is alles goed geregeld. Beurt, schade etc is allemaal via hun. Bij ons keken ze niet naar schadevrije jaren. Wij vinden dit prettig voor nu!
Ik doe het zelf niet, maar verdiep je even in de verschillende vormen, private lease, leasekoop, etc. En zet goed op een rijtje wat je rijdt, hoeveel verzekering etc je voorheen betaalde, en voor hoeveel jaar de contracten zijn en of je verwacht binnen die tijd van omstandigheden te gaan veranderen. Bekijk ook even goed wat voor auto je zou willen hebben en op wat voor maandbedrag je uitkomt, bij een maandbedrag van €400 gaat je maximale hypotheek €60-70.000 omlaag, dat kan zeker wel het verschil maken tussen iets kunnen kopen nu of moeten wachten tot je leasecontract afgelopen is (of een hoge boete betalen om onder je contract uit te komen).
Iemand moet geld verdienen aan zo’n leasecontract, dus goedkoper dan zelf kopen kan het niet zijn, maar het scheelt je wel veel rompslomp en kopzorgen. Als je zelf spaargeld hebt is het in de meeste gevallen goedkoper om een nieuwe tweedehands te kopen, maar daarmee kun je natuurlijk alsnog pech hebben en veel kosten moeten maken.
Ik heb spaargeld, maar omdat wij nieuwbouw hebben gekocht met meerwerk etc moeten we dit binnenkort gaan betalen. Omdat ik een automaat wil heb ik niet veel keus in 2ehands auto’s, zit al rond de 8.000 euro! Dat vind ik voor een 2ehands auto erg veel! Heb zó intens veel ellende met vorige auto gehad dat die zekerheid van een lease nu heel aantrekkelijk is. Over 3 jaar woon ik al een tijdje samen dus wie weet kan mijn auto dan de deur uit. Hypotheek hebben we dus al afgesloten.
Ik ga zo naar een afspraak en daar kan ik een auto leasen van 2/3 jaar oud wat al in prijs heel veel scheelt. Verzekering, wegenbelasting, leenauto bij pech zit erbij.
Ik zou ook zeker nog online kijken, ik vraag me af of het via een dealer goedkoper is dan online? Leaseplan heeft iig ook occasions! (Die vond ik wel nog best duur maar ligt ook net aan je wensen en vereisten)
Ben ik inderdaad ook aan het doen! Heb zo’n 12 offertes hier haha! Alleen deze dealer is de enige die ook auto’s van 2/3 jaar oud least (tot nu toe) en dat scheelt echt veel.
Ok ja ik had bij leaseplan ook auto’s van 2016 gevonden (seat mii) maar ik weet niet of dat automaten waren. Ik kan nu al niet wachten op m’n leasewaggie haha
Zou wel goed voorwaarden vergelijken, bijv dat je er bij werkloosheid of scheiding (ok niet op hopen ofc) onderuit kunt. Dat kan bij leaseplan iig wel en bij athlon ook.