Het autotopic

Die 2500 euro is niet voor dezelfde auto, het is 40.000 km minder en zonder schade. Of je het moet doen is wat anders, dat is denk ik heel persoonlijk. Ik heb een cabrio hardtop (Peugeot 307CC) en ik vind het cabriorijden geweldig.

Nee, dat zei ik inderdaad ook! Maar zijn tegenargumenten waren dan zoals hier boven ook al genoemd dat ik beter een auto uit een nieuwer bouwjaar kan nemen voor dat geld. Maar het gaat mij meer om de cabrio haha en als ik die ook nog in een nieuwer bouwjaar moet zoeken ben ik helemaal veel geld kwijt. Die peugeot’s zijn ook heel leuk! Is ook veel meer een cabrio dan de Fiat, maar goed ik vind die 500’s wel fijne auto’s.

1 like

Heb ‘m gekocht en mag ‘m morgen ophalen!

Nog een auto-vraagje, heb al gegoogled maar kan het niet vinden en mijn vriend weet het ook niet, dus wellicht een van jullie/jullie vriend:

In de zomer heb ik een nieuwe accu in mijn auto laten zetten en nu zit ik eraan te denken die nog te verwisselen met de accu van m’n nieuwe auto. Mijn oude auto heeft echter een start/stop systeem, dus ook een ‘speciale’ accu. Kan ik deze accu wel gewoon in een auto zonder start/stop laten zetten of werkt dat dan niet?

4 likes

Ik lease een Fiat500 en heb hiervoor ook genoeg kleine auto’s gehad (Opel Corsa, Mini, T Aygo) maar ik vind deze wel iets minder “ferm” rijden?
Met beetje wind (oké niet die van vandaag maar gewoonlijk) en dan een hoge brug Brienenoord bijv in Rotterdam, trilt deze auto wel een stuk meer valt me op

Misschien kan iemand me helpen… Ik heb een paar oppervlakkige krasjes in de lak, omdat ik te lomp sneeuw van de auto af heb gehaald paar weken geleden.

Weet iemand of je ergens zelf lak kunt bestellen in een mini-hoeveelheid en dat zelf kunt fixen?

Ja, dat kan! Je hebt lakstiften. Ik heb hier voor mijn auto een potje staan met 30 ml inhoud en dat kun je met een kwastje aanbrengen (nadat je de plek schoon en vetvrij hebt gemaakt en eventuele roest hebt verwijderd). Het is zeg maar een groot nagellak potje.

Ik zou even Googlen om te kijken of je dat zelf online kunt bestellen of via de dealer moet bestellen. Ik weet niet hoe ik aan die van mij kom, dat had mijn vader bij aankoop van de auto geregeld (ik was zelf op vakantie).

1 like

Oh ja! Ik herinner me ineens dat ik nadat ik mijn vorige auto had laten maken ook zo’n nagellakpotje meekreeg van dat bedrijf.

Ik heb een V40 in de meest voorkomende kleur, dus ik ga zoeken! En anders ga ik toch maar naar m’n vrienden van het autoschadebedrijf in het dorp hier. 🥲

Ik zou dit eens proberen, werkt heel goed voor oppervlakkige krasjes. Lakstift ga je vak toch zien, is erg moeilijk om onzichtbaar aan te brengen:

https://www.gamma.nl/assortiment/commandant-krassenverwijderaar-cm5-500-g/p/B192841

3 likes

Ik weet niet helemaal de juiste plek om dit te vragen maaaaar ik ben mijn opties aan het verkennen. Ik zou graag een auto willen maar niet voor heel regelmatig rijden en eigenlijk vooral voor langere afstanden. Ik woon zelf in Amsterdam en mijn familie in Friesland en zou graag voor die afstand een auto willen en voor af en toe tripjes naar vrienden en vakanties. Altijd heb ik met de trein gereisd maar dat wil ik niet meer omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik weer wegkan etc.

Nu kijk ik naar verschillende opties:

• lease, maar volgens mij is dit veel te duur bij onregelmatig rijden
  • een huurauto voor af en toe, bijv. greenwheels/car2go etc. Het probleem is dat ik geen elektrische kan huren ivm geen laadpalen bij mijn familie en vaak zijn deze auto’s voor kortere afstanden. Of weet iemand een bedrijf/website gericht op langere afstanden?
  • een tweedehandsje kopen. Het probleem hier is dat ik nog geen parkeervergunning heb en de wachttijd is 7 maanden + kosten van onderhoud en parkeren en verzekering etc.

Heeft iemand een tip of zie ik nog opties over het hoofd?

Je hebt ook nog van die typische autoverhuurbedrijven als Sixt, Europcar en Avis. Geen idee van de prijzen en er moet dan wel zo’n garage in de buurt zitten, maar als je echt maar af en toe een auto nodig hebt is dat misschien nog een optie? Zijn ook voor langere afstanden (mijn ouders huurden daar wel eens een auto tijdens vakanties in het buitenland)

Hoe vaak denk je te gaan rijden?

Ik denk dat je met een deelauto wel een goede optie hebt hoor, en volgens mij kun je met Greenwheels bv ook op de tank rijden ipv elektrisch als het nodig is.

1 like

Kijk eens bij Snapcar. Daar kan je een auto lenen van een van je buren. Zijn grotendeels benzine auto’sz

1 like

Ik zit in dezelfde situatie en heb sinds een jaar een goedkope tweedehands auto. Daarvoor altijd Snappcar gebruikt voor lange stukken (naar Friesland dus) en voor kortere stukjes (Ikea etc.) Greenwheels. Beviel goed maar wilde ook meer vrijheid dus vandaar nu een eigen auto.

Dankjullie allemaal voor de tips! Snappcar klinkt als een goede optie voor nu @pineapple

1 like

Ik heb sinds 3 weken mijn rijbewijs en ben sinds 2 weken in het bezit van een Toyota Aygo sport uit 2006. Het leukste vind ik nog wel dat hij een spoiler heeft😅

9 likes

Mijn private lease loopt af (nu fiat 500). Was wel klaar ermee, vind het niet echt een krachtige auto of lekker op de weg liggen (trillende motor bij hoge snelheid etc). Gister een proefrit genomen met een Volkswagen polo. Ga dit keer voor een automaat!
Heel blij mee

6 likes

Vind de fiat 500 altijd zo leuk jammer dat hij niet zo stevig is zeg maar, maar een polo rijdt inderdaad wel lekker.

1 like

Wat toevallig! Ik reed ook een fiat500 alleen is de schakelbak nu kapot, waardoor ik liever een nieuwe auto koop. Heb mijn autogarage de opdracht gegeven om een mooie polo (automaat, 2015 of nieuwer met weinig km) te zoeken. Kost wat maar dan heb je denk ik ook wat haha.

2 likes

Idd heel jammer. Blijft zo leuk voor het oog
maar hier op de brug (met hevige wind) vond ik het soms gewoon bijna onveilig. Ja polo reed heel solide

@Wonder wat toevallig!
Is een Fiat hoog in onderhoud, gevoelig?
Hoop dat je snel een geschikte vervangende auto vindt

Eigenlijk nooit wat met de fiat gehad! Maar nu dus de schakelbak +computer stuk, schijnt wel een veel voorkomend probleem te zijn met fiat. En als die stuk is kost het gelijk erg veel geld.