—.
Ik zou ook het kenteken onherkenbaar maken, maar goed, wie ben ik.
—.
Ik zou ook het kenteken onherkenbaar maken, maar goed, wie ben ik.
Haha ok Ik post wel een foto met de garageplaten.
Nice!
Wij rijden al jaren Volvo en geloof mij je wilt niet snel meer een ander automerk haha.
250,-
Noooooo. Sterkte!
PER MAAND?
Ja echt vreselijk!
Ok wel jatgevoelige auto en Zuid Limburg, maar weinig schadevrije jaren dan?
Ja + allrisk verzekerd en door het aantal pk’s betaal je heel veel helaas. Maar vooral door zuid limburg denk ik
Kutlevennn maar je hebt wel ‘n hele mooie waggie vind ik
Ja dankjewel dat vind ik ook heel erg, dus dan vergeet ik de €€€ snel weer
Ik heb een auto dilemma.
Afgelopen zomer een Fiat 500 uit 2013 gekocht. Ondertussen al 20d km mee gereden, dus nu staat er 101d km op de teller. Om mij heen zie ik ondertussen allemaal cabriootjes rijden en als de zon schijnt denk ik shit, jammer dat het panoramadak niet open kan.
Nu zag ik dit weekend een hele mooi Fiat 500C te koop staan. Ook uit 2013, maar slechts 63d km op de teller, dealer onderhouden. Staat te koop voor 6950, maar er komt nog 250 rijklaar kosten bij.
Ik ben gisteren naar de dealer geweest, met het idee om mijn auto in te ruilen en dan zo’n 1500 bij te betalen of zo. Maar nu blijkt dus dat mijn auto voorheen schade heeft gehad en er een nieuwe bumper op zit (ik had geen idee) en het portier aan de bijrijderskant ook niet goed zit, dus daar is ook ooit iets mee gebeurd. Al met al wilde hij me 4700 voor mijn auto geven, dus dan moet ik nog 2500 bijleggen; een stuk meer dan ik in gedachten had, maar goed ik had mijn auto dus in waarde hoger geschat. Die 2500 zou ik in theorie wel kunnen betalen.
Mijn vriend vind het echter onzin dat ik zoveel geld wil bijleggen voor een auto uit hetzelfde bouwjaar, enkel voor ‘een stoffen doek’. Hij stelt dat cabrio’s helemaal niet praktisch zijn en is bang dat ik spijt zal krijgen. Aan de ene kant denk ik ja, misschien slaat het ook nergens op om nu 2500 euro te betalen om een cabrio te hebben, maar aan de andere kant ga ik ook 40d km ‘terug’ en zitten er wel wat problemen aan te komen in mijn auto (banden zijn niet helemaal goed meer, er is een klein probleem met de startmotor etc.). Wat zouden jullie doen?
Ik zou mn eigen auto laten repareren, nieuwe bandjes en startmotor, maar goed, ik hou er dan ook niet van om met de zon op mn hoofd te rijden. Ik heb 1 keer een auto gehad met panoramadak, nooit weer. De zon schijnt echt genadeloos op je armen en hoofd, en ik krijg daar hoofdpijn van. Wel iets om in je achterhoofd te houden, als je niet goed tegen de zon kan of je verbrand snel dan zou ik het sowieso niet doen.
Haha ja ik heb nu dus juist al een auto met panoramadak! Trouwens wel met zonnescherm dus als je die zon niet fijn vindt dan valt daar nog iets aan te doen. Maar van de zon heb ik dus geen last juist (en ik verbrand eigenlijk niet) dus dat zou het probleem niet zijn!
Oh ja lastig! Mijn schoonouders hebben een cabrio en ik moet zeggen dat ik het wel echt heerlijk vind bij mooi weer! En als je weet dat de cabrio helemaal in orde is bespaar je natuurlijk wel wat op onderhoudskosten om die 2500 een stukje te compenseren denk ik? Als je die 2500 maar krap aan kan missen zou ik het niet doen, maar als dat geen probleem is en je wil echt graag een cabrio is het het denk ik wel waard!
Ik ben het eens met je vriend dat het niet echt een interessante ruil is voor hetzelfde bouwjaar en een cabrio. Cabrio hoor/lees ik vaak niet hele positieve verhalen over. Als je dan 2500 gaat bijbetalen met inruilen van je huidige auto zou ik zelf eerder een jongere auto kopen met minder km dan wat je nu hebt. Dan ga je er in bouwjaar en in aantal km op vooruit.
Ik zou het niet doen. Ik vind zelf dat een Fiat 500 cabrio niet echt veel meer voorstelt. Het dak kan eigenlijk niet heel ver open en voelt het helemaal niet meer vrij.
Ik heb zelf ook altijd gezegd dat ik na mijn Fiat 500 (uit 2009) een Fiat 500C zou kopen. Uiteindelijk heb ik een luxere uitvoering gekocht uit 2018 en ben ik helemaal in mn nopjes.
Geen idee over of deze specifieke inruil verstandig is, maar na de wat negatievere reacties over cabrio’s wilde ik wel laten weten dat ik echt zoveel plezier heb gehad van de cabrio’s die ik gehad heb. Autorijden was echt 1000 keer leuker, lekker met de wind in je haren en in zelfs in de file staan was niet zo erg meer. En met wat mazzel en een goed windscherm kun je heel vaak open rijden. Dus je kunt er veel plezier van hebben en dat is ook wat waard!
Zo’n schuifdak is wel totaal niet geluiddicht, dus als je het nu al een rammelbak vindt waar je de radio niet in kan horen dan wordt dat nog ongeveer 3x zo erg met een leren dak. In de regen hoor je een ambulance met gillende sirenes op 1 meter afstand nog niet. Mijn moeder heeft een 500 cabrio, maar ik vind het een stuk minder relaxed dan de gewone die ze hiervoor had.
Bedankt voor alle reacties! Ik ga vandaag even een proefrit maken om te kijken hoe ik het vind. Maak me inderdaad ook wel zorgen om het geluid tijdens het rijden, dus daar sowieso op letten. Ik vind mijn huidige 500 trouwens geen rammelbak, haha @Merel